Beste collega's
heb een probleem met een Master. De bestelwagen heeft 65000 km gelopen en is vorige week binnengekomen omdat hij
niet meer starte.
Na een hoop test gemerkt dat de compressie van de 2 middelste cilinders bijna nihil was.
De cilinderkop eraf gehaald en gezien dat de 2 middelste zuigers aan de zijkant waren weggesmolten.
Ik zit met mijn handen in men haar om de oorzaak van dit probleem te achterhalen.
Iemand een idee?
Met vriendelijke groeten
Sven
Geplaatst door Ageres (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
asx (0) PRO, 14 jaar geleden
slechte verstuivers?
garageburgwal (0) PRO, 14 jaar geleden
Ik zou de verstuivers idd laten testen..
Ageres (0) PRO, 14 jaar geleden
Verstuivers heb ik laten testen en hadden op die twee cilinders iets meer retour als de twee andere.
Maar niet in die mate dat ze echt slecht waren.
garageburgwal (0) PRO, 14 jaar geleden
Ook het verstuiverbeeld laten testen.. Kan zij dat hij niet goed verneveld maar blijft "pissen"
Ageres (0) PRO, 14 jaar geleden
Heb ze laten testen bij diesel service. In het testverslag stond dat het verstuiverbeeld Ok was, alleen het teveel aan retour was voor hun een probleem.
Wat ik me afvraag bij dit geval, is dat twee minder werkende injectoren een blok volledig om zeep kunnen helpen!
De chauffeur heeft nooit geklaagd over slecht starten , vermogens verlies ....
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden
Slecht werkende verstuivers kunnen dit heel goed veroorzaken.
Sommige types moet je de correctiefactor in de computer programmeren!! even informeren
of dat bij deze ook zo is. (gezien het bouwjaar/merk bij dit model vermoedelijk wel het geval)
Oiram
kawaZ750 (0) PRO, 14 jaar geleden
als je niet op tijd de motorolie ververst, krijg je ook zulk soort problemen. de zuigerveren gaan dan vast zitten, waardoor er hete gassen langs de zuiger stromen, en de zuiger verbrand. dit lijkt me waarschijnlijker, omdat er 2 cilinders kapot zijn.
Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden
Hoe zien de gloeispiralen eruit? Had er een jaar terug 1 waarvan er een stuk was afgebroken en tussen de cilinderwand, en zuiger terecht was gekomen
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
hij heeft pas 65000 gelopen zal toch niet aan de olie liggen[quote=kawaZ750]als je niet op tijd de motorolie ververst, krijg je ook zulk soort problemen. de zuigerveren gaan dan vast zitten, waardoor er hete gassen langs de zuiger stromen, en de zuiger verbrand. dit lijkt me waarschijnlijker, omdat er 2 cilinders kapot zijn.[/quote]
marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden
Let goed op evt benzine in de diesel!
Trouwens is een evt coulance bespreekbaar?
Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden
Hoe wordt met die wagen gereden? Als die motor altijd maximaal belast wordt is er niet veel afwijking aan een injector nodig om zulke schade te krijgen. Is de motor toevallig gechipt of zit er een powerbox of iets dergelijks op?
skybolt (0), 14 jaar geleden
Ik ben niet bekend met deze motoren maar sommige motoren zijn voorzien van geforceerde zuiger smering ,dan word er een straal smeerolie tegen de onderkant van de zuiger gespoten .dit is niet alleen voor smering maar tevens voor het koelen van de zuiger.is deze motor daar misschien mee uitgerust en zou daar wat aan kunnen mankeren ?
grtjs Rob
Ageres (0) PRO, 14 jaar geleden
de bestelwagen staat op dit moment bij Renault, om te bepalen wat de tussenkomst zal worden!
Op het vlak onderhoud , heeft hij altijd op tijd andere olie en filter gehad.
De bestelwagen is niet gechipt en er is altijd redelijk rustig mee gereden.
Van die zuigerkoeling weet ik niet of die in deze moter wordt gebruikt.
willyvan (5) PRO, 1 jaar geleden
te veel dieselolie in de olie omdat ie misschien blijft generen gaan bij die oudere type meer motors om zeep meestal lagers eruit bij jongere bouwjaren daarom extra inspuitventiel toen nog niet