Help!!
Na heel veel ellende met deze megane had ik alles opgelost.. vandaag kwam er dan een koper voor de auto
Ik start de auto en laat hem wat warm lopen en intussen poets ik de auto aan de binnenzijde... ik zet de motor uit en de blower blijft blazen.. ik denk huh? Dus sleutel erin en weer starten maar hij slaat niet aan.. motor gaat rond maar leek dat de startblokkering erop bleef
Ik de sleutel paar keer indrukken maar deed niks.... accu los en weer erop en ineens gaat mn linkerraam omlaag maar niet meer omhoog.. ook blijven de ruitenwisser op en neer gaan terwijl de sleutel er niet inzit en blijft de linker richtingaanwijzer onregelmatig knipperen
Ik hoor ook allemaal geratel bij de zekeringenkast alsof meerdere relais 100x per minuut knipperen. Helft van de functies werkt wel maar alarmlichten, linkerraam, centrale deurvegrendeling enz enz niet
Is dit een gevolg van water kortsluiting ergens??
Anwb is er bij geweest maar kan niks vinden
Wie kan me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactslot / vergrendeling.
Kijk eens bij de zekering kast achter de accu. Ik kan me herinneren dat we ooit iets gehad hebben met een normale megane.
Was een slecht contact geoxideerd.
En kijk ook eens naar je massaverbindingen (even googlen waar die bij jouw model zitten).
Deze verschijnselen krijg je ook bij een slechte massaverbinding die zijn massa over de kabelboom en verbruikers haalt.
8 jaar
Anwb heeft auto getest met n massa verbinding via zijn auto en mijne onderbroken dus massa is uitgesloten lijkt me.
de auto heeft natuurlijk aardig wat sneeuw te verduren gehad en met poetsen stond iehalf op t trottoir dus schuin. Lijkt me logisch dat t water daarom naar links helde en mogelijk bij mn zekeringenkast naar binnen is gekomen?
Alle zekeringen waren nog goed
mocht t water zijn zijn r dan dingen overleden nu of kan t opgelost zijn als t water verdampt straks (fohnen en vochtvreters in auto doen)
8 jaar
Dat is klinkklare onzin, zonder eigen massaverbinding werkt er helemaal niets in jouw auto!
Gewoon voor de lol: pak een stel startkabels en neem daarvan alleen de zwarte. Sluit één kant van de zwarte kabel aan op je motorblok (op een steun of zo) en de andere op een blank stuk carrosserie (bv. een dikke bevestigingsbout ergens).
Probleem dan opgelost? Dan is de massaverbinding van motorblok naar carrosserie rot.
8 jaar
Getest en dat is t ook niet.... auto doet nog steeds niks.
Nu lees ik dat t wel eens de UCH kan zijn, maar dat deze alleen nieuw vervangen kunnen worden tenzij je n hele set overzet
Als ik dat wil doen.. heb ik dan voldoende aan een ecu, uch, contactsloten en sleutelset? Als ik dat omzet werkt dat of moet dan toch alles ingelezen worden enzo
Ik ben echt de wanhoop nabij en weet even niet wat ik kan doen.. naar dealer brengen(afslepen dus) is financieel gezien geen optie
8 jaar
Een UCH kan je normaal gesproken niet her-pogrammeren: een nieuwe wordt ingeleerd op jouw auto en daarbij neemt hij gegevens over uit andere computers in je auto en ook wordt hij daarbij meteen door de dealer geconfigureerd voor jouw uitvoering en opties. Even eentje uitproberen is er dus niet bij.
Je kunt gewoon een nieuwe UCH kopen bij de dealer (schrik niet van de prijs) en die door de dealer laten configureren, zonder verder iets te vervangen: dat werkt. De UCH ("comfortcomputer") is onderdeel van de zekeringkast in je auto (ik meen dat hij achterop de zekeringkast zit). Hij regelt de startblokkering en de correcte werking van alle comfort auto-electronica (ruitenwissers, knipperlichten, enz.).
Sloop-onderdelen gaan niet werken.
Het vocht zou in de UCH kunnen zijn gekomen. Het kan weinig kwaad (als je de radiocode hebt en weet hoe je die in moet voeren) om de accu los te nemen en de UCH uit te bouwen en voorzichtig schoon/droog te maken. Wellicht werkt alles dan weer.
Als dat niet helpt, moet je naar de dealer: die kan met de Clip (= Renault laptop met OBCD kabel) via de CANbus uitlezen wat er aan de hand is en je verder adviseren.
En maak de afvoeren voor de voorruit schoon, als water de oorzaak was.
8 jaar
Vandaag even met de fohn flink lopen verwarmen nabij de uch en zekeringenkast.. en jahoor druppels water kwamen er onder vandaag.... en ineens startte de auto! Maar wel n disco qua electronica.
daarna nog doorverwarmt en ineens werkt bijna alles normaal weer. Afstandbediening reageert en alles doet t maar af en toe kuren nog.. maar t starten lukt maar heel sporadisch. De startonderbreking blijft er nog op...
ik wil de uch dan wel uitbouwen.. hoe kan ik hier t beste bij? Moet daarvoor al het plastic wegghaald worden? Met andere woorden hoe zit die vast?
Ik heb in elk geval 10 vochtvreters in de auto gezet en wacht t even af tot na t weekend.
Ik hoop echt dat t nog te redden valt want n nieuwe uch zit et niet in qua financieen
8 jaar
Niets uitbouwen, dóórverwarmen en blijven drogen ......
Intussen de auto zo weinig mogelijk uitproberen i.v.m. gevolgschade door sluiting t.g.v. het water.
8 jaar
Uch al uitgebouwd.. te laat haha
Kwam gelijk aardig wat water mee uit... in de uch was de printplaat op veel plekken voorzien van kalk... lekt dus al langer en nu gevolgschade
Uch gereinigd voorzichtig met zacht borsteltje en printplaat is weer schoon maar wel tekenen van die kalk aanslag
Laat m nu paar dagen drogen binnenshuis en daarna zullen we t zien
Maar ben r n beetje bang voor
Foto van voor reinigen
8 jaar
Goed laten drogen en daarna de kalk aanslag voorzichtig weg borstelen. Als de uch weer werkt dan de print behandelen met een plasticspray voor elektronica doeleinden.
8 jaar
helaas... de uch is echt kapot.. startonderbreking blijft erop (accu aansluiten en alarm gaat gelijk af) ook de richtingaanwijzers blijven knipperen
ik heb nu nog 1 optie denk ik... en dat is proberen een complete set te vinden om de uch over te zetten
wat heb ik allemaal nodig dan? Ecu, uch, sleutels en contactsloten? en dan uiteraard dezelfde onderdeelnummers als mijn auto
8 jaar
De sloten hoef je niet te vervangen, je kunt de sleutelbaard overzetten (of het printplaatje). Sleutel uiteraard wel!
8 jaar
De UCH is bij vetronics in eindhoven gerepareerd. Was n hoop waterschade.
Alles functioneert weer normaal maar de startonderbreking blijft erop! Auto opent en sluit wel op de sleutel op afstand maar alarm blijft afgaan. Ook aks ik wil starten gebeurt er niks
Op een of andere manier blijft de startonderbreking erop
ik heb nu al zoveel geld uitgegeven en weet t niet meer.. toevallig iemand in de buurt van tilburg die evt de sleutel kan herinleren oid. Uiteraard tegen n vergoeding..
8 jaar
Als je nog (2000 was een overgangsjaar) een infrarode afstandsbediening hebt (dus met een code uitstralende LED aan de voorzijde), kan je bij de dealer een noodcode + invoerprocedure opvragen.
Als je al een radiografische hebt is er geen noodcode meer. Maar ik las recent hier nog dat je via een procedure met de centrale vergrendelings-schakelaar toch de auto gestart kan krijgen.
Maar waar stond dat en van wie?
8 jaar
Sleutel in contact naar stand 2 draaien (dus niet starten), knop van de cv ingedrukt houden en sleutel terugdraaien naar stand 1 en vervolgens weer naar stand 2. Bij een aantal Renault modellen kun je zo de startonderbreking omzeilen.
8 jaar
Helaas... er is voor mijn model geen noodcode invoer mogelijkheid. Sleutel van stand 2 naar had werkt helaas ook niet
het startblokkeerlampje op mn stuur blijft ook constant rood branden... soms gaat hij er spontaan vanaf en knippert dan normaal maar als je dan ook maar 1 ding aanzet dan schiet hij weer op rood en gaat het alarm af
8 jaar
Mag als opgelost.
Krijg het niet gefixed dus auto moet helaas naar de sloop
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar