Na het vervangen van de koppakking en het vlakken van de kop, is er in zeer korte tijd een duidelijk hoorbare ratel in de motor gekomen. het is echt een metaalachtig geluid dat hoorbaar is tijdens schakelen en op de momenten dat de motor even ontlast wordt. (ook bij een bepaald toerental). Na controleren van de drijfstanglagers bleken deze toch nog goed te zijn. Heeft iemand hier meer ervaring mee, laat het me dan aub even weten.
vr.gr.
Ronny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te veel van de kop afgehaald? Dan pingelen?
k7m motoren hebben dit allemaal.de een meer als de ander.hoort bij het ontwerp van de motor.er is hier nooit een s.m van geweest.pingelen is niet aan de orde omdat hier een pingelsensor op zit.motoren k7m-702 met fabricage nummer da 000001 tm dd999999 zijn het ergste.
Bertil,
is er dan een verklaring voor waar het "ratelen" vanaf komt?
Aangezien de klant dit een heel vervelend geluid vindt, proberen we toch een naar een oplossing te zoeken. Tevens gaat nu ook het oliedruklampje branden bij warme motor als deze stationair draait. Is het toch niet vaker voorgekomen dat de drijfstanglagers slecht zijn?
alvast bedankt voor je vorige reactie
De koppakking is vervangen en nu heb je een oliedruklampje dat gaat branden.Dit kan betekenen dat de oliedruk te laag is en dat kan door bv vuil op de oliezeef komen?Dus dan zou het ratelen kunnen worden veroorzaakt door een te lage oliedruk.
Geluid van de motor komt veel voor bij dit type .Motor wordt er heel oud mee.Wat betreft het oliedruklampje denk ik dat er vuil zit in de oliedruksensor of regelklep in de oliepomp zelf waar een vuiltje in zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar