Bij deze auto gaat soms(nu 3x voorgekomen in 2 maanden)de waarschuwing branden:injectiesysteem defect en vlak daarna esp defect,dit wordt ook door de dame omgeroepen.
Vlak daarna gaat de auto inhouden,wanneer de motor afgezet wordt en weer opnieuw gestart is alles weer normaal.
De storing doet zich voor bij langzaam rijden maar is tijdens een proefrit niet voorgekomen.
Uitgelezen storingscode motor:geen(EOBD)
ABS:DF122(Injectie multiplexed ontbreekt)
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunn zijn BVD.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom ook niet EOBD uitgelezen.
Motor (RE) geen fout.??
Oiram
Ik heb hem juist eobd uitgelezen en daar kwam geen foutcode,met onze tester kunnen wij deze renault niet specifiek uitlezen.
ddordat je een motorstoring hebt krijgt de esp een verkeerd signaal via mux waardoor die ook in storing valt dus eerst even uitlezen
Laat hem wel even met renault apparatuur uitlezen voor de juiste code's
Bij renault uit laten lezen!! Zelfs bij renault zelf maakt het uit met welke versie software ze uitlezen. Een tip, als de storing er inzit langsgaan en motor niet afzetten, zo weet je zeker welke storing de oorzaak is, het kan zijn dat de storingscodes niet opgeslagen worden en dus bij contact afzetten verloren raken. Het inhouden is waarschijnlijk een noodloopfunctie, die wordt ook uitgeschakeld bij uitzetten contact.
hallo
ik heb hetzelfde probleem allen kan ik geen EOBD conectie maken, ikzelf alsook bij renault geraken niet in de computer,dus we kunnen gewoon geen foutcodes uitlezen.
INJECTIE CONTROLEREN en nog iets met esp ? uitgeschakeld komt er op het display
sugesties welkom
scenic 2003 1900 dci
peter
Hallo Peter,
Heb hier een auto staan met precies hetzelfde probleem, ben jij al verder gekomen??
Gr Anton
De batterij voor een 2 tal uur afkoppelen heeft er voor gezorgd dat de foutcode niet meer verschijnt en de computer terug uitleesbaar was
blijkbaar is ook de oorzaak gewist
Bij renault laten zuiveren want hij zat intussen vol storingen van het loskoppelen van verschillende stekkers die ik had gekontroleerd
Bij mij was er de melding ,inspuitng controleren, en via deze site heef iemand mij laten weten dat op pen 16 van de EOBD stekker + 12 V na contakt moetzijn,dit was niet zo en daardoor kon ik ook niet uitlezen.oorzaak slechte verbinding ?beveiliging?
Gisteravond heb ik letterlijk alle poblemen van renault bekeken en tot de conclusie gekomen dat zeeeeeer dikwijls de fout in de bedrading
of in de aansluitingen zit.
Nu weet ik niet of het loshalen van de batterijkabel of het bekijken en loskoppelen van de stekkers van de motorsturing het probleem verholpen hebben.
Ik kan nu wel in het systeem en de fout is weg ,duimen maar dat ze niet meer terugkomt.
Na een tiental telefoontjes met een paar colega s is het ,meestal de egr klep maar ook de gloeiers die de foutmelding geven
Dus even de gloeiers doormeten en de egr klep reinigen ,is gelukkig niet moeilijk ,en dan zien wat er gebeurd
succes
peter
OK, bedankt ik ga ermee aan het werk..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar