Hallo, Deze auto heeft geen vermogen, wil niet optrekken,vooral niet als je veel gas geeft. We hebben geen foutcode,en de brandstofdruk is goed. We hebben onder EOBD gekekn op de scanner en hebben een "fueltrim" van ongeveer - 23% voor bank 1 en 2! Volgens mij betekend dat dat de computer de injectie terug gesteld heeft met 23%! De O2 sensors lijken goed te werken( Volgens de data op de scanner, dat ziet er allemaal normaal uit, ook de vacuum gegevens enz is wat ik verwacht. Ik heb de computer "reset", (alle adaptie gegevens gewist). De auto loopt dan weer een tijdje goed, maar beetje bij beetje gaan de lambda adapties(fueltrim) waardes weer naar - 23%(Na een paar hondered km of minder) Ik heb naar vacuum lekkage gezocht maar kan er geen vinden. Trouwens ik denk dat hij te veel benzine moet krijgen toch om die -23% te krijgen Heeft iemand een idee?,Is het iets dat voorkomt bij deze auto's/motoren? Op de scanner zijn de "live data" temperatuur enz normaal voor zover als ik het kan beoordelen. We hebben de lambda sensor gescoped en dat geeft een raar beeld. De sinusvorm is:"onderbroken, " het lijkt normaal maar aan de "bovenkant" valt het signaal weg(er is even niets),het gaat zelfs een beetje naar beneden voordat het wegvalt, en dan (schrijft) gaat het weer gewoon verder (omhoog en naar beneden enz.En dat op allebij de banken! En ik weet bijna zeker dat ie veel te arm loopt want ik heb geen vermogen(de motor slaat terug enz, hij "klinkt" gewoon arm, en als ik de computer reset(adaptiewaarden wis) draait het weer allemaal netjes rond en heb ik weer volop vermogen, maar na verloop van tijd gaat het weer fout. We hebben "tussentijds" de fueltrim al eens gecontroleerd, en we kunnen zien dat het langszaam maar zeker terug gesteld wordt!
Groeten uit Nieuw Zeeland.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
-23% op de Long Term Fuel trim betekent dat de BASIS brandstofhoeveelheid 23% is terug geregeld.
Vaak is dat valse lucht in de uitlaat, maar met een V6 tegelijk 2 spruitstukken stuk? Niet echt waarschijnlijk.
Al een 4-gas test gedaan met die fuel trim op 23% Is interressant om te weten of het mengsel nu goed is of te arm.
Waardes van de belangrijkste sensoren bekeken? Map-sensor of luchtmassameter? Koelwater- en Inlaat lucht temperatuur. Lambdas voor en na kat.
Wat voor signalen krijg je daar allemaal? Brandstofdruk gemeten?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar