Interessant: ondanks de plaatsing van een nieuwe kachel ruim een maand geleden is er wederom sprake van lauwe warmte. Van de aan- en afvoerbuizen bij het gaspedaal wordt de ene heet en de andere niet. Hoe kan dat? Opvallend verder: toen de kachel vernieuwd was dreef er een soort schuim in het expansievaatje. Was geen probleem volgens de (Renault)garage want alles zou zijn doorgespoeld, hoewel ik daaraan twijvel. Hoe dan ook de eerste tijd functioneerde alles prima en verder geen koelproblemen of lekkerij. Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een slechte ontluchting van het koelsysteem.
Rijdt deze auto op LPG!
Zoja is het met de aan en afvoer van de verdamper een modificatie.
Of is de de slang aanvoer en retour goed aangesloten.
Zo nee,
controleer de retour slang naar de expansievat op verstopping.
Zit er veel vuil in de koelsysteem,eerst goed met de hogedruk doorspoelen.
Alle slangen doorspoelen.......
succes
20 jaar
Ja, auto rijdt op gas (Eurogas G3). Modificatie aan-/afvoer richting verdamper? Welke dan?
20 jaar
Je moet kijken naar de slang van de retour naar de expansievat .
Zit de verdamper in serie of loopt het verdamper parallel met de kachelslangen die de auto in gaat.
Loopt het in serie:
Dan is dat niet goed want dan trekt de verdamper alle warmte weg.
Je kunt dan verloop nippels van de verdamper, voor de verdamper slangen omschroeven naar 16 mm.
Je kunt dit ook effe vragen bij de dealer.
Ik hoor het...........
20 jaar
Ik zal het straks even bekijken. Ik houd je op de hoogte. Bedankt alvast.
20 jaar
De retourslang van het expansietankje(onderste & dikke slang) gaat rechtstreeks naar de kachel. De bovenste (dun slangetje) gaat naar thermostaat. Maar ik vermoed een lekje ergens, er ligt koelvloeistof op de versnellingsbak.
20 jaar
al naar de thermostaat gekeken? als deze in orde is kan mogelijk je waterpomp defect zijn. wil wel eens gebeuren dat de schoep los op de pompas zit of zelfs nagenoeg is verdwenen
als hij het goed gedaan heeft kun je een verkeerde aansluiting uitsluiten of de slangen hebben zich s nachts gewisseld er kan dus lucht in gekomen zijn of de slangen zitten dichtgeknepen of de kachelradiateur zit verstopt of de schoepen van de waterpomp zijn stuk maar de moet de temperatuur te hoog oplopen succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar