Hallo,
hier heb ik een storing die ik zo snel niet opgelost krijg. storing met uitlezen omschrijft te weinig lucht in inlaat circuit. het gebeurd (volgens data) bij vol gas (101%) als de motor 3000 toeren maakt. de voorgeschreven turbo druk is op dat moment 2100Mbar en de gemeten druk op dat moment 1120Mbar. dit zijn allemaal waardes die ik uitlees met de clip ten tijde van de storing.verschil van een bar en dat is kennelijk genoeg om de motor even stil te gooien en in noodloop te laten gaan. alleen krijg ik het er met geen mogelijkheid terug in en het gebeurd eens in de paar dagen. klant reed 2 weken probleemloos en nu vanmorgen weer hetzelfde.
turbodruk sensoren gaan wel eens kapot, maar met een andere storingsomschrijving en dit is makkelijk te controleren als hij stilstaat, dus ik denk (denk...) dat dat het niet is.
verder turbo gecontroleerd, gewoon goed
intercooler en slangen niks aan te zien
egr schoon en gangbaar
nieuwe luchtmassa meter.
wil er iemand meedenken??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen vacuumslangetje defect?
Drukregelklep turbo defect?
Wat is je turbodruk waarde als de auto alleen op contact staat?
Deze moet gelijk zijn als de atmoferische druk.
Afstelling van je rem en koppelings schakelaars?
vacuum is goed, voorzichtig gecontroleerd.
de regelklep heb ik aan gedacht, maar deze is op vacuum en electrisch gestuurd, ik zou hem eens kunnen wisselen.
turbodruk op contact is gelijk aan atmosfeer (op contact) ook geen groene aanslag op aansluiting turbodruk sensor. maar om eerlijk te zijn alleen nog maar problemen met te hoge druk gehad als het druksensor betrof.
rem en koppeling is goed als je dit controleerd op contact.
heb nu de aanvoerbuis van de egr maar dichtgelast, misschien dat ie even open bleef staan en daardoor drukverlies.
verder is het moeilijk omdat hij er nu weer niet in komt.
Tim,heeft deze turbo ook verstelbare schoepen? Mogelijk zit hierin het probleem??
ja, inderdaad, maar das gelijk zo'n grote gok. en eigenlijk heb ik dat nog niet eerder meegemaakt. wij doen heel wat van die busjes. ik ga nu eerst turbodruk sensor en dat vacuum klepje wat de wastgate/schoepenversteller bediend nog maar uitwisselen en dan blijft daarna echt alleen de turbo over vrees ik.
gelukkig had ik hem net met een proefrit er weer in, dus het lijkt er op dat het nu wat sneller terug komt.
maar zou je dat extern kunnen controleren, die turbo? zit geen speling op en schoepen zien er netjes uit.
mogelijk met een vacuummeter? (dacht dat de schoepen door vacuum werden versteld,maar weet dit niet 100%). Ik sprak gisteren toevallig nog een garagehouder in onze buurt die veel met forté voor elkaar kreeg. Is dat misschien nog een optie voordat er een (dure) turbo op komt?
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+produc... Dit spul gebruikte hij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar