Renault 19: Motor loopt slecht en valt uit.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: C3J-E7

Goedemorgen,

Ik ben bezig aan een Renault 19 Rl 1.4 U9.
Het begon met stotteren en onregelmatig lopen. De motor wordt goed warm.
Als ik hem koud start en warm laat worden draait deze goed.
Wanneer ik dan even snel vol gas geef en weer terug laat komen komen, hobbelt de motor een paar keer en valt deze uit. Soms blijft hij net aanstaan en na ongeveer 10 seconden hobbelen loopt hij weer goed.

Inmiddels vervangen:
- Inlaat/uitlaat spruitstukpakking
- Voetpakking vd "carburateur"
- Pakking EGR

Carburateur helemaal schoongemaakt.
Stappenmotor opengehaalt en gereinigt en ingevet.

Met draaiende motor 1 voor 1 een bougie kabel losgetrokken om te kijken of er 1 niet mee doet, maar ze doen allemaal mee.

Als ik de map sensor los trek valt de motor direct uit. Dus ik neem aan dat deze in orde is.

Verder wil ik graag weten wat ik hoeveel weerstand de temperatuur sensor moet hebben, want ik hoop dat dit misschien het euvel is.

Het in dus een mono-point injectie, maar ik weet niet precies hoe ik het huis moet noemen waar de injector in zit. Dus ik heb hem maar carburateur genoemd.

Met vriendelijke groet,

Kaj

Kaj

Geplaatst door Kaj (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kaj

Deze moet liggen tussen de 300 en 370 Ohm bij 80 graden..

Het kan inderdaad zijn dat als de sensor een te hoge waarde aangeeft bij warme motor,dus denkt dat de motor koud is,teveel brandstof word ingespoten met dit als resultaat.

Gr Stefan

Kaj (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Bedankt voor je bericht!
Zo maar douchen en even doormeten!

Wat gebeurt er als een sensor onderbroken is ? dus oneindige weerstand zeg maar.

Groeten Kaj

Kaj (0), 14 jaar geleden

Zojuist de sensor doorgemeten.

De sensor die op het waterpomphuis zit.
Dus de poulie vd waterpomp en dan ongeveer 15 cm erachter zit deze sensor. Ik neem aan dat dit de goede was!

Helaas viel er niets door te meten,
De 2 polige stekker verwijderd en de meter erop.
Helemaal niets.

Toen heb ik 1 vd 2 aansluitingen met de meter verbonden. De andere aansluiting vd meter op massa.
Toen gaf deze 1 ohm. Bij de andere aansluiting gaf hij niets aan.

Dus ik denk dat de sensor defect is. Of deze heeft sluiting binnenin of een massasluiting?

Helaas nam er niemand de telefoon op bij de renault dealer dus maandag sensor bestellen.

Ik heb met 3 verschillende multi meters getest. Bij geen van 3en gaf de sensor weerstand.

Iemand nog andere ideeen wat betreft het probleem?

Mvg Kaj

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.