auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Espace: electr probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16V

paar weken terug werkte de centrale vergr niet meer, deze gereset met de knop in het boevenste middeen console.
na een paar dagen weer hetzelfde probleem gevolgd door het compleet "dood" zijn van het instrumenten paneel op het startonderbrekings lampje en "seatbelt niet vast lampje". naar de renault garage gebracht en daar na een paar dagen kon ik hem ophalen, omdat ik hem nodig was, ze waren er bijna uit alleen knipperde de kilometer teller (?). Echter na een 3 km gereden te hebben alles op het dashboard weer uit op het startonderbrekings lampje na. weer terug naar de garage die hebben toen als opnieuw geprogrammeerd en leek het probleem over.
Na dag of 4 weer problemen met de centrale vergrendeling en alles weer uit op het dashboard. Ik heb nu weer een afspraak staan bij de garage maar wordt er wel een beetje moedeloos van. Wie heeft er een idee, heb al wat gelezen over soortgelijke problemen .
info auto: espace 2001, 178000km gereden, vorig jaar oktober is er al een nieuwe computer ingekomen ( kilometerteller is toen opnieuw begonnen, viel niet op de oude stand terug te zetten ( ook hier zijn suggesties welkom).

Geplaatst door

hankl (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iinstrumenten paneel defekt,deze regelt ook de cpv.
Als de kilometerteller knippert hebben ze de configuratie 4 of 6 cilinder vergeten!
De kilometer stand wordt automatisch overgenomen als je alleen de bii vervangt,ben je er zeker van dat ze alleen de computer(b-ii) hebben vervangen?

graalus 0
badge

18 jaar

Instrumenten paneel vervangen? schijnt nog al kostbaar te zijn.
Betreffende de computer kan ik alleen maar vertellen wat ik weet en ze zeiden dat het de computer was waar ze alle gegevens van de beterffende auto met de hand moesten "inkloppen" en dit kon maar eenmalig want je kon ook geen computer van een andere espace gebruiken (?). Wat dat betreft ben ik een leek en weet niet wat je bedoelt met Bii.

hankl 0

18 jaar

op je rekening kijken, een BII kost iets van 650€ (veel geld iedergeval) en dat je km's op nul staan is vreemd ja. het geheugen van je km's staat in beide componenten en de hoogste wordt weggeschreven. dus ook nooit zomaar paneeltjes uitwisselen. je storing is een lastige, daar kan nietmand zo antwoord op geven zonder eerst een juiste diagnose te stellen en dat kan zo een paar uur kosten. maar op de gok zou ik idd ook die BII zeggen.

timhoeks 0
badge

18 jaar

Even weer een update: tussen tijd ben ik er wel achter dat vorig jaar de BII vervangen is en sindsdien de tellerstand op " 0" km is terecht gekomen, wat niet meer te herstellen was. (Als het nu weer de BII zou zijn mag ik hopen dat het een dit nog garantie is)
de auto is tussen tijd weer een paar keer bij de renault garage geweest en als ik hem dan ophaalde leek het weer goed te zijn, maar na een paar kilometer weer het oude liedje; startonderbrekings lampje brandt constant, gordel niet vast lampje brandt en het handrem lampje brandt. De garage hebben contanct gehad met de importeur en die zeggen nu dat het instrumenten paneel vervangen moet worden( kosten 650 euro). (Er is in tussen ook een nieuwe accu ingekomen). Wat ik elke keer weer vreemd vind is dat het instr paneel als ik hem ophaal wel goed is, dus zou je zeggen daar is niks wezenlijks kapot aan. De importeur zegt dat het startblokkerings systeem buiten het instrumentenpaneel omwerkt, rarara hoe kan het dan dat het lampje blijft branden? Als er een nieuw paneel in komt weet ik dan zeker dat het probleem opgelost is?...nee?.
Ik wil best geld uitgeven, maar dan moet het probleem ook wel opgelost worden.
Iemand ervaring met ACtronics uit Almelo? want dat is ook nog een optie, om die het paneel te laten checken en repareren en daarna kijken of het probleem opgelost is. Scheelt heel wat geld.

hankl 0

18 jaar

Ik zou voor ac tronics gaan. Prima bedrijf.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Update.
Besloten om toch voor de optie ACtronics te gaan. Op 6/10 het instrumenten paneel eruit gehaald (wat zelfs voor een niet professional goed te doen is, ik heb wel een website met info) en deze opgestuurd naar Actronics. Kreeg hem 2 dagen terug netjes weer terug ( goed ingepakt en kompleet verzegeld en 2 jaar garantie, waar vind je dat nog). Alles weer terug gebouwd en vandaag 15/10 naar de dealer gegaan om alles weer op nieuw te laten inlezen. Dat was nodig omdat er diverse opties nog niet goed werken, wat logisch is. En het probleem is opgelost !!!.
Blijft alleen het probleem met de kilometer stand nog, maar ook dat kunnen ze bij ACtronics oplossen, alleen wacht ik daar nog mee, omdat ik daar geen last van heb.
Ik wil bij deze ook een ieder bedanken voor de bijdrage en hoop de komende tijd niet meer gebruik te hoeven maken van problem car. Zal nog wel afentoe kijken of ik zelf nog wat kan bijdragen.

hankl 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.