de eerste keer dat de motor rondgaat na indrukken startknop is er compressie en wil ie bijna aanslaan,maar na de 2de keer rondgaan valt de compressie weg en gaat ie als een gek rond.waardoor zou de oliedruk zo hoog kunnen worden dat de stoters opgepompt blijven waardoor de kleppen open blijven staan?of iemand andere suggesties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verkeerde (te dikke )olie
oliedruk regel ventiel blijft hangen
stoters vervuild
filter verstopt
zouden de kleppen dan niet moeten stempelen?
geen foutcodes oid?
g9t moet 5w40 in voor het geval je gaat verversen
waardoor is het zo begonnen? spontaan? na een onderhoud/reparatie?
geen foutcodes en is spontaan zo gekomen zeggen ze .auto is hier niet in onderhoud.ga vandaag olie +filter vervangen en dan kijken wat ie doet
gooi er eerst eens een reiniger in en dan doorstarten
anders effe filter eraf en leeg gooien en dan vullen met reiniger en dan starten
zijn je stoters effe doorgespoeld en de olie verdunt waardoor deze denk ik weer sluiten
(als dat t problem is)
Als de auto olie is ververst bij een fastfitter is de kans groot dat er een verkeerde olie soort is afgevuld.
Hans
[quote=abc]geen foutcodes en is spontaan zo gekomen zeggen ze .auto is hier niet in onderhoud.ga vandaag olie +filter vervangen en dan kijken wat ie doet[/quote]
hmmm oke...
Kan weleens voorkomen dat bij het vervangen van de D-riem van een G9t hij 180graden verkeerd gelegd word...
Speciaal gereedschap past gewoon over de nokkenassen en de krukaspen past prima
Alleen je krijgt geen boutje in de kop gedraaid om het nokkenasgereedschap vast te zetten (komt net niet uit, en je kan het zien aan een sleuf in de nokkenas grote sleuf naar je toe geloof ik)
In dat geval doet hij ook een poging maar slaat hij ook niet aan
[quote=Devvo][quote=abc]geen foutcodes en is spontaan zo gekomen zeggen ze .auto is hier niet in onderhoud.ga vandaag olie +filter vervangen en dan kijken wat ie doet[/quote]
hmmm oke...
Kan weleens voorkomen dat bij het vervangen van de D-riem van een G9t hij 180graden verkeerd gelegd word...
Speciaal gereedschap past gewoon over de nokkenassen en de krukaspen past prima
Alleen je krijgt geen boutje in de kop gedraaid om het nokkenasgereedschap vast te zetten (komt net niet uit, en je kan het zien aan een sleuf in de nokkenas grote sleuf naar je toe geloof ik)
In dat geval doet hij ook een poging maar slaat hij ook niet aan[/quote]
maar dan valt niet de compressie weg
[quote=CARS&MOTORS]maar dan valt niet de compressie weg[/quote]
hmmm nee heb je gelijk in... ik zei het alleen ff :)
@abc : olie ververst? resultaat?
nee nog niet eerst eigen klanten helpen en dan de tussndoortjes ,riem is niet vervangen geweest maar toch fijn dat er mee gedacht wordt .meld me als ik iets weet
nokkenas die stil blijft staan waardoor de uitlaat of inlaatkleppen open blijven staan (dacht dat bij Renault motoren zijn waar de poelies gewoon op de nokkenas geklemd zitten zonder spie)
Ja maar dit is wel ff een heel andere motor.
vandaag compressie gemeten,de eerste tot andere halve slag heeft die hoorbaar compressie meter loopt dan tot 20 bar daarna valt de compressie hoorbaar weg meter blijft dan ook stilstaan op 20 bar bij alle cilinders.als je meteen weer start na een meting komt de meter nauwelijks uit de hoek je moet dan 5 minuten wachten voor de volgende meting die hetzelfde verloopt.heb de olie +filter vervangen maar nog geen resultaat na 2 start pogingen.accu staat nu aan de lader straks weer proberen.@ sjaak nokken as draait gewoon de voorste iig die is te zien door de vuldop
maar dan zou die noken as na een rust wel meedraaien en na een 1/2 slag moezijn
dat geloof ik dus niet
dit lijkt of de stoters vol zitten en na een rust weer langzaam leeglopen
demonteer de nokken assen anders en meet nomaals de compressie
is wel wat werk maar sneller en goedkoper als de kop demonteren als t achteraf de stoters blijken
dat weet je dan meteen en kan je de stoters vervangen
anders met de kop demonteen moet de nokken as er toch uit
ik denk dat de stopklep (in het EGR huis) dicht blijft staan, hierdoor zuigt de motor geen lucht aan, dus geen compressie. Advies: stopklep buiten werking stellen. Laat je me even weten of dit het was? ben benieuwd. Groet!
kawaZ750 mag door voor de koelkast
is dit probleem opgelost? Ik ben erg nieuwsgierig van wat het nu eigelijk is.
17 jaar
zoals kawaz750 schreef bleef de stop klep hangen door vervuiling van het huis waar de klep en egr inzitten.hierdoor kon er geen lucht aangezogen worden en zonder lucht heeft ie niks om compressie mee te maken.vandaar de koelkast:-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar