👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste lezer,
Mijn Renault Clio geeft sinds 2 dagen een storing. Deze storing wordt per dag merkbaarder.
Vrijdag 22 augustus:
Auto slaat af tijdens achteruit inparkeren. Dit na een rit van 10 km. Geen probelemen onderweg of melding
Zondag 24 augustus:
100 kilometer gereden. Geen storing
maandag 25 augustus:
40 kilometer gereden. Geen storing.
Dinsdag 26 augustus: Heenweg 20km geen last.
Terugweg:
Na 10km rijden stond ik in de file. Toen ik wilde optrekken vanuit stilstand merkte ik dat de auto was uitgevallen. Hierbij brandt het lampje dat brandt bij elektrische storing. Zie bijgevoegde foto. Auto herstarten lukt niet (klinkt alsof accu leeg is). Maar bij tweede poging start de auto weer als normaal. Rest van de rit niks gemerkt.
Woensdag 27 augustus: Heenweg 20km geen last.
Terugweg:
I.v.m. storing van 26 augustus tijdens het filerijden dashboard in de gaten gehouden. Na 10km rijden begint het elektronisch storing-lampje, weer te branden. Deze begon te branden toen ik stil stond in de file. Auto herstart, maar lampje blijft branden. Na een paar meter te hebben gereden stond ik weer stil i.v.m. file. Hierbij hou ik de rem en koppeling ingedrukt en zet de auto in de eerste versnelling. Echter blijft de auto nu zelfstandig toeren maken (gaspedaal wordt niet ingedrukt). Ongeveer 1000 toeren.
Ik besluit hierop de eerstvolgende afslag te nemen. Ik merk echter dat de auto weinig vermogen heeft, trekt zeer langzaam op, en tevens blijft de snelheidsmeter hangen op 30 km/h terwijl ik sneller reed (60/70). Ik heb hierop de auto geparkeerd opnieuw gestart. Lampje ging toen uit en daarna reed hij weer normaal.
Ik hoor graag of iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Is gebruik maken van de auto verstandig, of moet hij direct naar een garage?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het veiligst is om naar de dealer te gaan en de foutmeldingen te laten uitlezen (vraag een printje op).
Dan heb je wellicht ook een indicatie van de oorzaak.
Vandaag naar de dealer geweest voor een meting. Blijkt de smoorklep te zijn. Deze moet wellicht vervangen worden. Echter kan het ook met de bedrading van/naar te maken hebben. Vooralsnog bedankt!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar