Binnenkort laat ik een vialle lpi installatie inbouwen in mijn 1.8 HB.
Er wordt veelal een 55 liter ringtank ingebouwd. Ik heb echter voor een 67 liter ringtank gekozen. deze heeft dezelde diameter maar is hoger dan de 55 liter.
Ik vraag mij achteraf af of de vloerplaat niet veel te hoog komt te liggen (boven de tilrand van de kofferbak)
Is er iemand die ook een 67 liter in een Hatchback heeft gemonteerd of kan iemand mij vertellen hoeveel de vloerplaat omhoog komt t.o.v. de huidige situatie. Ik kan nu de bestelling nog wijzigen.
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerlijk gezegd, zou ik geen Laguna op gas laten lopen, krijg je behoorlijk problemen mee. Ook bouwt renault zelf geen installaties achteraf in maar verwijzen ze je door naar een gasinbouw bedrijf met het advies niet te doen.
Ik ben van mening dat de laguna, ondanks alle problemen die achter de rug zijn, uitstekend op een Vialle installatie zal gaan lopen. Wel moeten alle componenten die met de onsteking te maken hebben goed worden gecontroleerd. Dit geldt voor iedere auto die op LPG gaat rijden. De motor van de Laguna kan net als vele andere motoren uitstekend op LPG functioneren, heb ik mij laten vertellen.
Ik lees vele positieve berichten op dit forum van Laguna rijders op LPG. Het moet dan wel Vialle LPI installatie zijn en geen eurogas.
Ik laat hem daarom toch maar inbouwen.
16 jaar
Ik heb een Laguna 1.8 16V met 250.000 km op de teller nog geen koprevisie gehad en hij loopt nog heel lekker, ik heb een eurogas systeem en daar is 4 jaar geleden de computer van vervangen en verder is niets vervangen.
Mvg. Frank.
16 jaar
2 kennisen hebben een Laguna bezine met gas, weet dus niet welke of orginele, maar motoren van beide zijn gereviseerd. Ik weet niet wat precies de oorzaak was, maar was wel een duur grapje. Edo, wat een eigenaar met zijn auto doet, maakt niet mij uit.
Ik deel alleen mee wat ik weet. Ik heb namelijk 3 jaar geleden ook getwijfeld of ik deze zou inbouwen, echter na een uitzending van radar/kassa of iets dergelijks, kwam uit hun onderzoek na voren dat 50% goed gaat, 50% ging er iets fout, met bijbehorende kosten. Niemad laat zich iets van zich horen, de inbouwer wijst na de motor, fabrikant wijst na de LPG installatie.
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar ja.
16 jaar
bedankt voor de informatie. Maar ik rij 25.000 per jaar particulier . Iedere keer bij de pomp schik ik als er weer voor zo.n 90 euro betaald moet worden. mijn laguna heeft nu 120.000 op de teller en de meeste kinderziektes zijn eruit.
De inbouwkosten (2000 euro) heb ik na 2 jaar al terug verdiend. al was het alleen het feit dat ik staks fluitend naar de kassa loop om 20 euro voor een volle tank af te rekenen. ik moet er dan maar op gokken dat ik bij de goede 50 % zit. De eerste 2 jaar heb ik in ieder geval garantie op de LPG installatie. Maar ja, ieder z'n keus.
16 jaar
Garantie op de LGP installatie, maar de motor??
Even een rekensom.
Het is correct dat je de installatie in 2 jaar eruit hebt, maar je verbruikt wel benzine, dit moet je wel meerekenen (is niet veel maar toch). Maar hoe lang wil je de auto houden?? Meer dan 2 jaar?? Wat zijn de kosten als de motor gereviseerd moeten worden??
Het zijn allemaal vragen die mij boven komen. Je kunt ook zeggen dat je deze auto nog een jaar rijdt, en over 1 jaar na een nieuwe Laguna gaat kijken, bv van 2004 op gas (reeds fabrieksmatig ingebouwd). Je kunt dan ook kijken na een diesel (vanaf 2004). De nieuwe Laguna 3 is uit en waarschijnlijk gaan de prijzen van de oude Laguna's drastisch omlaag. Je kunt ze nu al voor een prikje kopen laat staan over een jaar. Je koopt nu al een Laguna 2 met LPG al voor zo'n 5000 tot 6000 euro en als je geluk hebt voor iets meer dan 4000 euro.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar