close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Beide elektrische ramen geleidelijk aan overleden.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0/16v

Type:MeganeII/2.0/16v/3drs.
Uitvoering:Dynamique Comfort met elektrisch panoramadak.

Beste forumleden;

De afgelopen dagen zijn beide elektrische ramen geleidelijk aan overleden.

Sinds enige dagen reageerde de rechter zijruit niet altijd meer op de schakelaars, er klonk dan alleen een tikje uit de deur.
Afgelopen weekend is de storing permanent geworden.
Sinds gisterochtend werkt de zijruit aan de bestuurderskant ook niet meer.
Gisteravond ging deze bij het op slot schieten van de deuren nog wel geheel naar beneden en is sindsdien met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen.

Het lijkt erop dat er een stuk elektronica geleidelijk aan is overleden.
Beide zekeringen (25A) zijn nog goed (gemeten)

Waar moet ik het zoeken?

Geplaatst door

Megane20 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

in de mechanismes zelf, die gaan echt vaak stuk. Je hoeft niet de hele deurbekleding eraf te halen, je kan de schakelaarsteun eruitwippen met beleid natuurlijk, het kapje van het handvat erafwippen, daar zitten 2 torx 30 schroeven achter, en het opbergbakje eruithalen (1 of 2 doppen in het bakje zelf verwijderen, afhankelijk van type) en dan het bakje eruitwippen met een platte schroevendraaier. Dan gewoon heel hard trekken en dan komt het bovenste deel van je bekleding eraf. Dan zie je vanzelf of het mechanisme is overleden en die kan je via hetzelfde gat eruithalen. Het oude type raamklemmetjes (gaan ook weleens stuk) is met een plastic borgpennetje aan de ruit bevestigd, de nieuwe gemodificeerde klemmetjes zijn geschroefd. Je moet de boel zoieso goed invetten. Hij kan door de antiklem beveiliging nog naar beneden zijn gezakt omdat het mechanisme veel te zwaar loopt. kortom, mechanismes. De geheugens van het raam zitten trouwens per deur ook op het mechanisme, je het mechanisme controleren en aansturen door met een proeflampje de pinnen van de stekker aan massa te leggen. Zo weet je welke de plussen zijn en bij enkele pinnen zul je zien dat het raam gaat bewegen, of je krijgt staaldraad om je oren. Maar aangezien ik jouw naam erg vaak op het forum zie kom je hier wel uit denk ik!! groetjes

w_vahl 0
badge

17 jaar

Of je stekkers van de raammechanismes zitten vol water wat ook vaak voor komt.
Dan de stekker los halen het gele kapje er even tussen weghalen en dan droogblazen.

sjaak r 0
badge

17 jaar

oja, goeie sjaak! En mocht je de hele bekleding er toch afhalen, dan kan je gelijk de naad van het onderste deel van de bekleding effe volkitten, dat scheelt later een zwembad in je bergvakkie!!

w_vahl 0
badge

17 jaar

@Wouter;
Bedankt voor deze zeer uitvoerige demontagehandleiding van de deur en beschrijving van de werking van de elektrische raambediening. Als er (weer eens) een motor gaat hemelen zal je info zeer goed van pas komen.

Maar de hoofdprijs van deze week gaat naar..................................SJAAK!

Omdat de laatste raambeweging naar beneden was had ik de wagen bij moeders in de garage gestald. Vol energie wilde ik gaan foutzoeken maar dat was niet meer nodig want alles werkte weer.
Maar nu de bonusvraag van deze week:

Hoe voorkom ik nu dat bij de eerstvolgende regenbui de ruiten weer een eigen leven gaan leiden?

Megane20 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.