close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Inhouden, stilvallen bij start, stationair schommelen etc

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik ben al lang blij dat mijn auto rijdt als ik op dit forum lees, maar toch doet hij irritante dingen al zo lang ik hem heb (half jaar)

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?

-Inhouden bij koude motor: ik rijd weg in 1e versnelling en schakel direct door naar 2e. Dan houdt hij even in en schiet dan los. Als motor warm is is het over.

-Juist bij warme motor schommelt de auto altijd even bij gas geven en gas loslaten. Dit rijdt heel onrustig.

-Na start met warme motor valt het toerental vaak (niet altijd) te ver terug waardoor hij bijna (en soms zelfs echt) afslaat.

-Stationair toerental is niet helemaal gelijkmatig waardoor de auto voor het stoplicht staat te wiebelen.


Dealer heeft 2 bobines vervangen en gasklephuis gereinigd. Dit laatste resulteerde erin dat hij niet meer altijd afslaat bij een warme start, maar het te ver terugvallen van het toerental is er nog steeds.

Alvast bedankt, Eveline

Geplaatst door

EvelineB (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waar en welke brandstof tank je?

abc 0
badge

16 jaar

Meestal bij een Total pomp, maar ook wel eens ergens anders. Ik heb geen verschil bemerkt.

EvelineB 0

16 jaar

en ik tank gewone loodvrij 95 benzine

EvelineB 0

16 jaar

Mogelijk dat het injectie systeem vervuilt is
Je kan hiervoor reinigings middel kopen welke je in een volle tank moet gooien voordat je een lange rit gaat maken.
Bij mij heeft het geholpen
T koop bij automaterialen zaken

a.l.m.hartwig 0

16 jaar

Heeft het geholpen tegen precies dezelfde klachten?

EvelineB 0

16 jaar

"Heeft het geholpen tegen precies dezelfde klachten?"

Ja dit werkt soms goed (met deze klachten)
Vragen bij een automaterialenzaak naar een Reinigingmiddel voor door de brandstof.
Tank halfvol dan dit middel erin.

Werkt natuurlijk niet meteen, maar na een aantal dagen zou je een verbetering moeten merken.

Oiram

of je tankt die super benzine zal geen merk noemen heet overal veschillend
groet willem2

kleijn 0

16 jaar

bedoel je een soort shell pura? Maar die zal het probleem niet oplossen neem ik aan, hooguit voorkomen in de toekomst?

EvelineB 0

16 jaar

ik wil wel zo'n reinigingsmiddel wel proberen, maar heb je ook een concreet advies? Merk en type bedoel ik. Want ik heb net even gegoogeld en zag direct al door de bomen het bos niet meer. Je hebt volgens mij reinigingsmiddelen en onderhoudsmiddelen. Adviseer je hier een heftig middel dat ernstige vervuiling aankan, of is een gewoon onderhoudsmiddel voldoende?
gr Eveline

EvelineB 0

16 jaar

[quote=EvelineB]bedoel je een soort shell pura? Maar die zal het probleem niet oplossen neem ik aan, hooguit voorkomen in de toekomst?[/quote]
ja maken het systeem ook schoon waarom niet geprobeerd kost iets meer
je kunt er ook een reinigings middel in doen spul is overal te koop
en intussen doet de benzine ook zijn werk al is het dan maar voor de toekomst

kleijn 0

16 jaar

"maar heb je ook een concreet advies? Merk en type bedoel ik"

Je moet gewoon een reinigingsmiddel voor door de brandstof hebben.
Er zijn id nogal wat verschillende merken, en een bedrijf heeft vaak meerdere merken.
Gewoon naar zo'n auto materialenzaak gaan en daar vragen om advies.
Hebben vaak wel ervaring (welk middel is erg goed en welk merk iets minder)
Zelf raad ik altijd aan, tank niet te vol en dan het middeltje erin.

Oiram

Ik denk eerder aan het gasklephuis wat vervuild is.
Of de stappenmotor naar de knoppen of vervuild.

primera p11 0

16 jaar

primera, gasklephuis is gereinigd.

Mijn eerste klacht met deze auto was: Als de auto minder dan een uur had stilgestaan viel vaak na het starten het toerental terug van pakweg 1200 tot ong 500 en dan viel hij stil, bij opnieuw starten deed hij hetzelfde, tot ik er wat gas bij bleef geven en ging rijden. Na reinigen van de gasklep viel het toerental rond 650 en klom dan weer langzaam naar 800. Hij blijft sindsdien dus gewoon draaien, maar met enige moeite lijkt wel.
Maar het verschijnsel dat hij bij ong de helft van de warme starts het toerental erg ver laat terugzakken blijft, alleen na het reinigen van de gasklep blijft het net hoog genoeg om te blijven draaien.
Wat doet een stappenmotor?
Iemand had het ook over een software update, is dat nog een idee?
De auto heeft trouwens 50.000 km gelopen.

EvelineB 0

16 jaar

een stappen motor regelt het toerental is die vervuild of blijft die hangen
dan heb je de symptonen die je beschrijft
en wat dat reinigings middel betreft
kan je wel zeggen wat.Maar je hebt zoveel merken
daar begin ik niet aan al was het alleen maar
om de discussie die dan ontstaat groetjes willem2

kleijn 0

16 jaar

Je kunt 2 flesjes wynns kopen bij de brezan en dan euro 98 tanken en de 2 flesjes in de volle tank erbij gooien.
Word tie sowieso niet slechter van.
maar ik denk toch aan de stappenmotor, ook omdat er al 2 bobines vervangen zijn.

primera p11 0

16 jaar

Kan dat ook gewoon bij Halfort of zoiets? Brezan nooit van gehoord.
En waarom euro 98? Is dat schoner, werkt het middel dan beter (ja ik wil het graag begrijpen allemaal)
En die stappenmotor, moet ik dat laten doen of kan ik dat zelf? Ben niet bang voor schroefjes en vuile handen.
En die stappenmotor verklaart niet alles, toch? Dat wiebelen bij gas los en gas geven heeft toch niets met het toerental te maken.

EvelineB 0

16 jaar

"Kan dat ook gewoon bij Halfort of zoiets"

Gewoon een goede automaterialenzaak in de buurt opzoeken.
Hebben verm. wat meer ervaring met die middeltjes.
Nog niet goed? dan die stappenmotor.
Dat kan je beter wel door een monteur laten doen, als je daarmee iets niet goed doet
kan dat de rep. kosten erg verhogen.
Oiram

Een stappen motor regelt je inspuiting van de benzine /gas en de lucht.
Het is vergelijkbaar met een vroegere carberateur, echter er zitten ook diverse sensoren in en op de motor /uitlaat gemonteerd die de stappen motor aansturen.(hij wordt dus continu aangepast aan de metingen die er plaats vinden)
Deze stappenmotor is uiteraard zelf te reinigen maar is vrij lastig te demonteren (bij mij altans omdat ik ook nog eens op gas rij) als je hem echter gedemonteerd hebt zie je direct in de grote opening of hij vervuild is (een rand zwarte of bruinachtige aanslag) deze moet echt goed en geheel verwijderd worden zodat de klep die in deze ruimte zit weer soepel kan bewegen.
Wat betreft het reinigings middel voor je injectie systeem, ik heb Wyns gebruikt met een prima resultaat.
Sucses

a.l.m.hartwig 0

16 jaar

eigenlijk is het wel simpel even er af halen en goed schoon maken
met remmen reiniger mag ook wd 40 zijn .
is gewoon een klepje die op een bepaalde stand blijft openstaan.
mvg willem2.

kleijn 0

16 jaar

Heel hartelijk dank voor alle adviezen. Ik ben zojuist langs de garage gereden. Bij de koude start en direct daarna bij optrekken bij stoplicht hield hij weer in, en bij het vervolgens terugschakelen en rechtsaf slaan viel hij zelfs bijna stil in de bocht. Ook merkte ik dat hij op cruise control (die ik zelden gebruik) onregelmatig rijdt.
Maar ja bij de garage was hij weer warm, en hij doet het sowieso niet altijd even erg, dus de monteur die een rondje reed merkte niks en was niet happig om die stappenmotor te gaan schoonmaken. Het wiebelen bij gas geven en gas los kon ook wel aan mijn rijstijl liggen (geloof me, dit heb ik uitvoerig getest). Uitlezen gaf ook geen storing aan. Ik heb hem wel een cleaner in de tank laten doen. En vrijdag ben ik hem een dagje kwijt, dan willen ze hem koud proberen etc. Twijfelen ze nou aan mijn verhaal? Nogmaals, ik ben blij dat ik rij, maar zo'n probleem dat zich maar af en toe en in bepaalde omstandigheden voordoet is wel lastig! Of juist niet, en moet ik me er maar bij neerleggen.
En ik ging nog wel Renault rijden vanwege het comfortabele rijden...
Anyway, ik hoop dat die cleaner wat doet, en anders vrijdag de stappenmotor.
groeten Eveline

EvelineB 0

16 jaar

ik heb het antwoord: het probleem heeft gewoon te maken met co2 en dat is niet te veranderen in de computer van de auto ik heb zelf ook een 14 gehad en ook het zelfde probleem. Ik heb nu een tweeliter daar heb je het niet. Het heeft te maken met het milieu uitstoot zo laag mogelijk te houden.

bragja 0

16 jaar

kom je er niet uit bij de garage stallen kunnen ze
hem zelf s,morgens starten mvg willem

kleijn 0

16 jaar

De motor moet gewoon goed kunnen lopen, heeft niks met co te maken.
Tegenwoordig word al snel geroepen: kunnen we niks aan doen, hoort bij dit model.
En als ze geen storing uit lezen dan denken ze ook dat er niks aan de hand is.
Repareren willen ze het liefst met de laptop tegenwoordig en zeker geen vuile handen.
Of de hele boel vervangen voor een klap geld.

primera p11 0

16 jaar

Willem, ze gaan hem vrijdagochtend koud starten want ik zet hem donderdag weg. Nou kan ik alleen hopen dat de auto dan het kunstje wil doen en even flink wil inhouden...ik zal een briefje in de auto achterlaten met de klachten (en jullie suggesties) en hoop dat ze er serieus naar kijken. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
gr Eveline

EvelineB 0

16 jaar

Ik zou proberen erbij te zijn en mee te rijden als ze koud gaan rijden. Dan weet jij zeker dat de monteur jouw probleem ervaren heeft en zijn ze eerder geneigd iets te doen.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Kreeg net een telefoontje van de garage, er zijn 4 nieuwe bougies geplaatst (zat aanslag op) en een nieuw luchtfilter (zat dicht) en ik dacht een computer update als ik het goed begrepen heb. Niks over de stappenmotor. Ze hadden een proefrit gemaakt en de problemen waren opgelost. Ik ben zeer benieuwd, zal het straks wel merken. Maar wat ik me afvraag: ik heb de auto met deze "problemen" gekregen (zo'n 8 mnd en 6000 km geleden), en hij had bij aflevering ook een onderhoudsbeurt gehad. Ik heb top occasion garantie maar de bougies en het luchtfilter vallen onder onderhoud, dus zou ik zelf moeten betalen. Ik vind het eigenlijk niet kloppen aangezien ze kennelijk vroegtijdig voor problemen hebben gezorgd. En hadden ze niet bij het vorige onderhoud moeten zijn vervangen? Of vervuilt dat allemaal weer zo snel?

Ik krijg ook nieuwe gasveren voor de achterklep, en schrik ervan hoe snel dingen aan deze auto blijkbaar kapot gaan of vervuilen. Bobines , gasklep, gasveren, en nu weer zo snel die bougies en luchtfilter.

EvelineB 0

16 jaar

...en er zat een liter te veel olie in!! Dat is afgetapt en opnieuw geprogrammeerd, zoiets, dus geen software update.
Hoefde trouwens de bougies etc niet te betalen. Of het geholpen heeft kan ik nog niet echt zeggen, ritje naar huis was eigenlijk net te kort.

Maar ik ben wel benieuwd naar de effecten van veel te veel olie in de motor?

EvelineB 0

16 jaar

[quote=EvelineB]...en er zat een liter te veel olie in!! Dat is afgetapt en opnieuw geprogrammeerd, zoiets, dus geen software update.
Hoefde trouwens de bougies etc niet te betalen. Of het geholpen heeft kan ik nog niet echt zeggen, ritje naar huis was eigenlijk net te kort.

Maar ik ben wel benieuwd naar de effecten van veel te veel olie in de motor?[/quote]
Dat opnieuw programeren is je software update.

sjaak r 0
badge

16 jaar

O, ik had het zo begrepen (zo zei de receptionist bij de garage het) dat het opnieuw programmeren direct aan het aftappen van de olie gelinkt was, dus dat er dan het een en ander opnieuw moet worden afgesteld ofzo. Bij software update had ik me voorgesteld dat er nieuwe betere software wordt geinstalleerd die zorgt dat het motomanagement beter werkt, fouten eruit haalt etc.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat er een liter olie te veel inzit (is bij de garage voor aflevering van de auto gedaan, kan niet anders) en dat ik daar niks van merk. Of kunnen mijn klachten daar ook nog wat mee te maken hebben gehad?

EvelineB 0

16 jaar

Bougie's zou ik inderdaad ook hebben aangeraden. Gasklephuis schoonmaken was al gebeurd las ik. Maar hebben ze ook de computer gereset? als de computer niet gereset wordt dan blijft hij denken dat de gasklep nog vervuild is en blijft hij deze problemen houden. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of ze het hebben gedaan.

Wat ik (Renault monteur) zou doen was: bougie's controleren/vervangen. Bobine's doormeten, gasklephuis schoonmaken en opnieuw inlezen/resetten. computer mogelijk opnieuw updaten. en een proefrit maken. Meestal zijn dan de klachten over. Reinigingsmiddelen helpen inderdaad tegen vervuiling en beveel ik ook zeker 2 keer per jaar eens lekker door de benzine te doen.

Jeroen

A110 0

16 jaar

Hoi Jeroen,
Bedankt voor je duidelijke verhaal. Ik denk dat die computer wel gereset is. Dat gasklephuis is in april schoongemaakt en als ik me goed herinner heeft hij hem daarna nog aan die laptop gehad. Hij heeft ook een stukje gereden om de computer opnieuw in te leren (ik weet niet of ik het goed zeg, maar zoiets was het) Hij zei dat hij daarvoor even flink ging doorgassen, want in het begin is hij even de kluts kwijt (dit zijn allemaal mijn woorden, maar hier kwam het op neer). Ik herinner me ook dat de eerste keer dat ik na het reinigen van het gasklephuis met de auto reed, hij idd de kluts nog wat kwijt was. Toerental bleef soms even hoog hangen enz, maar dat was daarna over.
Bobines doormeten? Bedoel je dat uitlezen, of iets anders?
Ze hebben ook een proefrit gemaakt en vonden dat hij nu goed reed. Maar ik wacht nog even af wat hij doet bij het starten en op langere ritten. Dat schokje bij gas geven deed hij meestal pas echt erg als ik een eindje op weg was. En stationair schommelen als ik wat langer voor een stoplicht stond.

EvelineB 0

16 jaar

Dat top occasion garantie verhaal vind ik allemaal een wassen neus.
Een familielid kocht ook een renautl met top occasion garantie.
Toen die de auto aan mijn liet zien zaten er droogte scheuren in de banden, de uitlaat was lek,koelvloeistof reservoir was lek en de recirculatieklep was kapot.
Auto was toch volgens een checklist gekeurd?.
dan kom je dit toch allemaal tegen?.
Top occasion garantie houd ook in dat je de auto ter reparatie aan mag bieden bij de dealer in je woonplaats.
ja, om de diagnose te stellen, repareren moet bij degene waar je de auto gekocht hebt.
Uiteindelijk is de lekkage en de re klep vervangen, de banden en de uilaat waren slijtagedelen, kortom hij was gewoon belazerd.
Duur betalen voor die garantie en er uiteindelijk geen aanspraak op kunnen maken.
want die droogtescheurtjes en die uitlaat was tentijde van de checklist ook al lek.
Hij wilde er geen stampij van maken, maar aan mij hadden ze een hele slechte gehad.
Dat gevoel bekruipt me nu ook met dit akkefietje.
Jij moet gaan betalen voor iets wat hun na gelaten hebben.
Een luchtfilter zit niet dicht na 6000km en bougies zijn niet vervuild na 6000km,ik zou het niet betalen en ze dat nog even fijntjes zeggen van die garantie.
Ik zou hun eens vragen om dat nou eens uit te leggen, uiteindelijk heb je die garantie gewoon betaald en wil je daar gebruik van maken.
En laat je niet afschepen met allerlei zwetsverhalen,laat hun maar uitleggen hoe dat kan!.

primera p11 0

16 jaar

Ik was ook niet van plan het te betalen omdat ik het onterecht vond en uiteindelijk hebben ze het me ook niet meer gevraagd.
De auto heeft een onderhoudsbeurt volgens schema gehad, maar ik ken het schema niet, weet niet of het een grote of kleine beurt was, en wanneer de bougies het laatst vervangen zouden moeten zijn etc. Waar kan ik info vinden over het onderhoudsschema?
Die liter olie die er te veel in zat, daar schrok ik wel van. En waar zit dat luchtfilter, is dat dat ding dat boven de gasklep zit, en dat er dan ook uit moet?

EvelineB 0

16 jaar

Heb het gevonden: die bougies moeten iedere 60.000 km , en het luchtfilter iedere 60.000 km of iedere 2 jr.
Toen de auto de beurt kreeg had hij 44.000 gereden en hij heeft een "kleine beurt" gehad volgens mijn boekje. Hij was bijna 3 jr oud, dus het luchtfilter had al een keer vervangen moeten zijn bij 30.000 km beurt (aangenomen dat hij die gehad heeft, maar ik heb geen onderhoudshistorie), maar de bougies waren ws nog origineel.
Wat is trouwens een interieurfilter?

EvelineB 0

16 jaar

Ik vind het inderdaad slordig van die liter olie. Dat had niet mogen gebeuren.
Het interieurfilter is een filter wat in je kachel-systeem zit (en wat vervangen dient te worden bij elke beurt) en dit filter filtert de vuiligheid en pollen uit de lucht. Het zorgt ervoor dat je schone en frisse lucht in de auto komt.

Maar hoe rijdt de auto nu?

Jeroen

A110 0

16 jaar

A110, het gaat hier uiteraard niet over het interieur filter maar LUCHT filter.
Dat is iets heel anders.

primera p11 0

16 jaar

Primera p11,

Als je goed leest voordat je gaat schrijven kan je in het laatste bericht van EvelineB zien dat ze vraagt wat een interieurfilter is in haar laatste zin!!

Ik lees ook wel dat het in de voorgaande berichten over een luchtfilter gaat, ben niet blind.

Jeroen

A110 0

16 jaar

A110, mijn excuses.
Dat had ik niet goed gezien.
Ik hoop voor Eveline dat het probleem opgelost is.

primera p11 0

16 jaar

Ik vroeg idd naar het interieurfilter omdat ik dat ook tegenkwam in het onderhoudsboekje, dank voor je uitleg.

Ik heb goede hoop dat de problemen zijn opgelost. Ik heb vandaag weer een stukje gereden en vind dat hij "strakker"rijdt. Ook geen gewiebel voor het stoplicht. Geen startproblemen of inhouden, maar dat deed hij niet altijd dus daar durf ik nog niet helemaal op te vertrouwen. Morgen gaan we een lange rit maken, eens kijken hoe het gaat op hogere snelheden. met gas geven en gas loslaten. Maar voorlopig ziet het er goed uit.

Iedereen die heeft meegedacht hartelijk bedankt!

gr Eveline

EvelineB 0

16 jaar

[quote=A110]Ik vind het inderdaad slordig van die liter olie. Dat had niet mogen gebeuren.
Het interieurfilter is een filter wat in je kachel-systeem zit (en wat vervangen dient te worden bij elke beurt) en dit filter filtert de vuiligheid en pollen uit de lucht. Het zorgt ervoor dat je schone en frisse lucht in de auto komt.

Maar hoe rijdt de auto nu?

Jeroen[/quote]
slordig.............. die liter olie teveel is ronduit schadelijk en dan een liter teveel dat is nogal wat zeg................ :S

-Het wiebeltje bij gas loslaten en gas geven doet hij nog steeds helaas....is ook niet minder geworden, maar hij gaat het pas doen als de motor helemaal warm is.
-stationair loopt hij beter
-bij cruise control niks raars gemerkt
-inhouden heeft hij nog niet gedaan
-startprobleem ook nog niet gehad

De cleaner is er nu helemaal doorheen gegaan, ik heb getankt vandaag. Heeft het zin dat nog eens te doen, zo'n flesje? Het was 1 flesje door een halve tank. Kan het schoner?

Tenzij wanneer iemand nog een briljant idee heeft laat ik het wiebeltje maar voor wat het is denk ik....

EvelineB 0

16 jaar

laat de onderste motorsteun is controleren voor dat wiebeltje.vgaat je pookp ook op en neer tijdens gasgeven/loslaten?

abc 0
badge

16 jaar

Ik zal het eens vragen, van die motorsteun, maar ik heb niet het idee dat die pook op en neer gaat. Ik voel trouwens wel een tik in de pook als ik mijn hand erop houd tijdens het rijden. Niet één tik , maar een ritmisch getik bedoel ik.

En als ik gas loslaat als ik hard rij (boven 100) hoor ik een zingend, iets klepperend (vrij zacht, maar goed hoorbaar) geluid opkomen

EvelineB 0

16 jaar

is toevallig het vacuumsysteem nagekeken voor eventueel een lek daarin?

Ik zou het echt niet weten. Ze vonden dat hij nu "perfect" reed. Ik had het idee dat ze sowieso het probleem niet zo erg zagen en ik weet niet hoe lang en onder welke omstandigheden ze hebben proef gereden.
Maar wat ik merk: na zo'n 10 km snelweg, en ik laat gaspedaal los:
ik laat hem langzaam omhoog komen, gaat helemaal goed, maar zodra hij helemaal los is, komt er met een halve seconde vertraging een schommeltje. En wanneer ik hem weer intrap hetzelfde. Meer of minder gas geven maakt niet uit, maar op het moment dat je begint met gas geven, of het pedaal net helemaal los hebt komt er een schommeltje.
Als je erop gaat letten is het heel irritant, dus ik probeer er vooral niet meer op te letten, en meer anticiperend te rijden waardoor ik het gaspedaal gelijkmatiger gebruik. Maar ik heb me nog nooit zo aan een auto hoeven aan te passen....

EvelineB 0

16 jaar

is het schommelen een soort galloperen in je toerental. Dat bij het stationair lopen je toerental wat op en neer gaat.???

Hij wiebelde een beetje bij stationair draaien voor het stoplicht en dan zag ik idd het toerental wijzertje wat op en neer gaan, maar dat doet hij nu niet of nauwelijks meer sinds het garagebezoek vrijdag waarbij in elk geval bougies en luchtfilter zijn vervangen. Het schommelen wat hij nu nog doet is wat ik hier vlak boven beschreef, bij gas loslaten en gas geven op hogere snelheden. Ik merk dan niks aan het toerental.

EvelineB 0

16 jaar

Dat galloperen krijg je ook als de luchtwaarden niet meer kloppen of een lek in je vacuum. Je zou het vacuum systeem kunnen laten controleren met een lektest. En eventueel de luchtmassa meter vacuum pomp na laten meten of deze goed werken. Is de egr klep al schoongemaakt ( excuus als ik ergens overheen lees want het forum is zo lang) Mocht het niet al te veel last geven zou ik het verwaarlozen in plaats van geld in blijven steken.

Ik was net in de garage voor nieuwe gasveren aan achterklep en heb even met een monteur gesproken. Wat hij beschrijft over dat vacuumsysteem (wat je merkt als er een lek zit) herken ik niet.
De auto rijdt nu prima in de stad, heeft niet meer ingehouden en dat starten gaat goed, en stationair draaien ook. Ik laat het hier maar even bij.
Dat schommeltje is geen ramp, zo veel rij ik niet, en ik heb de garage voorlopig weer even genoeg van binnen gezien.
Nogmaals bedankt iedereen.
Eveline

EvelineB 0

16 jaar

das fijn hij is nu lekker strak hij wiebelt alleen als je je hand er op hebt
dus je hebt weer een fijne auto

mvg willem2

kleijn 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.