Sinds kort doet de climat control in m'n Laguna niets meer. In ieder geval niet goed genoeg. Alle leidingen van de airco blijven warm. Staat hij op "auto" dan wordt de snelheid van de fan wel gefarieerd. De airco pomp krijgt in ieder geval wel spanning. Ik heb nu eerst een afspraak om hem bij te vullen maar als daar het probleem niet zit gooi ik al Eur 120 over de brug zonder dat ik dan een oplossing heb.
Natuurlijk moet je ergens beginnen maar dan liever goedkoop.
ik heb even op het forum gezocht maar niet een helemaal vergelijkbaar probleem gevonden. Vandaar nog maar een airco probleem :-)
Alvast bedankt voor de bijdragen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de airco inschakelt, hoor je dan wel de klik van de magneetkoppeling?
Bij onze Clio hadden we ook een vergelijkbaar probleem. Ik heb toen bij een universele garage die airco service doet het systeem laten testen en daar bleek dat er te weinig koude middel in zat. Aangezien bij de vorige eigenaren van deze auto in november vorig jaar de condensor vervangen is moet er wel een probleem zijn want zo snel kan het niet leeg zijn normaal.
Systeem laten testen (gelukkig zat er al fluo in) en de filter droger bleek lek te zijn.
Euro 120 voor het bijvullen is wel erg veel.
Ik zou gewoon een garage zoeken die airco service doet, scheelt heel veel geld.
Ik hoor overigens geen klik, sta er wat ver vanaf in m'n eentje. Het lijkt wel alsof hij nog een beetje werkt. Ramen zijn toevallig wat vettig en dat vangt wat lichte condens op in de ochtend. En is dan wel vrij snel weg (dus toch droge lucht). Alleen geen water / condens van de airco onder de auto na een rit
16 jaar
Je zou even iemand anders kunnen vragen om het airco knopje te kunnen bedienen. Ik weet overigens niet of jouw auto ook een compressor met koppeling heeft.
VW gebruikt bijvoorbeeld heel veel koppelingsloze compressoren, die hoor je dus niet aanslaan en je ziet het ook niet aan bijvoorbeeld het toerental dat even iets zakt als de compressor start.
16 jaar
Hier in de buurt vraagt men 70 tot 75 euro voor vacumeren en vullen met toevoeging van lekdetectievloeistof.
Met gratis controle op lekken, liefst na 14 dagen gereden te hebben.
Heb je al gekeken of de stekkers van je airco module goed vast zitten, heb al iemand gehoord die zijn stekker zat scheef en gaf allemaal rare klachten van plaats dat dat ding niks meer deed.
16 jaar
[quote=Hendrik4290]Hier in de buurt vraagt men 70 tot 75 euro voor vacumeren en vullen met toevoeging van lekdetectievloeistof.
Met gratis controle op lekken, liefst na 14 dagen gereden te hebben.[/quote]
Waar is hier in de buurt ? Voor een verschil van 50 euro kan ik best een eindje sturen !
@safrane: Airco module heb ik vervangen. Had eerder een probleem met de verlichting van het paneel en heb toen een andere erbij gekocht. Oude zelf gerepareerd en op voorraad gehouden. Deze werkte altijd goed en zit ook weer goed vast.
16 jaar
[quote=Rednose5]Ik heb nu eerst een afspraak om hem bij te vullen maar als daar het probleem niet zit gooi ik al Eur 120 over de brug zonder dat ik dan een oplossing heb.
Natuurlijk moet je ergens beginnen maar dan liever goedkoop.
ik heb even op het forum gezocht maar niet een helemaal vergelijkbaar probleem gevonden. Vandaar nog maar een airco probleem :-)
Alvast bedankt voor de bijdragen[/quote]
Velen willen voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten, je kunt geen vergelijk maken met de dienstverlening van een ander.
Het werk moet je vergelijken, en welke tijd erin wordt gestopt om een diagnose te maken.
Je gooit geen 120 euro weg, als het systeem voor te beginnen aan een lektest wordt onderworpen.
Een goeie Stek erkende vult ook niet meteen af, al sta jij erop om hem toch af te laten vullen en deze zou dat doen, is ie de naam ijsboer nog niet waardt.
[quote=TheoStek][quote=Rednose5]Ik heb nu eerst een afspraak om hem bij te vullen maar als daar het probleem niet zit gooi ik al Eur 120 over de brug zonder dat ik dan een oplossing heb.
Natuurlijk moet je ergens beginnen maar dan liever goedkoop.
ik heb even op het forum gezocht maar niet een helemaal vergelijkbaar probleem gevonden. Vandaar nog maar een airco probleem :-)
Alvast bedankt voor de bijdragen[/quote]
Velen willen voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten, je kunt geen vergelijk maken met de dienstverlening van een ander.
Het werk moet je vergelijken, en welke tijd erin wordt gestopt om een diagnose te maken.
Je gooit geen 120 euro weg, als het systeem voor te beginnen aan een lektest wordt onderworpen.
Een goeie Stek erkende vult ook niet meteen af, al sta jij erop om hem toch af te laten vullen en deze zou dat doen, is ie de naam ijsboer nog niet waardt.[/quote]
Precies, eerst lektesten laten uitvoeren (vacuüm en druk). Laatst was bij ons de filter droger lek en tijdens het op druk zetten met stikstof voor de lektest bleek de nieuwe droger ook lek te zijn. Als de airco meteen gevuld was met koude middel had het systeem weer helemaal geleegd moeten worden.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar