Bij deze renault 19 die bij ons staat voor Apk was in de eerste instantie het Co percentage bij stationair en toeren veelte hoog rond de 5% a 8%. Bij het controleren van de lamda sonde gaf deze constant een spanning af van 0.0/ 0.1 volt. hieruit kon ik concluderen dat de lamda sonde defect was omdat hij nu rijk ingespoten wordt. Echter na het vervangen van de Lamda sonde is het Co % bij stationair toerental nog steeds 5% wat wel opvalt is dat als de motor op toeren wordt gehouden dat de lamda waarde en de Co% goed is. De lamda sonde regelt nu goed af en blijft stationair op 0.9 volt staan een rijk mengsel dus.
De auto heeft wel een tijdje stilgestaan.
Enig idee wat dit probleem is of heeft iemand dit vaker meegemaakt? Mapsensor is goed.
alvast bedankt
Groeten Rudy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ff de -pool los laten liggen of de stekker van de computer eraf voor een paar minuten en dan nog eens proberen
Helaas heeft dit ook niet geholpen.. het co is nu nog ongeveer 3 tot 4%
ze hebben wel eens last van valse lucht bij het inlaatspruitstuk en egr klep
Olie verversen en een keer flink op zijn ballen trappen doet wonderen bij dit soort CO gevallen.
Groeten Marcel
even de koelvloeistoftemperatuur uitlezen.
deze sensor wil nog wel een defect raken.
als deze koud blijft aangeven dan blijft de ecu verrijken(choken)
succes,
ps niet te lang aan werken ,houd de dagwaarde van zo'n auto in de gaten
Het probleem is nog niet opgelost.. Hij rijdt nog wel rond! maar wij konden het probleem niet vinden
bedankt voor de hulp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar