Renault Grand Scenic 2014: Gekend waterlekprobleem en gevolgen.

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 130

Hallo,

Het gaat dus over een Grand Scenic Fase III 1.6cDi van 2014.

Bij deze wagen net als bij onze vorige het befaamde "water kan niet weg via afloopjes achter ruitenwissermotoren en gaat dan vlotjes de binnenruimte in" probleem gehad. :cry2:

Ik dacht dus dat Renault geleerd had van de problemen van de vorige versie maar afgaande op de berichten op het internet is dat dus niet zo. :doh:


Wat ik dus al gedaan heb:

Afloopjes vrijgemaakt (klepjes nog niet verwijderd).
Stoelen verwijderd en het gedeelte er onder zo goed en kwaad als het kan van water ontdaan.

Maar nu komt mijn vraag: Ik kreeg vooraleer ik het water euvel heb ontdekt (door plotsklaps wasem op binnenkant ruiten waardoor ik niets meer kon zien) al een paar dagen de melding: "Controleer wielsensoren" en bijhorend schermpje.

We hebben dus een uitvoering met bandendruksensoren en die is dus "gestoord". Ik vermoed dat dit met het water te maken heeft. Kan iemand me zeggen waar ik eventueel moet zoeken achter het stuk dat het wielsensors signaal oppikt. Ligt dit eventueel aan natte (rotte) stekkers of wat anders?
Kortom -> waar kan ik beginnen met zoeken om dit op te lossen of is dit écht specialisten/garagewerk.

Alvast dank voor de hulp.

Beire2

Geplaatst door Beire2 (60) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

check

Beste antwoord, geplaatst door Beire2 (60), 3 jaar geleden

Ondertussen gevonden. Bleek uiteindelijk de antenne die in de achterbumper zit die stuk was. Heb die vervangen en dan werkte het wielsensor gedeelte terug perfect.

vercammen (0) PRO, 3 jaar geleden

De problemen met dit euvel komen achteraf . Storing electrische handrem , sensoren, ruitbediening, vergrendeling, kofferbediening, enz.
De stekker onder de bestuurderszetel is dan afgeoxideert en de kabels dienen dan doorverbonden te worden ,wat een heel werk kan worden via el schema's en dan nog , wand de draadkleuren voor en achter de stekker zijn meestal niet de zelfde ??? Jammer genoeg :(

Beire2 (60), 3 jaar geleden

Bedankt voor uw antwoord, heb de stekker en anderen onderdelen onder de stoel "ontwaterd" en na het vrijmaken van de gaatjes onder de ruitenwissermotors geen water meer binnen gekregen. Dus gelukkig waren we er nog op tijd bij denk ik. We zullen het in elk geval niet meer kunnen testen want ondertussen is de wagen na een aanrijding achteraan totaal verlies geworden. :-(

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.