Renault Clio: clio vering verlagen achter

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

hallo, iemand ervaring met verlagen van de vering achter ?
torsie vering clio
groet Koos,en alvast bedankt voor uw reaktie

jacobus4847

Geplaatst door jacobus4847 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

slopen en vertanding verstellen
zou dr niet aan beginnen en zo laten

jacobus4847 (0), 16 jaar geleden

okee,Jerry bedankt voor de reaktie.
Koos

Sander10757 (0) PRO, 16 jaar geleden

Slopen???

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Sander10757]Slopen???[/quote]
jij je zin
demonteren
is beide een ander woord voor losmaken
wel op een manier voor hergebruik

jacobus4847 (0), 16 jaar geleden

Tja,slopen,warmstoken of misschien gaat het wel makkelijk.
vroeger had je de renault 16,die had een excentriek op de torsie ,ideaal voor caravanrijders,
je moest dan een bout oplossen ,de vering vrijhangen,en het excentriek verdraaien tot max.hoogte.
ik kan me herinneren dat als je die voorziening niet had.of de torsiestaaf was gebroken een enorme
hefboom nodig had om de torsie( weer) in de gewenste stand te krijgen.maar vroeger had ik genoeg ellebogenstoom,maar ja dat was vroeger he.
de clio waar ik de verlaging wil toepassen gaat van bandenmaat 155-13 naar 195-50-15
de auto staat nu een beetje hoger op zijn sloffen,ik vraag me ook af of mijn snelheidsmeter nog correct aangeeft.
ik wil graag ook weten of er een clio club is ,zal best wel,graag uw reaktie
in ieder geval bedankt voor de reakties,problemcar leuke site!niet alleen voor problems maar ook voor hobby
groet Koos

Sander10757 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kijk eens op renault tuning club.nl Daar wordt dit uitvoerig beschreven.
Ik zou wel alvast de torsiestaven inspuiten met kruipolie,kun je zo bij.
Hoeft echt niet zo moeilijk te zijn hoor.

wedelman (0), 16 jaar geleden

Ook is er nog de Clio Club (www.clioclub.nl).

Kijk anders [url=http://www.renault-tuning.com/viewtopic....]hier[/url]

Daar staat het beschreven.

Groeten,

Wouter

AS1 (105), 16 jaar geleden

kijk je wel eens naar Wheeler Dealers?
Er is een aflevering met een Peug 205 waarvan de achterwielophanging was verlaagd bij aankoop.
De wielen liepen achter gewoon aan tegen de bumper! 't zag er niet uit en het reed ook nog waardeloos.
Ook grappig hoe makkelijk even de torsiestaven werden losgemaakt...jaja.

wedelman (0), 16 jaar geleden

Heb ik ook gezien (donderdag). Maar dat zal misschien gelden voor de 205 GTI. Uit veel ervaringen blijkt wel dat een verlaging van 3 tot 4 cm bij een Clio wel degelijk voordelen heeft. De wegligging wordt beter (logisch als je bedenkt dat de schokbrekers al een stuk ingedrukt worden).

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

als je nu eerst eens verdiept in verlagen
wegligging en demping
als je dan weet wat je doet dan kunnen we ook over verlaging en schokdempers en wiel geometrie schrijven
tot die tind origineel laten zoals de fabriek alles heeft berekend en getest
dan rij je tot die tijd zonder problemen en met een verantwoorde verlaging ook
anders ???

wedelman (0), 16 jaar geleden

Jerry,

Wat noem jij een verantwoorde verlaging? Eigenlijk, wat is het en hoe wordt het gedaan voor dit type auto?
Ben ik wel benieuwd naar, dacht eigenlijk dat het vestellen van de torsiestaven de enige manier was. Ok, vervanging schokdempers natuurlijk meegerekend. Deze auto's hebben achter geen hulpveren, dus daar kan je ook niks aan doen.

Groeten,

Wouter

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

bij verlaging zal de vering progressiever moeten worden
ook zal de demping anders worden om de karakteristiek van de demping over een kortere weg te laten doen
dit houd in dat er door de fabriek een andere torsie en andere dempers worden gemonteerds
dan ben je verantwoord bezig
en de ervaring opgedaan in de opbouw van autos heft geleerd dat een afgezzagde veer en dezelfde dempers op een andere weg afgedempt een waardeloze wegligging geven en ook onder bepaalde situatie s levens gevaarlijk kunnen worden
daarom is verlagen niet een veer afzagen en /of de veer heetstoken en korter maken maar een specifiek product wat altijd aangepast voor de auto en de gebruiks doeleinden gemaakt is

hoogfrequent (0), 16 jaar geleden

Voor bandenomtrek vergelijken kijk eens op http://www.fznederland.com//?/bandenwijz...

wedelman (0), 16 jaar geleden

Dat van die afgezaagde/verkorte veren weet ik. Er zijn niet voor niets verlagingsveren op de markt. Dat je ook andere schokdempers met een kortere veerweg moet monteren is logisch, als de standaard dempers constant onder een grotere druk staan zullen ze eerder kapot gaan/falen.
Maar andere torsiestaven heb ik in deze context nog niet eerder gehoord. Wel een keer een idee om de staven van een Express te monteren, daar die stugger zijn door het grotere gewicht dat een Express moet kunnen dragen.

Weet jij toevallig ook welke fabrikanten zich met torsiestaven bezig houden, Jerry?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.