Renault Clio: inspuiteenheid van de injectie , schoonmaken/vervangen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 RN

Ik ben int bezit van een clio met een 1.2 RN motor.
Nu is alles ok alleen de inspuiteenheid doet niets. Voor hij niks deed
was de auto al aan et stotteren als ik wat veel gas gaf.

Nu geeft de injector geen benzine meer, terwijl de aanvoer goed is.

Ik vraagm en u af, wat kost een nieuwe inspuiteenheid (bosch) of kan
ik hem schoonmaken op een of andere manier en mischien waar?

Groet, clio fan

dennizzz

Geplaatst door dennizzz (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Heb je wel ontsteking? Als er geen vonk is word er volgens mij ook niet ingespoten (is een beveiliging).

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Mocht je geen vonk hebben dan is mogelijk de bdp sensor defect.

Ik heb hier wat gegevens van een E7F en E7J Clio.
Heb je wel spanning op je inspuitventiel? Aan een kant moet je met contact aan plus12V meten. De min kant wordt gestuurd vanaf de ECU. De inspuiter krijgt overigens gelijk met de brandstofpomp spanning. Dus als je deze hoort zou je ook +12V op de inspuiter moeten hebben.

dennizzz (0), 17 jaar geleden

Ik heb et al gefixt, ik heb em op 3volt gezet omdat dat de spanning was die de ecu naar hem stuurt.
En toen hoorde je klik en heb ik zelf de zooi uit de verstopte injector gezogen.
Nu loopt ie weer als een trein.

Toch bedankt voor jullie medeleven.

Dennis

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Goed dat die weer loopt. Maar wat bedoel je met ik heb'm op 3 volt gezet? Heb je een spanningsdeler gemaakt en aparte bedrading gelegd?

dennizzz (0), 17 jaar geleden

nee er zit een plus en min op de inspuiteenheid, (die kan je uit de injectorhuis halen)
daar kan je 3volt gelijkspanning op zetten door middel van een trafotje die ik had liggen
gevolg, hij gaat open en dicht van binnen (klik klik)

:D

ps er zit een bedrijf hier dat ze hier schoon kon maken voor15 euro door middel van compressoren enzo.
altijd handig voor als ie weer vies wordt

Megane20 (0), 17 jaar geleden

[quote=dennizzz]Ik heb et al gefixt, ik heb em op 3volt gezet omdat dat de spanning was die de ecu naar hem stuurt.
En toen hoorde je klik en heb ik zelf de zooi uit de verstopte injector gezogen.

Dennis[/quote]
Zit je bandstoffilter dan wel goed?
Dat vuil moet er normaal toch niet in komen?

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Dennis, het spijt me maar ik snap het echt niet. De injector moet 12V hebben. Als je 3V aanbiedt i.p.v. 12V is dat toch veel te weinig. Of biedt je 3V aan op de min kant van de injector. Doordat deze dan 12V aan de ander kant heeft staat er 9V. Lijkt me nog steeds niet betrouwbaar.

Biedt je deze spanning nu buiten de ecu om aan? Zo ja kun je dan niet beter de oorzaak opsporen want waarschijnlijk is er dan een slechte verbinding die binnenkort andere problemen geeft. Als je 3V uit de ecu meet loont het de moeite de massaverbindingen van de ecu te checekn want eigenlijk is 3V te hoog (als massa schakeling) en mag dit maar 1V zijn. Als je me de penbezetting aangeeft waar je dit gemeten hebt kan ik je misschien verder helpen.

Oh ja, de 3V die je met je trafo maakt komt omdat je de trafowikkeling als weerstand gebruikt, niet omdat deze als trafo werkt want dat gaat niet op gelijkspanning. Meet je die 3 volt over de trafo en staat die trafo aan een kant aan de min of de plus (andere kant ligt geloof ik aan de injector)

dennizzz (0), 17 jaar geleden

ok ,een paar dingen

ik gebruik geen trafo maar een adaptor (ik noem et trafo) met schuifstand. Die zette ik in 3volt dus.

Dan komt erbij als ik het kapje van de inspuiteenheid eraf haal en aan mijn prachtige professionele
multimeter zet toch echt 2 volt meet bij het starten. Misschien zou het ook 12volt uiteindelijjk kunnen zijn met volgas,kweenie
maar dat heb ik volgens mij niet geprobeerd.

Afijn hij klikte bij 3volt, toen kon ik eraan zuigen. De auto rijd nu perfect. Ik ga van de week de brandstoffilters vervangen.
Misschien dak et kapje nog doormeet.

Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.