Soms bij het optrekken vanuit stilstand, gaat de auto bokken....heftig schokkend,
is de koppeling helemaal op gekomen, dan is het probleem weg !
Bij pittig optrekken geen problemen, kan het zijn dat ie gewoon te weinig power onderin heeft ?
ik heb zelf het idee dat ie tussen het stat.toerental en ong.1500 rpm. een dipje heeft.
Straks met de (kleine) hobby caravan erachter wordt het minder leuk,
dan rammelt (alléén) bij het optrekken óók de uitlaat......
Verders geen problemen, goed onderhouden.
In 2006 gekocht bij dealer met 39.000 Km nu 116.000 Km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
soms krijg je geen reactie omdat de mensen het probleem niet herkennen.
Ik denk dat jou koppelingsplaat en drukgroep wat stroef is.
Ik denk dat je de koppeling moet vervangen.
klinkt inderdaad als kapotte koppeling ,in dit geval is meestal de drukgroep de boos doener maar vervang wel de hele koppeling, dus drugroep,frictieplaat en druklager
misschien is hij ook uitgerust met een 2-massa vliegwiel.de monteur kan controleren of die nog goed is ,anders ook vervangen
14 jaar
Ok.... bedankt voor de reacties! ik ga morgen voor wat prijs opgaves bellen, ben over 3 wkn in duitsland, dus daar ook maar even google'n
want van de prijzen v/d renault dealer hier, wordt je ook niet vrolijk van ......Bedankt !
14 jaar
de R, dealer hier rekent ong. 950,- ( slik)
heb er een gevonden in Essen / duitsland,
en die rekent 660,- !!!! incl.
bij grundeken in den haag kost de drukgroep 175,-
en het hydraulisch druklager 100,-
is het van LUC of Valeo
maar zelf doen (voor de deur) zie ik niet zitten......
dus wordt het toch maar Essen
vr.gr.
14 jaar
Wie zegt dat het de koppeling is? het kan ook een motorsteun zijn ,
ik had het zelfde ook trillen/bonken bij het op trekken ze hebben toen,
de bovenste motor en de baksteun vervangen in hij rijdt weer prima dus
als ik jouw was laat daar eerst naar kijken is lang niet zo kostbaar als een nieuwe koppeling.
14 jaar
inmiddels weet ik dat de koppeling aan vervanging toe is,
maar ga zeker ook naar de motersteunen kijken ! bedankt voor de tip !
had hier en daar ook al gelezen, dat deze ook regelmatig kapot gaan....
vr.gr. en bedankt voor het mee denken !
14 jaar
complete drukgroep en hydro.druklager zijn inmiddels vervangen...
werkt weer perfect !
allen bedankt voor het mee denken !
gr. alex
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar