Sinds enige tijd start mijn auto met een moeilijk stationair toerental (fluctueert met een paar honderd toeren) en dit gaat gepaart met nogal wat rookontwikkeling uit de uitlaat. Tevens branden onder het rijden regelmatig 2 waarschuwingslampjes (oliepeil en oliedruk), met het oliepeil is echter niets mis mee.
Vermoeden bestaat dat de massaverbinding van de accu niet helemaal goed zit en dat tevens (oorzaak -> gevolg) de gloeibougie stuk is.
Aangezien ik verder nog niet zo heel veel verstand van auto's heb, mijn vraag aan jullie:
1. Zijn mijn conclusies (mogelijk) juist?
2. Kan ik hier zelf iets aan doen? Welk gereedschap heb ik hiervoor nodig?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In het algemeen is het voor auto's van deze leeftijd slim om de massaverbindingen schoon te maken. Zowel bij de accupool als de plek waar de massakabel aan het chassis en motorblok zit.
Slechte massa kan hele vage fouten geven. En defecte gloeispiraal kan natuurlijk ook maar is niet veroorzaakt door slechte massa.
Een defecte gloeispiraal zou alleen startproblemen moeten geven, als de motor eenmaal loopt kan dat niet de oorzaak zijn van het toerental probleem.
Dat zou mischien de vervroegingsklep kunnen zijn, die zit in de brandstofpomp. Hier weten andere forumlezer vast meer van.
Massa kontrole altijd doen als eerste.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar