Renault Laguna: Renault laguna 2003 op gas

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hallo, wie heeft er ervaring met een laguna 1.6. uit 2003 op gas. Ik ben van plan er een te kopen en ben toch benieuwd of deze type motoren er geschikt voor zijn. Wat zijn in het algemeen de extra kostenposten voor een auto op gas qua onderhoud?

rolfeurope

Geplaatst door rolfeurope (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

30 Reacties

ejnn (0), 16 jaar geleden

Ik zou geen Laguna kopen die op gas loopt. Trouwens zou ik oppassen met een Laguna kopen, als je tenminste niet handig bent. Met een Laguna 2 op Gas zit je al gauw op een koprevisie. hoeveel heeft het beeste gelopen??

jan1958 (0), 16 jaar geleden

165000 km op gas met een 1.6 motor bouwjaar 2003 zonder problemen . gewoon op tijd je onderhoud laten uitvoeren. alleen als je 2-de hands koopt is er het er het risico van hoe is de vorige eigenaar er mee omgesprongen.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Jongens, begin niet aan een laguna van voor 2003, dan koop je doffe ellende.
Dat ding is op benzine al een ramp, laat staan op gas.
Afblijven met de vingers.
En er zullen er ongetwijfeld zijn die er geen problemen mee hebben, maar ik zou er met een boog omheen lopen.
De meeste hebben interesse in die autos omdat ze scherp aan geboden worden.
Maar als je van je geld af wil en een brok ergernis wilt zou ik hem kopen.
Loop het forum even na en je weet genoeg.

jan1958 (0), 16 jaar geleden

@primera : net als dat alle garages oplichters zijn loop er met een boog om heen

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Jan, je moet je niet aan gevallen voelen.
Dit zijn gewoon de feiten, lease maatschappijen willen er niet eens meer aan beginnen omdat het doffe ellende was.
Ik heb ze bij mijn in de vriendenkring en familie gezien met de laguna.
Het was een drama van begin tot het eind, het betrof hier niet een exemplarische laguna.
Er zijn er zelfs die het nogmaals met een later model probeerden of een later bouwjaar, het was niks als ellende.
De diesel was nog veel erger met kapotte turbo en in mekaar gelopen motoren.
De benzine modellen die rond reden stonde weer stijf van de elektrische storingen op de meest ongelukkige momenten.
Een maat van me heeft de auto in een jaar 30 keer af moeten laten slepen, gelukkig was het een leasebak.
Toen kreeg tie een later model, hetzelfde verhaal.
Weliswaar iets minder storingen, maar nog steeds teveel.
Degene die de auto particulier reden kwamen met rekeningen van 2 a 2500 euro thuis na een beurt.
Vervolgens draaide een half jaar leter de hele motor in mekaar, het kan verkeren.
Gebeurde wel vaker was het commentaar van de dealer, die ook niet wist wat ze er mee aan moesten.
Als je er nog aan wilt beginnen, pak dan een model na 2003, die zijn wel beter.
Zelfs renault heeft het toe gegeven dat het een ramp model was.
Dit model heeft de zorgvuldig op gebouwde naam renault een heel eind naar beneden geholpen.
Gewoon niet aan beginnen.
Ze worden voor dumpprijzen aangeboden, misschien daarom interessant.

sgm (0), 16 jaar geleden

Het meeste is al gezegd en is helaas allemaal waar. Ik zou kijken voor een 2004 model en minstens 1.8L motor. Want het is geen lichte auto, dus wat extra trekkracht onderin is welkom. Ondanks diverse problemen met mijn 2002'er exemplaar met 1.8L motor, rijdt de auto wel heel goed op LPG (Vialle). Geen verschil met benzine te merken, behalve bij de pomp.
Mijn auto heb ik gekocht met een gereviseerde kop, na 160.000km. Nu, bij 225.000km, gaat motorisch alles prima. Een ietsje olieverbruik (en klein lekje bij de kop) tegenwoordig, maar dat is ongeveer een liter olie op de 25.000km. Daar zou menig bezitter van een dure Duitse auto voor tekenen bij veel lagere kilometrages...
Mijn advies: blijf er vanaf als je niet tegen mankementen en onverwachte kosten kunt. Als je wel een gok durft te wagen, koop eentje waar al LPG in zit voor een lage prijs en hou een stevig potje achter de hand voor garagekosten. Er is op dit forum al heel veel geschreven over typische mankementen, dus die zal ik niet herhalen.

ejnn (0), 16 jaar geleden

ta da

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Rolfeurope, kijk naar het verhaal van sgm en doe daar je voordeel mee, zo kun je nog een aardige op de kop tikken.
Maar ga niet af op verhalen van mensen die er nooit problemen mee gehad hebben, want dat is je kop in het zand steken en voor je het weet ben je een bak geld kwijt en een illusie armer.

ejnn (0), 16 jaar geleden

ik zou zo zeggen, als je handig bent kun je hem kopen, dan is het nog te overzien. Maar ben je niet handig, niet doen.
1 College van mij heeft een airco probleem met de Laguna. Is alles vervangen, maar hij werkt toch niet. Hebben uitgezocht dat de senor wel goed functioneert, maar schakeld boven de 2000 toeren af. Ze gaan (als het goed is) een extra harde schakelaar monteren dat de airco via deze schakelaar gaat functioneren. Moeilijk verhaal, maar de Renault dealer komt er niet uit (de airco boer ook niet)

Maar als je een ongeluk hebt, is het een hele goede auto. Ik zelf heb het ondervonden en alleen rug klachten, terwijl de brandweer zei, soms ben je dood, normaal moeten we je eruit knippen met zo'n klap maar we maken het zelden mee dat mensen zo rond lopen.

Tevens iemand gesproken die zijn chef met circa 160 km/h is aangtikt van achteren in een bocht en hierop in de sloot en weiland over kop is geslagen. Resultaat een snee in de hand. Je hebt wel geluk nodig denk ik dan maar.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ejnn, zo is het met een heleboel klachten gegaan.
Er word heel veel vervangen, maar er is vaak geen oorzaak aan te wijzen.
net als met die bandenspannings meter, een maat van me reed uiteindelijk maar met steevast 4 lekke banden want alles was al vervangen maar het kwam gewoon weer terug.
Turbo 3 keer overleden, precies volgens voorschrift vervangen compleet met leidingen en intercooler vervangen, 30.000km later weer kapot.
Kaart exakt hetzelfde verhaal, ga je tanken kom je terug, nooit meer starten herkend de kaart niet.
Renault dealer erbij, weg gesleept, van de vrachtwagen af, effe proberen, starten lopen.
Had niks met straling te maken, gebeurde op de meest gekke plekken.
Het betrof hier een lease auto, hij heeft rekeningen van duizenden euroos gezien, je zou zoiets particulier rijden, dan kun je een lening afsluiten.
Na de lease periode nam die toch weer een laguna want het moest allemaal beter zijn volgens de dealer, maar toch nog veel malheur met onbenullige storingen.
deuren die niet open wilde of afslaan zonder reden of foutmeldingen die gingen en kwamen.
Navi die vastliep of geen satellieten kon vinden.
Dashboard wat gewoon aanbleef na afsluiten, heel irritante zaken.
De dealer heeft zijn stinkende best gedaan om hem te helpen, er waren monteurs bezig die niets anders als alleen maar met die laguna s bezig waren.
Maar als het reed,reed het perfekt, dat is een franse auto wel toe vertrouwd.
Het nieuwe model is prachtig om te zien en ik hoop technisch een stuk beter.
Het is toch altijd een innovatief merk geweest, wat niet altijd resulteerde in betrouwbare terchnologie.

Arjan2 (0), 16 jaar geleden

Dat het ook anders kan:

Mijn vader heeft 2 Dci's gehad, probleemloos.
Collega: 1.8 benzine, probleemloos,
Collega: 3x 1.6 op gas, probleemloos,
Buurman:2.2 Dci, probleemloos op het bandspanningssysteem na,
Ikzelf: 1.9 Dci van 2002 met 225.000 op de klok, alles op het deurslot na is origineel, Egr is vervuild geweest en de cruis-controle knoppen moeten vervangen worden, ik ben bekend met de verhalen maar in mijn omgeving heb ik het nog niet meegemaakt.. zelfs niet met mijn eigen auto die uit de grootste risico-catagorie komt.

ejnn (0), 16 jaar geleden

Het probleem is dat mensen zelf niet toegeven dat ze een probleem hebben met iets wat ze mooi vinden/ of eigenlijk niets kwaad over willen zeggen. Dat gaat in bijna alle gevallen op voor een auto. Je eigen auto is het mooiste anders had je hem niet gekocht.

Ik wil je alleen op attenderen dat er ook een webpagina www.laguna2.de bestaat. Ga daar eens kijken, deze leden maken komplete lijsten van repearties, welke uitgevoerd zijn aan hun auto's km stand en de kosten hiervoor. Hier schrok ik behoorlijk van.

Vroeger (toen ik nog jong was) was een reperatie gauw duur, en 1000 gulden aan reparatie voor een auto was toen best duur. Nu als een sensor kapot is, onderzoeks kosten, uurloon, etc etc, heb je gauw 500 euro, niemand hoor je hierover.

Even een kleine rekensom voor het wisselen van een ventiel voor een Laguna;
- sensor kost 35 euro,
- band demonteren balanceren kost 30 euro,
- sensoren inlezen kost ook nog eens 35 euro.

Totaal 100 euro voor een ventiel!!!!!!!!

jan1958 (0), 16 jaar geleden

@ejnn: als er geen probleem is , dan hoef ik er niet over te klagen. Inderdaad laguna gekocht voor het model en rij comfort. als tie het niet meer doet gaat ie naar de garage en als de kosten te hoog worden gaat ie weg (overigens wel eens met een volkswagen naar de garage geweest? renault is daar echt nog heilig bij)

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=jan1958](overigens wel eens met een volkswagen naar de garage geweest? renault is daar echt nog heilig bij)[/quote]
Het is maar hoe je het bekijkt.... Waar het meest van in omloop zijn hoor je dan ook het meest van. Vandaar dat het merk Dacia (1) ook de beste auto's zijn ooit gemaakt.

Gr. paul

ejnn (0), 16 jaar geleden

Paul, je moet het ook zo zien. Ze hebben een hele lange tijd de R12 gemaakt en opeens na 10 jaar komen ze met een nieuw revolutionair model de Dacia Logan. Dat moet toch een goede auto zijn.

Ik heb trouwens die dacia eens diechterbij bekeken, niet een gekke auto, voor zo weinig geld met garantie

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat ik bedoelde, op de voorpagina van deze site staat bij het merk (Dacia (1) maar 1 probleem vermeld wat natuurlijk niet automatisch betekent dat dacia een goede auto blijkt te zijn, heeft meer te maken met de hoeveelheid in omloop. Zo ook met renault en volkswagen, waar het meest van in omloop zijn hoort men dan ook het meest van...... dat is wat ik bedoelde.

Gr. paul

Arjan2 (0), 16 jaar geleden

Idd, er zijn er veel van in omloop dus hoor je meer problemen maar toch zijn er bovengemiddeld veel storingen aan deze auto's ( ben er volledig mee bekend, gelukkig niet door eigen ervaringen )

Qua kosten hanteert Renault belachelijke prijzen, xenon bijvoorbeeld kost per lampje E170... terwijl je exact dezelfde besteld op i-net voor E40..
Mijn slot laten vervangen ( braakschade ), met de sencoren kost dat dus gewoon even dik E400.. waar gaat het over?

Toegegeven, ik vind het een supermooi auto, maar als ik toch zo'n probleemgeval zou hebben zoals 3/4 Europa beweert te hebben, dan zou ik hem eigenhandig door de shredder halen!!

Arjan

primera p11 (0), 16 jaar geleden

jongens, hoe je het ook wend of keert, dit model kent een hoog gemiddelde van storingen.
Er zijn hele forums aan gewijd, aan de onkosten en exorbitant onderhoud.
Dat is nou juist wat de topic starter wil weten.
Mijn advies, niet aan beginnen.

sgm (0), 16 jaar geleden

Ik ben benieuwd wat de vragensteller gaat doen. Mischien doet hij wel een goed bod op mijn auto, koop ik wel een BMW :-)

ejnn (0), 16 jaar geleden

Maar Bas, Jij hebt toch een 1.8 motor??

sgm (0), 16 jaar geleden

Ja, die raad ik ook echt aan voor een Laguna. Een 1.6 is gewoon te zwak. Ik denk dat je bij snelweggebruik daarmee ook nog meer brandstof verbruikt dan met een 1.8.

ejnn (0), 16 jaar geleden

Dus je verkoopt hem toch niet

dupl-u-5743-5dd147cfccebf+Laguna (0), 16 jaar geleden

Koop een laguna nooit zonder garantie.
Mijn lijst van storingen past niet eens op dit forum. Alles onder garantie vervangen door de dealer.

Mijn kinderen geloven me niet eens meer als ik zeg dat deze Laguna II onze auto is, zo vaak heb ik een Laguna I mee gehad.

vletter (0) PRO, 16 jaar geleden

Nou nog even iets positiefs over Laguna 1.6 2001 .Heb deze auto (EX LEASE) gekocht zonder garantie.OEI!!
met km stand 90.000 Staat inmiddels op 160000.Buiten normaal onderhoud heb ik aan bijzondere storingen gahad:
Achtertreinrubbers,1 bobine en 1 dbp sensor. Dus het is niet onmogelijk om tevreden te zijn met deze auto.
Ik rijd er ook mee met een caravan maar dat gaat wat moeizaam en wil je een beetje opschieten dan krijg je wel een draaikolk in je tank.Oh ja er is ook nog een barst in mijn voorruit ontstaan .geen idee wat daar de oorzaak van was

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Omaatje aan gereden misschien?.

ejnn (0), 16 jaar geleden

al 3 ruiten kapot gehad, telkens een steentje aan de rand van de ruit.
Je moet het zo zien, je moet geen maandag auto kopen, dit geeft problemen. Bij de Laguna zijn dit meer dagen, je moet geen laguna kopen die gemaakt zijn op de maandag, dinsdag, woensdag en de donderdag ochtend.

Vletter, je hebt waarschijnlijk een auto gekocht die op de donderdag middag of vrijdag in elkaar is gezet, dus je hebt hierin mazzel gehad

thomasfrenay@hotmail.com (0) PRO, 16 jaar geleden

het blijven probleem autos gr thomas

ejnn (0), 16 jaar geleden

Hallo Jan,

Ik heb vandaag gesproken met hoofdwerkplaats bij een renault Garage. Deze persoon heeft een duidelijk advies gegeven geen gas installatie bij een Laguna in te laten bouwen. Deze hebben zoveel problemen gehad, en zeggen gewoon; Gas installatie van fabriek, of niet. Niet later gaan inbouwen. Bij Audi en andere merken is het geen probleem, maar NIET doen bij een Laguna.

sgm (0), 16 jaar geleden

Problemen met LPG installaties zijn bij alle merken te vinden. Het is niet zo zwart-wit allemaal. Ik rij op LPG nog altijd met veel plezier in mijn Laguna.

8je (0) PRO, 16 jaar geleden

Wij hebben geen grote of rare problemen met achteraf ingebouwde gasinstallatie's. Veel hangt ook af van het gasinbouwstation.
Maar als je een laguna II op gas wilt rijden, is de 1,6 motor eigenlijk wat te zwak. Ga dan liever voor een zo jong mogelijke 1,8.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.