ik heb in de werkplaats een Kangoo 1.5dci uit 2003,wagen is binnengekomen met de hele distributie in puin.Cilinderkop gedemonteerd omdat de nokkenaslagers allemaal gebarsten waren.Tweedehands cilinderkop op gemonteerd,injectoren en hogedrukpomp overgebouwd.Het probleem is dat de wagen niet wil starten,wel reageert hij op startgas.Met de Hella Gutman uitgelezen geen foutcodes,raildruk 360 bar bij starten,ecu vrijgegeven code ontvangen.Ik dacht eerst aan lucht maar als je de injectorleiding los zet spuit de brandstof ong 10 cm hoog.Poging gedaan om hem op gang te slepen draaide ook op niks uit.Nu denk ik aan defecte injectoren want een puls meet ik wel maar hij krijgt blijkbaar geen brandstof.Ik vind het wel gek want het probleem was eigenlijk een geknapte distributieriem.Iemand al zoiets meegemaakt of een gouden tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er geen crash schakelaar in dat die omgesprongen is?
Neen,vandaag een injector buiten de motor gehangen en hij verstuift niets maar heeft toch een signaal op de stekker.
waarschijnlijk zijn de injectoren vastgekomen tijdens de reparatie(2 dagen op werkbank gelegen)???
Injectoren zijn zeer gevoelig voor vuil !!! Steeds hogedrukaansluiting afdichten en bij montage met luchtpistool niet in de aanvoer maar boven te blazen om zo vacuum te creeeren en het vuil weg te blazen (zuigen) ! De injectors op dezelfde plaats monteren of code's inlezen per cilinder ! Ook best recht plaatsen bij langdurig buiten gebruik ! Gr kv
Was de oplossing inderdaad de injectoren Grompertje?
De injectoren waren inderdaad vastgekomen door de luchtvochtigheid.Ik heb ze laten testen en daar hebben ze de injectoren terug losgekregen in de testbank.
Oke, dank weer voor je feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar