Renault Laguna: Distributieriem na 105000 km vervangen, 30000 km hierna bree

Bouwjaar: 1999

Goeiedag, na 105000 km hebben we de distributie riem laten vervangen, nu op 148000 km breekt hij?
De auto is zelf 1 maand geleden in groot onderhoud geweest.
Kan dit?? Wie draait erop voor de kosten?

Frederik3380

Geplaatst door Frederik3380 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Roos10469 (0), 19 jaar geleden

Heb je ook de spanrollen laten vervangen???

Verder denk ik dat ze niet kijken naar de distributieriem bij een grote beurt...

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat voor type motor? Wie heeft de riem gemonteerd; een dealer?

Frederik3380 (0), 19 jaar geleden

de spanrollen zijn inderdaad ook vervangen geweest. De riem is gemonteerd geweest door een herkende garagist, maar geen dealer van Renault.
Bedankt voor jullie snelle reactie

Roos10469 (0), 19 jaar geleden

Kijk je kan ze natuurlijk even bellen en vertellen wat er gebeurd is... en dan netjes vragen naar de garantie...
Het is jammer dat het geen officiele dealer was want als het goed
is garanderen zij de levensduur... en nu doen ze dat niet...

Maar is er veel stuk... Als je geluk hebt hoef je alleen een nieuwe riem te monteren... maar dat is echt alleen als je geluk hebt...



ksie (0) PRO, 19 jaar geleden

zoek uit wat de fabrikant van de distr riem is en vraag naar de voorwaarden van de garantie anders bel gewoon naar de fabrikant die de distr riemen maken

geert3496 (0) PRO, 19 jaar geleden

Door welke reden is de riem gesprongen?Slechte montage, waterpomp geblokeerd, v-riem ertussen gedraaid,olielekkage op de riem, vacuumpomp vast?

Frederik3380 (0), 19 jaar geleden

Er is inderdaad veel stuk! Ik ga de auto laten nazien door een renault verdeler. Hierna zal ik meer weten waarom hij juist gebroken is.

stuivenberg (0) PRO, 19 jaar geleden

de fabrikant zegt toch altijd dat het de schuld van de werkplaats is,vorig jaar een opel gehad na 8000km (na vervanging) distr kapot,distr gedemonteerd bleek er een stukje van de spanner afgebroken te zijn,je kon zien dat dit stukje niet goed vast gezeten had,(lipje krom )gebeld met leverancier die zei rep de auto maar snel dan kan de klant weer rijden,kom met garantieen wij wel uit,gebruikte cilinderkop gemonteerd,oude onderdelen opgestuurd wat denk je wij kregen de schuld,we hadden de riem niet goed afgesteld volgens hun,waarna de spanner de aanslag geraakt had,wat afgebroken was kon heel de aanslag niet raken,lang verhaal kort te maken,alles zelf betaald(kan toch niet de klant laten betalen)ps dit was een gates distriemset

gverbiest (0), 19 jaar geleden

Heb dit als twee maal voorgehad. Eerste maal op 85 000 km, gerepareerd onder garantie, tweede maal na 75 00 km, geen tussenkomst.

Het blijkt een zwak punt te zijn bij de dieselmotor van de Laguna.

ksie (0) PRO, 19 jaar geleden

is de distr riem gebroken of is de multieriem eraf gelopen en tussen de distr riem geslagen waardoor deze kapot is gegaan en is het een diesel dti of een benzine 16 klepper

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.