auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: constant noodloop

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Megane ii 1.4 constant in noodloop. Starten met koppelingspedaal in geeft noodloop met 3500rpm (gasklepopening 24%), maar starten met rempedaal in geeft 1200rpm (klepopening 24%). Geen foutcodes opgeslagen, alles tot ECU doorgemeten maar geen problemen. Wat veroorzaakt noodloop en waarom verschil tussen koppelings- en rempedaal?

Geplaatst door

sophos (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

correctie: 24% = 3500rpm, maar 1200rpm= 12/13%

sophos 0

10 jaar

Waar lees je mee uit? EOBD of Renault specifieke apparatuur?

oldford 0
badge

10 jaar

Bevriende garagist heeft het uitgelezen met zijn Bosch-kast. Reeds daarvoor uitgelezen bij de Renault dealer, maar toen ook geen foutcodes. Met bevriende garagist hebben we er 2 uur aan gewerkt, 3 proefritten gemaakt met live-monitoring, maar geen foutcodes die worden opgeslagen. ECU is gestest: in orde, ander gaspedaal aangehangen; geen verbetering, dynamo vervangen; niets geholpen, gasklephuis getest; geen fouten geconstateerd. Bij testen van alle bedrading tot ECU bleek dat beide aanlsuitdraden voor bovenste koppelingspedaal sensor waren afgebroken, opnieuw gesoldeerd en gemonteerd, maar totaal geen verbetering. Wagen liep eerst hoog/wisselend in toerental, maar nu alleen nog maar noodloop.
Renault dealer weet het niet en samen met bevriende garagist weten wij het ook niet meer.

sophos 0

10 jaar

Electronika van de motor is standaard? Of te wel gechipt of niet?

Als je beneden de 3500 rpm vol gas geeft wat lees je dan uit op gaspedaal stand en gasklep stand?
Of te wel, gaat de gasklep wel volledig open?

oldford 0
badge

10 jaar

Bedankt voor het meedenken. Na starten gaat auto nu meteen in noodloop, dus reageert niet meer op gaspedaal. In deze stand stand staat klep op 24% (25% schijnt max. waarde te zijn voor noodloop). Kan toch gasklep defect zijn? Klep is doorgemeten en alle ohm waarden zijn linear in order, op- or aflopend al naar gelang klep open of dicht.

sophos 0

10 jaar

Helaas nog geen steek verder. Noodloop eruit halen; paar kilometer rijden en hetzelfde probleem keert terug. Starten met kopp.pedaal=3500rpm maar starten met rempedaal = 1200-1400rpm. Als je dan rempedaal loslaat gaat'ie naar 3500rpm, maar als je rem weer intrapt gaat'ie NIET terug naar 1400rpm. Wat is de electronische logica hier achter? Volgens bevriende garagist doen gaspedaal en gasklep precies wat er van verwacht wordt ten opzichte van elkaar, alleen vind hij de beginstand van de klepopening vrij hoog.

sophos 0

10 jaar

stekker op gas-pedaal was beschadigd. Na vervanging noodloop probleem opgelost. Intrappen rempedaal schijnt signaal te geven aan ECU voor max. 1400 toeren.

sophos 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.