close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic 1998: distributie timing

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6i

Hallo,

sinds de koppakking reparatie van mijn Renault scenic 1.6 8v uit 1998 (k7m motor)heb ik het probleem dat de auto een veel zwaarder geluid maakt (alsof de uitlaat lekt of ik zonder luchtfilter rijd) . Ook resoneert de motor behoorlijk rond 3000rpm.Soms houdt de auto bij weinig gas geven iets in.Ik ben hier al bijna een jaar mee aan het tobben. Alle motorrubbers en de uitlaat zijn nieuw. Ontsteking kleppen en bougies zijn goed. Geen storingscodes aanwezig. Omdat ik vermoedde dat de distributie niet op tijd stond ben ik teruggeweest naarhet bedrijf wat de koppakking en distributie vervangen heeft om dit te laten checken. Zij zeiden dat alle merktekens goed staan.
Nu bleef mijn vermoeden (na op div fora te spitten) dat de distributie niet goed was en heb ik aan de bakzijde van de nokkenas een kapje weggehaald waar een merk/blokkeer sleuf in de nokkenas zit. De 1e cylinder heb ik in BDP gezet. Volgens mij hoort de sleuf dan parallel aan het kleppendeksel te staan . Kan iemand mij dit met zekerheid beamen omdat dit nu niet het geval is( zie foto) ?

bij voorbaat dank,

John.

Geplaatst door

John9861 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

We hebben het hier over een K7M motor, die is NIET spieloos. Alle tandwielen hebben gewoon een spie, merktekentjes goed zetten en klaar!

RPJdeWeert 0

10 jaar

dank voor je reactie, echter de krukas en nokkenas staan op de merktekens. Kan het dan toch zijn dat de sleuf in de nokkenas niet gelijk staat met het kleppendeksel en dat dit dan zo hoort. Distributietandwiel is er wel af geweest toen de kop is gevlakt.Misschien is de spie vergeten of kapot gedraaid met vastzetten. Kan ik het misschien ook zien aan het moment dat de kleppen tuimelen?

met vriendelijke groet,

John

John9861 0

10 jaar

Tuimelen valt altijd nagenoeg gelijk met het BDP. Kijk of dat bij jou ook zo is .

Anders toch maar even de blokkering controleren van het nokkenaswiel.

Punt 50
badge

10 jaar

Hallo ,

bedankt voor de info. Ik ga het maandag checken en dan laat ik het nog wel weten.

met vriendelijke groet,

John

John9861 0

10 jaar

Hallo,

gisteren het tuimelen gecheckt, klopte precies.Kleppen ook nog even gesteld(stonden nog redelijk goed). Inlaat klep open rond/iets voor bdp uitlaat dicht iets erna, dus de distributie staat goed. Ik denk dat er misschien een onbalans in de motor zit, waardoor het zware geluid wordt veroorzaakt. Moet ik dan maar mee leren leven.
Bedankt voor de reacties.

met vriendelijke groet,

John

John9861 0

10 jaar

Het brommen bij die motoren komt meestal door doorgezakte motorsteunen .

Zoveel heeft hij er niet maar berucht is die in het rechter binnenscherm. ! Ook de bevestiging wat verschuiven wil wel eens helpen .

Probeer wat en anders vervangen .

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

Hallo Punt,

je hebt mij toch weer enige hoop gegeven.
Alle drie de motorsteunen zijn vervangen(zie foto)
[url=http://postimg.org/image/54cmp7za1/][img]http://s28.postimg.org/54cmp7za1/motorst...[/img][/url]

Maar jij hebt het over een motorsteun in het rechter binnenscherm. Daar vind ik alleen 2 stangen van ongeveer 12 cm die van de ophanging van de wieldraagarm aan het subframe naar het schutbord lopen. Zouden deze de oorzaak kunnen zijn. Lijkt mij geen dempende werking te hebben maar ik zou ze misschien even los kunnen halen en dan starten? Zouden deze de oorzaak kunnen zijn?

met vriendelijke groet,

John

John9861 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.