close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: horten en stoten bij rijden en soms gierende motor stationair

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 V16

Deze week begon het volgende probleem:

Op een korte rit hield de auto opeens in net alsof er een vuiltje in de benzineleiding zou zitten. Even aan de kant gezet reageerde niet op gaspedaal of raar en opeens was het probleem weg. Ook was er geen enkle storingsmelding. Bij de garage konden ze niks vinden hij deed het weer.

3 dagen later en zeker 600 km verder na een korte rit weer het probleem maar dan erger:

auto hield in op de weg geen vermogen en reageerde niet op de gaspedaal.

stapvoets naar parking gereden harder ging niet.

Nu wel storingsmelding nl tekens voor ontsteking en ESP, service gingen branden

ANWB aan de slag:

Alle contacten gecheckd ook de massaverbindingen van de computer

Motor uitgelezen: rare waardes voor luchttemperatuur e.a.

Geen duidelijke storingscode

Na 1 uur ging de ANWB er vandoor en je raad het al hij deed het toen opeens (de takelwagen was onderweg) en na 2 minuten begon de wagen opeens te gieren zelf gas te geven en weer zwarte rook te spuwen......niet mee te rijden.

Hij staat bij de garage met advies allee draden en de ECU te checken....

WIE o WIE kent dit probleem???

Geplaatst door

andrus (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laten we eerst even afwachten wat de garage vind...

Hans4040 1205
badge vip badge

9 jaar

@ Hans4040 de wagen was al voor diagnose bij de garage geweest

staat nu 4 dagen in de garage en men denk dat het gasklephuis vervangen moet worden......
(het is de 2.0 16V motor benzine geen turbo uit 2003)

iemand?

andrus 0

9 jaar

[quote=andrus]staat nu 4 dagen in de garage en men denk dat het gasklephuis vervangen moet worden......[/quote]
Oke....en wat gaat er nu gebeuren dan?

Hans4040 1205
badge vip badge

9 jaar

[quote=Hans4040][quote=andrus]staat nu 4 dagen in de garage en men denk dat het gasklephuis vervangen moet worden......[/quote]
Oke....en wat gaat er nu gebeuren dan?[/quote]
een week later problemen bij het inregelen van het nieuwe gasklephuis, nu wordt de ECU door een specialist gecheckt....nog steeds in de garage dus.

blijkbaar zijn de meeste zaken systematisch doorgelopen:
massa ecu / map
bekabeling
zekeringkast
contacten

moeten we nu naar de injectoren gaan en die checken? (eerste foutcodes waren vooral lucht temperatuur ....)

iemand een tip anders lijkt het erop dat ik prachtige wagen naar de sloop kan gaan brengen :(

andrus 0

9 jaar

1 maand later hij rijdt weer!

de garage heeft om de kosten laag te houden er een stop-klus van gemaakt:

-alle kabels en aansluitclips min of meer gecheckt
-alle massa punten
-nieuw gasklephuis (hadden ze ook kunnen schoonmaken)
-ecu naar revisie bedrijf bleek een peugeot onderdeel te zijn voor dit type Espace
-nieuwe ecu
-software bij Renault laten laden

HIJ RIJDT WEER! Hopelijk was dit het.

Jammer dat je bij zo'n mooie auto hem bijna naar de sloop moet brengen omdat repareren gewoon niet economisch is.

(De ANWB zei na 5 minuten dat het waarschijnlijk de ecu was maar bij inspectie zag die er goed uit, rotte printplaatjes zeker)

andrus 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.