Renault Megane: Basisafstelling LPG eurogasinstallatie Megane Scenic

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 e

Hallo,

Nadat ik de accu van een Megane Scenic 1.6e met een eurogasinstallatie heb vervangen, loopt deze niet meer stationair. Volgens mij moet de stappenmotor die op de verdamper zit en het stationaire toerental regelt weer in een basisafstelling komen. Weet iemand hoe deze procedure in z'n werk gaat. Ik weet wel dat ik twee draadjes, volgens mij de groene en de bruine, moet doorverbinden. En de zekering voor de LPG installatie moet verwijderen.

Groetjes Emiel

Diagnose Universeeltje

Geplaatst door Diagnose Universeeltje (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

WILCO12025 (0) PRO, 17 jaar geleden

zoals gisteren uitgevoerd bij deze auto hier de procedure rij de auto warm, zet de motor uit ,haal de zekering eruit van het gassijsteem, verbind de groene en de bruine draad door van de diagnosestekker, stroomverbruikers uit, schakelaar op gas,zet het contact aan plaats de zekering terug led knipperd snel rood, start de motor wacht tot overschakelen op gas, led knippert snel groen ,2 min inleren led knippert langzaam groen, inleren klaar. niet goed dan herhalen.gr wilco

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

hangt die stekker bij de ECU (safrane 1997 2.5 met Eurogas).
Wilde dit al eens eerder doen ivm hoog verbruik, maar hij loopt verder goed.

WILCO12025 (0) PRO, 17 jaar geleden

Klein wit stekkertje met vier aansluitingen meestal in de buurt van de accu of ecu of bij de zekering lpg of kabelboom lpg.
je kan het proberen het kan geen kwaad, maar wat is het verbruik dan? het is wel een 2.5 l oudere auto dus of het verbruik daardoor beter wordt weet ik niet.

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou, het fluctueerd.

soms is t 12l per 100 km bij 120 per uur (op de boordcomputer, echte verbruik is dan ongeveer 1:9) en dat vind ik acceptabel.

Soms doet ie op hetzelfde stuk echter 14,5l per 100km.

Ook heb ik het idee dat wanneer de tank bijna leeg is, het verbruik gaat STIJGEN. Als ik 100km gereden heb, krijg ik er vaak maar 10 of 11 liter in. Netjes. Echter rij ik m leeg, dan sta ik bij 250 km met een lege tank en tank dan 35 liter.

Ik kom meestal niet verder dan 250-280 km.

gewoon, zit m mere tussen de oren, maar zou m wel eens opnieuw willen afstellen.
heeft net n grote beurt, gasklep schoongemaakt, nieuwe bougies, filter etc.

Maar ik switch hiervoor naar n ander topic!
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

Trouwens, ik heb alleen een groene led, die uit is, knippert (gaat omschakelen) of brand.

Als toevoeging op het bovenstaande probleem van de topicstarter, het is vrij normaal dat de gasinstallatie zich moet inleren.

De basisafstelling zou er nog in moeten zitten namelijk.

Bij mij liep hij ook de eerste dag niet stationair. Slaat af, wiebelt tussen 500 en 2000 toeren etc. Na een aantal rijcycli (auto moet goed op temp. zijn geweest etc) moet alles weer als vanouds gaan.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Procedure WILC012025 gewoon opvolgen.(werkt perfect).
De groene led word rood tijdens het inleren.

Oiram

Diagnose Universeeltje (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedant Wilco voor de informatie, het probleem was toen de klant 's avonds de wagen ophaalde deze weer de zelfde kuren vertoonde. Heb hem vandaag met succes weer in de basisstand gezet en tevens maar een uitgebreide proefrit gemaakt. Laat hem nu maar een paar uur afkoelen om straks te kijken of hij nog steeds in orde is.
Groeten Emiel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.