Tijdens mijn vakantie in Frankrijk is tot 2 maal toe het indicatielampje "electrische storing" op mijn dashboard aangegaan. De motor besturing valt dan in een of ander 'noodprogramma'.
Na afkoeling (ong. half uur) en opnieuw starten blijft het lampje uit en loopt de motor weer normaal.
Tot nu toe is me niet duidelijk geworden wat het probleem zou kunnen zijn.
Omstandigheden:
eerste keer:
buitentemperatuur: >40 graden Celsius
1 uur omhoog gereden in de bergen, airo aan.
tweede keer:
buitentemperatuur: 30 graden Celsius
file rijden, airco aan.
Vraag:
Is het mogelijk om dit probleem te pinpointen?
Kan er in de garage bv mbv een computer 'uitgelezen' worden waarom deze storing optrad (oorzaak)?
Wie helpt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
posting verplaatst naar particulieren.
geen bedrijf ingevuld in je profiel..dus hij hoort niet thuis bij professionals..
als je wel bij een bedrijf thuis hoort kun je in je profiel ook bedrijf invullen..zodat niet iedereen kan zien waar je werkt.(als je dit niet op prijs stelt)....lees uitleg bovenaan deze site..
http://members.home.nl/opeltje/zwaai.gif">
groeten problemcar team
Dit komt me bekend voor. Ik heb het 1x gehad na een kort ritje herstart en daarna verscheen diezelfde melding. Ik maakte de fout om de auto bij de dealer uit te zetten. Toen ze 'm daarna weer herstartten was de melding weg en konden ze er niets meer mee. Dat zei men tenminste, maar het zou me ook niet verbazen als het anders was.
20 jaar
Kees,
Het door mij gemelde probleem heeft zich tot ong. april 2004 regelmatig voorgedaan, dus niet alleen bij hoge buiten temperaturen. De auto is zeker 3 keer in de garage geweest, maar de echte oorzaak is toen niet gevonden. Uiteindelijk is er een oplossing bedacht die afdoende blijkt te werken. Ik ben net terug van vakantie, waar we EN hoge temperaturen EN bergen hebben gehad. Hierbij is alles goed gegaan. De oplossing bleek te bestaan uit het afsplitsen van de elektr. bedrading van het smoorklep circuit, dus uit de bestaande bekabeling halen en apart (dus gescheiden) toevoeren aan de motor management unit.
Deze oplossing vond men nadat mijn zwager met een soortgelijk probleem (zoiets als jij beschrijft) met zijn Renault Scenic 6 weken in de garage is geweest om het probleem op te sporen.
Het verhaal erbij is iets dat het te maken heeft met inductie.
Het fijn ervan heb ik nooit te horen gekregen, maar de oplossing lijkt te voldoen. Het probleem bleek overigens niet bekend te zijn bij Renault NL. Misschien hierbij de tip voor Renault NL!
Groeten en success!
20 jaar
Alex,
Na nog geen 4 maanden met zo'n franse koets te mogen rijden heb ik weinig vertrouwen meer in de dealer en Renault NL. Zo lang als ik de auto heb wordt ik aan het lijntje gehouden en worden mij dingen verteld die telkens toch weer anders blijken te zijn.
Ik heb al verschillende auto's gehad, dit is de eerste nieuwe. Helaas moet ik zeggen dat ik nog nooit eerder zo teleurgesteld ben als in de dealer en Renault NL. Dat er aan de auto iets niet goed is kan gebeuren, maar blijf dan wel eerlijk en ga niet iemands woorden verdraaien of een klacht negeren.
Als je er als importeur op aangesproken word doe dan iets en ga je niet verschuilen achter de stellingen van de dealer. Zelden heb ik zo'n kulverhaal gehoord als van Renault NL. Men weet zich echt geen raad om het probleem retour afzender te sturen. Reken er dus niet te vast op de hulp van de importeur.
Bijna alle bedrijven waar je met een klacht komt zullen je willen laten geloven dat je de eerste bent. Geloof jij dat nu echt? Na mijn ervaringen met de dealer en de importeur is mijn vertrouwen in hun uitspraken niet zo heel groot meer...
Voor wat betreft die klacht in ieder geval ook bedankt voor de tip. Ik zal 't onthouden en in een voorkomend scheelt dat misschien weer een paar dagen werkplaats. In 3,5 maand heeft mij auto daar nu al een dikke 3 weken gestaan. Het enige wat men weet te vertellen als je de auto komt halen is dat "de computer niets kon vinden". Inmiddels heb ik de storingen zelf maar door een expert vast laten leggen in een rapport. Hij kon het zelfs zonder computer vinden!
Groeten en sterkte!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar