close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE: Distributieketting

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H4J A7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 96

Tijdens het wegrijden komt er bij het maken van bochten een schurend, tikkend geluid vanuit de rechter voorkant. De ene garage (Profile) heeft na een grondige testrit niets kunnen constateren en verwacht dat het geluid (resonerend) afkomstig kan zijn van een losse schild.

Bij de Renault garage Bochane werdt een versleten spanner van de distributieketting geconstateerd tijdens de testrit. Kosten € 1750,-
Mijn vraag is welke garage ik moet geloven en mocht de kettingspanner inderdaad versleten zijn wat is een richtprijs om ketting en spanner te vervangen en wie weet een goed en vooral een betaalbaar adres om de reparatie uit te voeren.

Geplaatst door

wolter-1 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik kan me bijna niet voorstellen dat een versleten kettingspanner alleen een geluid veroorzaakt is een bocht. ik zou nog eens een derde serieuze garage bezoeken.

Geen wiellager of homokineet probleem , maar laat eens een goede universeel garage er naar kijken , in ieder geval geen fast fitter.

- heb je een distributieriem of een -ketting?
- als je een riem hebt: hoe oud is die in km's en jaren gerekend en wat werd de laatste keer vervangen, alleen de riem of ook de rest?
- als je een ketting hebt, kan je de kettingspanning laten controleren ...
- weet je zeker dat het geluid geen wiellager is of een aandrijfas/homokineet?

Heino4267 655

6 jaar

Vraag eens een offerte aan op Mijn Garage en ja het is een ketting. Ter informatie kettingsetjes kosten tussen de 140 en 250 euro ,afhankelijk van het merk zoals Febi SKF.Mocht het de ketting en/of spanrol zijn dan kan het z.g.n. Nieuwe Rijden een van de oorzaken zijn. De ketting krijgt enorm op zijn donder.Een andere oorzaak is de ketting zelf. Het zij tegenwoordig meestal enkele kettingen. Dubbele kettingen vindt je alleen nog in "dikke"motoren. Zoals een V8.
Ferry

ferdinand 60

6 jaar

Wolter-1,

Het komt idd weleens voor bij deze motoren.
Vaak gaat de spanner vastzitten.
Maar dat hoor je ook bij de koude start.
Dan hoor je gerammel en getikker en dat is zeer goed hoorbaar.
Hoor je dit soort geluiden niet dan denk ik niet direkt aan de ketting.

primera p11 0

6 jaar

Op tijd olieverversen !!!!! dat kan een hoop ellende voorkomen.

teunissen 0

6 jaar

Bij de onze 1.2tce ook een klapperen geluid vooral met het optrekken in elke versnelling.. De spanrol van de ketting was defect. Deze is vervangen net als de ketting daarna was het geluid weg... Het geluid leek rechts uit de motor te komen. Gelukkig voor ons garantie....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.