Renault Clio: auto loopt zeer slecht als motor warm is.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Auto gaat zeer onregelmatig lopen als de motor warm is , als hij is afgekoeld is het over, tot hij weer warm is. Wat kan dit zijn?

tinman

Geplaatst door tinman (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Dit kan een defecte bobine zijn, maar bijvoorbeeld ook een defecte temperatuursensor.

brambow (0), 11 jaar geleden

[quote=tinman]Auto gaat zeer onregelmatig lopen als de motor warm is , als hij is afgekoeld is het over, tot hij weer warm is. Wat kan dit zijn?[/quote]
Als de auto warm heeft? Stottert de auto ook soms bij optrekken? wat bedoel je juist met onregelmatig lopen?
IK zou simpel eens de bougies uithalen en ze eens met een light schuurpapiertje afschuren ( het melklaagje afschuren zoals ze hier zeggen) :-)
dan nog eens proberen, Let ook op dat de bougie kabel niet in aanraking komen met elkaar...

Heino4267 (240), 11 jaar geleden

Wat een raar advies....
Aan bougies ga je niet lopen schuren, die zijn goed of je vervangt ze.
Hoogstens zou je met een voelermaatje kunnen kijken of de elektrode afstand klopt t.o.v. de voorgeschreven waarde.

Vraag: krijgt de auto zijn normale onderhoud? Dat sluit namelijk een hoop oorzaken uit, zoals rotor, verdelerkap, bougies enz.

brambow (0), 11 jaar geleden

[quote=Heino4267]Wat een raar advies....
Aan bougies ga je niet lopen schuren, die zijn goed of je vervangt ze.
Hoogstens zou je met een voelermaatje kunnen kijken of de elektrode afstand klopt t.o.v. de voorgeschreven waarde.

Vraag: krijgt de auto zijn normale onderhoud? Dat sluit namelijk een hoop oorzaken uit, zoals rotor, verdelerkap, bougies enz.[/quote]
je kan gerust even dat bruin laagje wegschuren... is het prob opgelost dan vervang je ze natuurlijk...
heb ik zelf tegen gekomen met een ford KA

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Vervangen hoor je sowieso periodiek te doen.....

Een scheurtje in de verdelerkap (vergeten dat dit type nog een verdeler heeft) kan ook de oorzaak zijn.

tinman (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, bougies zijn een maand oud en zien er goed uit, verdelerkap zit geen scheurtje in tenminste niet met het oog te zien
temperatuursensor doet het ,altands de meter in het dasboard loopt gewoon op . Maar er zitten twee sensoren op het thermostaathuis , de ene voor de temperatuurmeter maar waar is die andere voor, kan die soms kapot zijn?

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

er is er 1 voor de meter in je dashboard en 1 die de temp doorgeeft aan de inspuitcomputer en die daar dus mee bepaald wat de temp van de motor is en de inspuittijd bepaald

tinman (0), 11 jaar geleden

Heb de koelvloeistofsensor vervangen maar heeft niet geholpen . Wel zag ik pas geleden dat de katalysator ontzettend heet wordt , begint helemaal te gloeien!!
Wie weet hoe dit kan ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

kaleido 1 (1900) PRO, 11 jaar geleden

Dan kun je die ook afschrijven , is verbrand dus verstopt.
Onverbrande brandstof, kan een oorzaak zijn.

tinman (0), 11 jaar geleden

Het probleem is opgelost , het was de bobine. Allemaal hartelijk bedankt voor de suggesties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.