Renault KANGOO: Bij 1x starten trekt de accu leeg. Ook een nieuwe!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: E7J C6, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Na de auto goedlopend gekocht te hebben en ruim 200 km naar huis te zijn gereden was mn zoon dik tevreden over z'n nw aanwinst. Als student en muzikant heeft hij nu echt een karretje nodig.
Savonds wilde hij de auto nog even verzetten maar helaas de motor draaide niet meer rond.
Ik denk oh even de acculading erbij en opladen die handel. Andere ochtend helaas nog niet ronddraaien. Dus ff een sleepte en ja hoor na wat gesputter loop het motortoertocht weer. Helaas nu met witte rook uit de pijp en dan weet ik het al: er is geen nieuwe paus gekozen. Koppakking vervangen distributie op tijd zoals het hoort. Starten, maar net niet aan willen slaan.2de keer starten
, draait de motor bijna niet meer rond. Is de accu al leeg getrokken. Nog is opladen. Zelfde resultaat. Nieuwe accu er in. Precies het zelfde resultaat. Steeds net niet aanslaan en accu zwaar belast.
Weet iemand wat? Ik heb al een extra massa draad van de - Pool naar massa getrokken.

Benties

Geplaatst door Benties (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

ofstone (0), 7 jaar geleden

Als je alle (massa) verbindingen gecontroleerd hebt, zou ik vermoeden dat de startmotor het probleem is.

Heino4267 (110), 7 jaar geleden

Sowieso kan je controleren of je massakabel van motor naar carrosserie in orde is.

Zoals ik het lees zijn er twee mogelijkheden:
1. de motor is in orde, maar de startmotor krijgt hem niet rond. In dit geval zou ik eens meten wat de accuspanning is voordat je start. (En als je de motor aangetrokken krijgt: wat is de accuspanning als de motor loopt bij 2000 toeren?)
2. de startmotor is in orde, maar de motor loopt te zwaar. Wat gebeurt er als je start met alle bougies verwijderd? Komt er dan water uit de bougiegaten?

Benties (0), 7 jaar geleden

Dank voor je tip Heino,

Alsnog toch de massakabel geheel vernieuwd en probleem opgelost
Gisteren een leuke proefrit gemaakt van 20 km liep als een zonnetje tot (gelukkig net voor de deur) de kangoo raar gaat lopen, sputteren en onregelmatig.
Alles weer open gemaakt distributie opnieuw op tijd gezet met de riem iets strakker maar de motor wil nu niet meer aanslaan.
Brandstofpomp geeft benzine, retour leiding ook oké.
Ik dacht misschien de bdp sensor kapot of slecht contact dus heb ik de connector even overbrugt maar zonder gewenst resultaat.
Iemand een idee?

ofstone (0), 7 jaar geleden

Als de distributie daadwerkelijk van tijd stond, denk ik dat je compressie mist door kromme kleppen.....

Benties (0), 7 jaar geleden

Hmmmm, dat klinkt niet fijn in mijn oren.
Van het weekend maar eens kijken dan. Jammer dat de heleboel weer los moet en dat allemaal op het stoepje.
Waar kUn je nieuwe kleppen verkrijgen als je niet bij de dealer wil aankloppen?

jnunen (0), 7 jaar geleden

Kijk even op ebay!! Daar heb je vaak complete sets kleppen en koppakking bouten enz enz.. Voor echt wei ig geld. Ik heb er zeer goede ervaring mee en gewoon kwaliteits producten!

Zoek wel even in het engels. Deze complete sets worden door Engelse aangeboden

jnunen (0), 7 jaar geleden

Volgens mij deze set:

http://m.ebay.nl/itm/HEAD-GASKET-SET-VAL...

Ben je voor 100 eueo klaar

Benties (0), 7 jaar geleden

Dank voor de tip! Houd ik zeker in gedachten want kan flink wat eurotjes besparen. De afloop laat ik nog wel ff horen.

Benties (0), 7 jaar geleden

Nou mannen, inderdaad de uitlaatkleppen allemaal krom.advies van jnunen opgevolgd. Spullen besteld en de kop gereviseerd, gemonteerd en afgesteld. En nu geeft de motor alsnog geen klap meer. De bdp / krukassensor vernieuwd, nog niets. Vonkt keurig, krijgt brandstof maar slaat niet aan.
Ik weet het niet meer hoor! Iemand nog suggesties?

Benties (0), 7 jaar geleden

Lees ik net op het forum dat er bv bij een scène de startonderbreker roet in het eten kan gooien omdat de accu er uit is geweest. Weet iemand hier iets over dat dit ook bij de kangoo zou kunnen zijn?

abc (0) PRO, 7 jaar geleden

nee want je hebt een vonk en hij krijgt brandstof zeg je.heb je de timing goed staan ?

Benties (0), 7 jaar geleden

Ja timing keurig.
Nokkenas timingsmerk op 12 uur, krukas timingsmerk op 6 uur, distributieriem merken komen overeen met de beide tandwielen en in de juiste richting.

Ja en dat van de startonderbreker kan het ook bijna niet zijn want het lampje gaat gewoon uit als je het contactslot in startpositie draaide.
Alles lijkt logisch compleet te zijn. Kan de lambdausensor nog roet in het eten gooien?

abc (0) PRO, 7 jaar geleden

heb je de spie van het nokkenas tandwiel gecontroleerd?
deze breken vaak bij een kapotte riem ,dan staat het tandwiel tov de nokkenas verkeerd waardoor de timing niet klopt.

Benties (0), 6 jaar geleden

Hallo beste allemaal,
Uiteindelijk is de kangoo naar de sloop gegaan daar er steeds meer elektronische klachten naar boven kwamen. Jammer van alle tijd en moeite maar het is niet anders.
Soms eindigde zo'n karretje gewoon bij de sloop! Dank voor al jullie tips!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.