close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Distributieriem gebroken

Bouwjaar: 2001

Gisteren tijdens het rijden, ongeveer 80km/h, heeft de distributieriem het begeven. Deze riem lag er 47000km op, de auto heeft nu 122000km gedaan en de vorige riem is vervangen op 75000km. Het is een 19dti van 2001, ik vraag mij af wat de schade kan zijn, kunnen de kleppen krom zijn, ik heb het klepdeksel gedemonteerd en aan de kleppenslepers is op het eerste zicht niets te zien. de auto staat nu bij de garagist(geen renault garage). Hij vroeg zich af of deze motoren een spiebaan hebben in de poelie van de nokkenas, zoniet zag hij de herstelling niet goed zitten. Heeft er iemand raad en antwoorden om dit probleem deftig, maar toch schappelijk van prijs op te lossen?
Bedankt bij voorbaat,

Gert

Geplaatst door

Tobe (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je massel hebt kan de schade meevallen,de nokkenas heeft een spie deze breekt als eerste,dus nieuwe poelie en riem monteren en de motor starten misschien heb je massel.

graalus 0
badge

18 jaar

Hoi,

Ondertussen ligt de motor uit elkaar, het blijkt dat minstens 2 kleppen krom zijn, de spie van de poelie van de nokken as was gebroken, dus hier moet ook een nieuwe poelie op. De cilinderkop ligt bij een revisie bedrijf(ben benieuwd naar het prijskaartje hiervan). Iemand een idee wat zo'n nieuwe poelie en de 2 spanrollen van de distributieriem kost?

Dank,

Gert

Tobe 0

18 jaar

Wat is de oorzaak van het breken van de riem?

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

ja Henk wat is de oorzaak meestal de waterpomp advies deze moet je altijd bij en renault vern als je dist-riem vern.

peter 0
badge

18 jaar

Bij dit type F9Q is de waterpomp zelden de oorzaak van een kapotte distributieriem. Meestal gaat de multi-riem kapot door een defecte spanner of defecte vrijlooppoelie van de dynamo. Stukken multiriem komen dan in de distributie.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

De waterpomp wordt inderdaad aangedreven door de multiriem, dus dit was het probleem niet dat de distributieriem is gebroken. De distributieriem was niet versleten, hij is gewoonweg overgerukt, ik vermoed dat bij de laatste keer dat riem vervangen is geweest dit niet deftig gebeurd is en dat daardoor ofwel een spanrol de oorzaak is van deze panne of dat de riem te hard was opgespannen en daardoor de riem gerokken is, waardoor hij vrij is komen te liggen op de poelis, hierdoor zijn de kleppen eerst geraakt door de pistons en daardoor zijn de kleppen vastgelopen met als gevolg riembreuk. In elk geval een dankuwel aan de garage die deze auto onderhouden heeft.

Tobe 0

18 jaar

Alléé auto is gemaakt, prijskaartje van deze grap 2130€

Tobe 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.