Renault Megane: Auto start pas na handmatig kortsluiting accu

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4E

Hallo allemaal,

Onze auto wil zo af en toe niet starten.
Voornamelijk asl hij even heeft stil gestaan of na korte ritjes.
De oplossing om hem toch aan de praat te krijgen is om startkabels aan te sluiten en deze even tegen elkaar te houden (kortsluiting).
Daarna start de auto weer.

Wat zou het kunnen zijn?
Startmotor? accu? of heel iets anders?

Ik hoor graag jullie advies.

gr Victor

victor78

Geplaatst door victor78 , lid sinds 11 jaar geleden

11 Reacties

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

hoe krijg je het verzonnnen om zelf kortsluiting te veroorzaken van wie heb je die tip,heb ik nog nooit van gehoord

victor78, 11 jaar geleden

Ik had ooit eens gelezen dat een accu soms moet opwarmen via de verlichting.
Toen dacht ik misschien word hij zo ook warm :P
Tja en dat werkte.

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

ja die wordt zo zeker warm maar dat moet je toch maar niet doen die kan namenlijk uit elkaar klappen en niet zo'n beetje ook,plus elektronica problemen,en als je accu eerst moet opwarmen dan zet er maar gerust en ander in dit is niet de methode

victor78, 11 jaar geleden

Ik weet niet of hij warm moet worden. Dat gok ik maar.
Misschien is hij wel op?

Heino4267, 11 jaar geleden

Laat je accu eens nameten bij een garage.
Als jij volle kortsluiting kunt maken zonder dat je accu ontploft, is je accu waarschijnlijk kassie wijlen.

victor78, 11 jaar geleden

kan dat met een volt/ampere meter?
Volle kortsluiting is een beetje overdreven, gewoon wat vonkjes maken.

oldford PRO, 11 jaar geleden

Vonkjes maken is volle kortsluiting. Zij het meerdere malen met een zeer korte tijd.

victor78, 11 jaar geleden

dus een nieuwe accu erin?

anoniem-1573996169, 11 jaar geleden

weet je zo, even een andere accu erbij met startkabels als hij dan wel start kon wel eens je accu overleden zijn ,maar nooit of te nimmer kortsluiting veroorzaken bij een auto,met de elektronica die erop zit kon je hem wel eens nooit meer aan de praat krijgen ,nou ja nooit is een groot woord.

Heino4267, 11 jaar geleden

Nee, dat kan niet met een Volt/Ampèremeter: Met de Voltmeter meet je de nullastspanning en dat zegt nagenoeg niets over de accu.
Met de Ampèremeter meet je de kortsluitstroom en dat voor normale Ampèremeters meteen het laatste dat hij ooit meet (hij overlijdt daaraan).
Dus op naar een garage, dan weet je het meteen en het meten kost (meestal) niets, vooral bij "de snelpasser".

Je mag trouwens van geluk spreken dat je auto überhaupt nog wil lopen na "de vonkjes": Meestal beschadig je de auto-elektronica en volgt een peperdure rekening.

victor78, 11 jaar geleden

:O dan heb ik geluk gehad.
Ik ga een pro er naar laten kijken. THX!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.