auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Espace: Distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: F4R T7

Ik wil graag zelf mijn distributieriem vervangen omdat de motor toch grotendeels kaal is aan die kant omdat ze hebben gecontroleerd of deze nog in orde was nadat mijn aircopomp vastgelopen is. De multiriem weet ik wel hoe die moet lopen echter van de distributieriem niet. Heeft iemand een tekening en een uitleg hoe ik dit het beste kan doen? Ik had al begrepen van een kennis die zelf ook wel eens aan zijn auto sleutelt dat je bij de espace het best van onderaf kan werken, klopt dat?

Geplaatst door

Jacques Goedman (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je hier verder geen ervaring mee hebt vanaf blijven! Hierbij is speciaal Renault gereedschap vereist, en dit is niet een klusje voor de doe het zelfer.

Bas_petiet 0
badge

13 jaar

let wel op de krukaspoelie kan met en zonder spie zijn!!!

Geachte Cotech, voor de G9T 2.2dci moet de uitlaatkleppen-poelie geblokkeerd worden met mot.1537. Mot.1536 (krukas) en mot.1534 (inlaat) kunnen we zelf wel maken. We hebben de werkplaatshandleiding voor deze motor, toch begrijpen we niet waar dat stuk beweegbaar ijzer aan mot.1537 nou echt voor nodig is. Als het stuk 'los' ijzer bewogen wordt door de insparing in de uitlaat-kleppen-as, moeten de 3 poelie schroeven toch eerst vast worden gemaakt? Niet zo, volgens de handleiding. Trouwens, je stelt de distributie riem toch met de stel-poelie?

sophos 0

13 jaar

je moet uitlaatkleppen nokkenas tandwiel los hebben om de riem op spanning te kunnen zetten, , je blokeert de nokken as aan de achterkant


bij andere vragen, verzoek ik u om even een eigen topic aan te maken

[quote=sophos]Geachte Cotech, voor de G9T 2.2dci moet de uitlaatkleppen-poelie geblokkeerd worden met mot.1537. Mot.1536 (krukas) en mot.1534 (inlaat) kunnen we zelf wel maken. We hebben de werkplaatshandleiding voor deze motor, toch begrijpen we niet waar dat stuk beweegbaar ijzer aan mot.1537 nou echt voor nodig is. Als het stuk 'los' ijzer bewogen wordt door de insparing in de uitlaat-kleppen-as, moeten de 3 poelie schroeven toch eerst vast worden gemaakt? Niet zo, volgens de handleiding. Trouwens, je stelt de distributie riem toch met de stel-poelie?[/quote]
Je kunt beter even een eigen topic openen. Het beweegbaar stuk ijzer zoals u het noemt dient voor de afstelling van de spanner, als deze gelijk ligt met het blokeergereedschap is de spanning correct.

Bas_petiet 0
badge

13 jaar

Bedankt voor deze info. Zal volgende keer een nieuw topic openen. Vraag hield ons al een tijdje bezig, maar was nog niet urgent vandaar deze 'inbreuk'. Blijkt dus dat het blokeergereedschap nodig is.

sophos 0

13 jaar

Ook bij niet urgente vragen, graag een eigen topic te openen, dit wordt verzocht om de topics overzichtelijk te houden

helemaal mee eens....

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

Zie er toch vanaf om het zelf te doen aangezien er gewoon te weinig ruimte is om fatsoenlijk te werken. Op mijngarage.nl al een vriendelijker bedrag gevonden om hem te laten vervangen. Namelijk 450 euro maximale prijs. Heeft er nog iemand tips voor het verwijderen van de condensor van de airco aangezien het airco probleem daar is ontstaan. Dus nu mag ik de aircopomp en de aircodroger en aircocondensor vervangen.

Is niet meer nodig auto is verkocht aan sloper.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.