close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Carterontluchting

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 cdti

Pas een Renault Scenic 1900 cdti gekocht met 240.000 km op de teller. Motor loopt goed, maar gooit na een keer met hoog toeren gereden te hebben smeerolie uit de motor nadat eerst een slang van de carterontluchting er af geschoten is.

De carterontluchtingsklep zat gemonteerd zoals op de bijgevoegde tekening. Naar mijn mening zat hij verkeerd om gemonteerd (stromingsrichting lijkt andersom te moeten zitten)

Nu heeft de garage de klep er tussenuit gehaald en op die plaats een T-stuk gemonteerd met een extra gat in de slang van turbo naar inlaatspruitstuk en daar de derde slang op aangesloten.

Mijn vraag: Is dit een goede oplossing? Zat de klep goed of fout gemonteerd?

[url=http://postimg.org/image/6hzbaufkh/][img]http://s8.postimg.org/6hzbaufkh/Carteron...[/img][/url]

Geplaatst door

dik2347 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

om geen discussie te krijgen kun je het beste de klep even demonteren, erop blazen en zien wanneer die doorlaat. Dan heb je het antwoord op je vraag. Check daarnaast ook even de compressie van alle cilinders, het zou kunnen zijn aangezien de hoge kilometerstand dat de zuigerveren hun beste tijd hebben gehad. Probeer na de eerste test hetzelfde met een klein beetje motorolie op de zuigers (via bougie-gat) om het verschil goed vast te stellen. En ik neem aan dat het hier om een DCi van renault gaat. succes.

kobusdekater 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.