hallo.wie kan mij vertellen waar dat gat zit om die blokkeerpen in te steken voor het vliegwiel vast tezetten .ik moet namelijk de koppakking vernieuwen.bvd niek kooistra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aan de voorkant van het blok in de buurt van de peilstok. Daar zit een Torx bout. Ik zou persoonlijk geen blokkeerpen gebruiken om de krukas te blokkeren aangezien de centrale krukasbout bij Renault heul vast wordt gezet ( hoekverdraaiing ).
dit is een k7m motor de pijlstok zit links achter in het blok.is er dan een andere oplossing is het mogelijk om het vliegwiel dan goed vasttezetten
14 jaar
Zie je mail.
ik begrijp niet waarom je je krukas vast wil zetten als je je koppakking vernieuwd,je tekent gewoon je vliegwiel af kun je toch altijd weer dat punt terugvinden,alles even op tijd zetten goed aftekenen is toch geen probleem.zo ga je ook te werk bij distributie vernieuwen gewoon goed aftekenen zowel voor op distr. zijde als achter op vliegwiel,zeker met auto's waarbij de poulie zonder spie zit
14 jaar
Blokkeren is nodig om de krukaspoelie los te maken, zodat de riem kan worden verwijderd.
14 jaar
luchtsleutel ,en dan daarbij is toch niet altijd zo dat je je krukas blokkeerd met een stiftje van 6 of 8 mm die alle kracht aankan en dat blokkeerstifje zit meestal gewoon tegen je krukas dat draai je zo krom.meestal moet je je poulie met speciaal gereedschap vasthouden,maar gewoon luchtsleutel erop en hij vliegt los
14 jaar
blokkeren om de bout los en vast te draaien is een hulpstukje dat op de tanden van de starterkrans past en zo blokkkeerd
dat stifje is enkel om het merk op zn plek tehouden met monteren van de riem
[quote=robby10030]luchtsleutel ,en dan daarbij is toch niet altijd zo dat je je krukas blokkeerd met een stiftje van 6 of 8 mm die alle kracht aankan en dat blokkeerstifje zit meestal gewoon tegen je krukas dat draai je zo krom.meestal moet je je poulie met speciaal gereedschap vasthouden,maar gewoon luchtsleutel erop en hij vliegt los[/quote]
We zitten toch hier in het "particuliere" deel, welke particulier heeft een luchtsleutel ?
14 jaar
Eric
Onder de gemiddelde particulieren zitten ook hobbyisten.
Juist die groep is vaak in het bezit van de nodige gereedschappen waaronder een luchtsleutel.
Gr. paul
dan zou ik hier niet aan beginnen,die krukasbout kon weleens loeivast zitten[quote=eric323][quote=robby10030]luchtsleutel ,en dan daarbij is toch niet altijd zo dat je je krukas blokkeerd met een stiftje van 6 of 8 mm die alle kracht aankan en dat blokkeerstifje zit meestal gewoon tegen je krukas dat draai je zo krom.meestal moet je je poulie met speciaal gereedschap vasthouden,maar gewoon luchtsleutel erop en hij vliegt los[/quote]
We zitten toch hier in het "particuliere" deel, welke particulier heeft een luchtsleutel ?[/quote]
14 jaar
en dan die blokkeerstift die draai je erin en moet je de krukas draairichting motor draaien todat ie tegen de aanslag aan komt nu ga je tegengestelde richting draaien daar is ie niet voor geschikt.eeennnnnn daarbij, bij deze motor hoef je de krukas niet met een blokkeerstift te blokkeren.sterker nog volgens mij kan dat nog niet eens
14 jaar
en nog een tip,deze moer zet je eerst vast met 20 Nm dan pak je een stift en zet je een puntje op 62-74 graden op de bout pak je een luchtsleutel en zet je hem vast dan hoef je geen kracht te zetten en de krukas ook niet zo moeilijk te blokkeren en wees gerust zo vast zit deze niet.20 NM is niet veel
14 jaar
Volgens mij 20 Nm + 115 graden +/- 15 graden hoekverdraaiing.
14 jaar
van waar deze gegevens???ik strij er niet om ik heb ze van auto data
14 jaar
Ik meen dit ook ooit eens op Autodata te hebben gezien. Schiet me er niet op af, aangezien de PC met Autodata erop momenteel op z'n gat ligt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar