Beste collega's
heb een probleem met een Master. De bestelwagen heeft 65000 km gelopen en is vorige week binnengekomen omdat hij
niet meer starte.
Na een hoop test gemerkt dat de compressie van de 2 middelste cilinders bijna nihil was.
De cilinderkop eraf gehaald en gezien dat de 2 middelste zuigers aan de zijkant waren weggesmolten.
Ik zit met mijn handen in men haar om de oorzaak van dit probleem te achterhalen.
Iemand een idee?
Met vriendelijke groeten
Sven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slechte verstuivers?
Ik zou de verstuivers idd laten testen..
Verstuivers heb ik laten testen en hadden op die twee cilinders iets meer retour als de twee andere.
Maar niet in die mate dat ze echt slecht waren.
Ook het verstuiverbeeld laten testen.. Kan zij dat hij niet goed verneveld maar blijft "pissen"
Heb ze laten testen bij diesel service. In het testverslag stond dat het verstuiverbeeld Ok was, alleen het teveel aan retour was voor hun een probleem.
Wat ik me afvraag bij dit geval, is dat twee minder werkende injectoren een blok volledig om zeep kunnen helpen!
De chauffeur heeft nooit geklaagd over slecht starten , vermogens verlies ....
Slecht werkende verstuivers kunnen dit heel goed veroorzaken.
Sommige types moet je de correctiefactor in de computer programmeren!! even informeren
of dat bij deze ook zo is. (gezien het bouwjaar/merk bij dit model vermoedelijk wel het geval)
Oiram
als je niet op tijd de motorolie ververst, krijg je ook zulk soort problemen. de zuigerveren gaan dan vast zitten, waardoor er hete gassen langs de zuiger stromen, en de zuiger verbrand. dit lijkt me waarschijnlijker, omdat er 2 cilinders kapot zijn.
Hoe zien de gloeispiralen eruit? Had er een jaar terug 1 waarvan er een stuk was afgebroken en tussen de cilinderwand, en zuiger terecht was gekomen
hij heeft pas 65000 gelopen zal toch niet aan de olie liggen[quote=kawaZ750]als je niet op tijd de motorolie ververst, krijg je ook zulk soort problemen. de zuigerveren gaan dan vast zitten, waardoor er hete gassen langs de zuiger stromen, en de zuiger verbrand. dit lijkt me waarschijnlijker, omdat er 2 cilinders kapot zijn.[/quote]
15 jaar
Let goed op evt benzine in de diesel!
Trouwens is een evt coulance bespreekbaar?
Hoe wordt met die wagen gereden? Als die motor altijd maximaal belast wordt is er niet veel afwijking aan een injector nodig om zulke schade te krijgen. Is de motor toevallig gechipt of zit er een powerbox of iets dergelijks op?
Ik ben niet bekend met deze motoren maar sommige motoren zijn voorzien van geforceerde zuiger smering ,dan word er een straal smeerolie tegen de onderkant van de zuiger gespoten .dit is niet alleen voor smering maar tevens voor het koelen van de zuiger.is deze motor daar misschien mee uitgerust en zou daar wat aan kunnen mankeren ?
grtjs Rob
15 jaar
de bestelwagen staat op dit moment bij Renault, om te bepalen wat de tussenkomst zal worden!
Op het vlak onderhoud , heeft hij altijd op tijd andere olie en filter gehad.
De bestelwagen is niet gechipt en er is altijd redelijk rustig mee gereden.
Van die zuigerkoeling weet ik niet of die in deze moter wordt gebruikt.
te veel dieselolie in de olie omdat ie misschien blijft generen gaan bij die oudere type meer motors om zeep meestal lagers eruit bij jongere bouwjaren daarom extra inspuitventiel toen nog niet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar