close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: gloeilampje blijft branden en wil koud niet aanslaan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Auto is hier binnengekomen omdat men elders het probleem niet opgelost kreeg.
Gloeibougies krijgen spanning, omdat we lucht in leidingen voorbij zagen komen hebben we brandstoffilter vernieuwd en dat is nu opgelost.
Gloeibougies gedemonteerd en gecontroleerd, doen het allemaal maar er zat er 1 in van een verkeerd type (15A ipv 5A) dus 4 nieuwe gemonteerd.
Al in het begin foutcodes uitgelezen maar die zitten er niet in, motorstoringslampje brand ook niet maar alleen gloeilampje.
Toch na de reparatie domweg foutcodes gewist en pas daarna start de auto normaal en gaat ook zijn gloeilamp uit na het gloeien.
Auto heeft het nu 3 dagen perfect gedaan maar sinds gisteren brand het lampje weer en wil hij koud ook weer niet aanslaan.
Auto blijft lopen na ongeveer 5-10 startpogingen net alsof hij niet gloeit.
Heeft iemand iets soortgelijks ooit meegemaakt, auto komt deze week terug.

Geplaatst door

autobedrijf schijf (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en het gloeirelais???nog goed???

Zoals ik al schreef, gloeibougies krijgen gewoon spanning en ik krijg geen foutcodes, wat moet ik daar verder aan controleren en hoe?

Kijk nog eens heeeel goed of je 100% zeker weet dat je de juiste gloeibougies hebt!! heb twee weken geleden een zelfde probleem gehad met een Audi A4, hier zaten ook nieuwe bougies in en waren verkeerd geleverd. je hebt namelijknormale "ouderwetse" gloeibougies en keramische gloeibougies. de ouderwetse moeten langer voorgloeien en dit gaat niet werken wanneer er keramische in moetten! de A4 waar ik het over heb was overigens van het zelfde bouwjaar. verder kunnen sommige automerken de software omzetten van de oude gloeibougies naar de keramische. de voorgloeitijd wordt dan veel korter en het verhaal is dan dat de originele gloeibougies niet meer zullen werken. informeer even bij de merkdealer of hun bekend zijn met dit verhaal. en meet even de tijd hoe lang ze voorgloeien. is dit bv twee seconden of 8 seconden???

laat ff weten hoe dit afloopt!!

kronenburg 0
badge

13 jaar

Auto staat weer hier en heb al 2x koude start geprobeerd, hij slaat meteen goed aan maar volgens klant is dat normaal bij deze temperatuur ( net boven 0 ).
Startprobleem is alleen aanwezig bij flinke vorst, gloeilamp blijft wel branden.
Ik hoop dat het volgende nacht wel vriest, houd jullie op de hoogte.

als gloeilampje blijft branden is er een storing uit te lezen.

Lees hem uit met solus-pro van snap-on, mss bij dealer uit laten lezen dan?

Goedendag,

Laatst een Laguna 2 van dezelfde leeftijd hier gehad waarvan het lampje 'service' op het instrumentenpaneel bleef brandden. Ook uitgelezen en geen foutcodes, in géén van de systemen. Olie gepeild en het niveau was te laag, olie erop gedaan en daarna ging het lampje weer uit.

Ik zeg niet dat dit persé de oplossing van het probleem is maar je weet maar nooit..

Succes en een fijn weekend.

Teun

runtoteun 0
badge

13 jaar

Ik neem aan dat de laguna wel goed aansloeg teun? Kan me namelijk niet voorstellen dat het oliepeil daarop van invloed is.
Heb vrijdag de kangoo bij dealer uit laten lezen maar die krijgen niet meer codes tevoorschijn dan ik dus daar kom ik ook niet verder mee.
Ben wel ietsje wijzer; gloeibougies doen het allemaal en ook goed en tijdens starten is mijn raildruk boven 300 bar (moet vlg mijn gegevens >200 zijn), toch slaat auto pas aan na diverse pogingen.

egr controleren

asx 0
badge

13 jaar

onlangs de riem vervangen???

abc 0
badge

13 jaar

MIsschien even een stroomtang gebruiken en kijken hoeveel stroom er door de gloeistiften gaat? Als er 10 A door loopt weet je genoeg.

@asx: je schrijft EGR controleren, wat bedoel je hiermee, op vervuiling/afdichting of werking tijdens starten?
Ik link egr-werking eigenlijk niet direct aan slecht aanslaan en vervuiling verdwijnt niet als ik storingsgeheugen wis.

@abc: we weten niet of onlangs de (distributie-)riem is vervangen, maar het lijkt me ook niet logisch omdat, zoals ik hierboven al schreef, als ik zijn storingsgeheugen wis de auto ongeveer 3 dagen goed is en als de distributie niet op tijd staat zou dit geen invloed hebben.

@cees: stroomtang ga ik voor alle zekerheid volgende keer proberen, we hebben zijn geheugen weer gewist en auto weer aan klant meegegeven omdat hij hem weer nodig had dus word vervolgd.

Alvast bedankt voor het meedenken en o ja ik ben weer ietsje wijzer, tijdens de koude start heb ik data uitgelezen met solus van snap-on en wat mij opviel is dat ik een parameter heb die heet "draaiende motor" en als motor aanslaat, rottig loopt en na enkele seconden weer afslaat zegt die continu NEE.
Echter vanaf het moment dat hij zegt JA slaat motor aan en blijft lopen!
Volgende keer wil ik uit gaan zoeken welke sensor gebruikt word voor deze parameter.

De sensor die Renault daar voor gebruikt is de bdp sensor en wil wel eens defect gaan. Nouja, defect.....meer de aansluiting; stekkertje heen en weer en hij doettut weer een maand ;) Maar soms ook wel echt defect.
Probleem is dan dat hij vaak niet starten wil en soms af wil slaan, maar hij gaat dan niet rot lopen; het is draaien of niet.

een slecht startende clio gehad met een brandend voorgloeilampje; egr opnieuw ingeleerd en probleem was weg

asx 0
badge

13 jaar

@cees: was eigenlijk van plan de krukaspositiesensor domweg te vernieuwen omdat deze idd erg vaak defecten vertonen maar tijdens starten (als hij niet wil aanslaan) heb ik in mijn data wel een aannemelijk toerental dus dat rijmt weer niet helemaal.

@asx: ga dat zeker proberen, dank voor de tip.

Tja, ik gaf ook eigenlijk alleen maar aan welke sensor Renault gebruikt, ik had er bij moeten zeggen dat ik niet ervan uit ging dat dat ook het probleem zou zijn.

in je relaiskast in de motorruimte zitten 3 kleinere relais achter elkaar. geeft vaker problemen (mailing renault). als deze alledrie nog zwart zijn, direct vervangen voor gekleurde (sterker type)

frankofiel 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.