auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: inhouden v/d motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Dag allemaal,
Een bijzonder gevalletje, motor houd behoorlijk in (smoren) bij ongeveer 3000 tp/m, niet altijd maar het lijkt wel erger te worden nadat de motor warmer word.
Het smoren is zo erg dat als je het gas niet los laat, hij net zolang smoort totdat hij afslaat
En het rare is hij heeft geen storing aan met het uitlezen.
inmiddels vervangen en gecontroleerd
-lamda sensor
-katlysator gecontroleerd
-benzine filter verv.
morgen ga ik de bdp sensor vervangen, en twijfel aan de mapsensor
zijn er mensen die dit eerder bij de hand gehad hebben, en me de goede weg opkunnen helpen?
b.v.d

Geplaatst door

geerling (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtfilter ook vervangen?

Cliodennis 0

17 jaar

dit probleem is al eens ter sprake geweest in het verleden. Je zult deze topic eens moete opzoeken. Maar het is wel een typist Renaultfenomeen. Ik heb dit reeds meermaals gehoord

jhl 0
badge

17 jaar

Dag jan,
je zegt dat ik deze topic eens moet opzoeken, maar wat bedoel je daarmee? (trefwoorden lijst?)
En dennis ik heb het luchtfilter inderdaad vervangen, wat ik vandaag ook gedaan heb is gasklep huis gereinigd en map sensor omgewisseld met een andere auto, het leek eerst goed maar later begon hij weer.
Alvast weer bedankt

geerling 0
badge

17 jaar

bdp sensor heeft niks met inhouden te maken, doe geeft vaak alleen start problemen.map sensor kan wel invloed hebben .heb je de ecu al uitgewisseld van een gelijk waardige auto ? de waardes van de temperatuur sensors allemaal in orde?

[quote=renault specialist]bdp sensor heeft niks met inhouden te maken, doe geeft vaak alleen start problemen.map sensor kan wel invloed hebben .heb je de ecu al uitgewisseld van een gelijk waardige auto ? de waardes van de temperatuur sensors allemaal in orde?[/quote]
@hoe doe je dat dan met de startblokkering?
laat hem eens herprogrammeren(helpt vaak bij de 1.4 16v)

abc 0
badge

17 jaar

licht er aan als deze er op zit maar met noodcode kun je nm altijd even laten lopen toch ? via schakelaar even,en de noodcode zit in je ecu. sorry maar ik bedoelde de brandstofinspuit computer die rechts tegen het spatboard zit...

een megane van 2000 heeft zo ie zo startblokkering en waarschijnlijk al fm en dus heb je geen nood code.ook al zou het ir zijn dan gaat dat nog niet werken want de uch is ook gecodeerd

abc 0
badge

17 jaar

Dacht dat de noodcodes alleen werkten op de eigen startblokkering en niet op eentje uit een andere auto......

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Dag allemaal,
Na vele pogingen om de storing er uit te krijgen, is het probleem nog steeds aanwezig.
Alleen het lastige is dat hij het niet altijd doet, en je moet hem de hele tijd door trekken tot de 3500 tot 4500 toeren en pas merkbaar in de 3de of 4de vers de 5 kan ik helaas niet proberen omdat n.l te klein is.
In het meetwaarde blok hebben we kunnen zien dat alle waardes kloppen, alleen het lastige is van onze compjuter dat je er niet mee kunt rijden, en dan doet hij het juist
Wat heb ik in de tussentijd gedaan.
-bobines omgewisseld
-bdp sensor vervangen
-distrubutie op tijd gezet (je weet het maar nooit)
Heb een led lampje aangesloten op de singaaldraad van de injector, en als de storing zich voor doet valt het singaal niet weg.
Wie weet nog wat?

geerling 0
badge

17 jaar

Al eens een setje nieuwe bougies geprobeerd ?

pieterp9094 0
badge

17 jaar

Helaas, ja Pieter ook al.
Wie weet mischien de brandstof druk van deze motor 1.6 16v, want als je vermogen vraagt (hogere vers.) smoor hij hem of valt effe weg, en pakt hem daarna weer op. P.s bezine filter is al vervangen.

geerling 0
badge

17 jaar

Dag allemaal,
Het probleem is opgelost, de brandstof druk viel weg op het moment dat de motor begon te smoren bij hoge snelheden en toerental.
Na de pomp uit de tank gehaald te hebben viel mij op dat het huis van de pomp helaal zwart was onderin, pomp gedemonteerd en toen werd het probleem zichtbaar.
er lag allemaal troep (soort kool) onder in het bakje wat het grove filter van de pomp dichtdrukte.
allemaal bedankt voor het meedenken, weer een probleem minder.
groeten wessel.

geerling 0
badge

17 jaar

weeral iets bijgeleerd voor de toekomst

jhl 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.