auto heeft 210.000km gelopen en voor de vierde keer moet er een andere motor in.
Alle vorige keren hetzelfde verhaal, zonder aanleiding klapt er een afgebroken drijfstang door het carter.
Totale motorschade is het gevolg. Heb nu de laatste 2 motoren van VEGE motoren gehad, een heeft het 20.000km uitgehouden, de laatste 16.000km.
Zijn deze motoren gewoon zo slecht of is er toch iets aan te modificeren???
Ben benieuwd of iemand het juiste verhaal weet want Renault geeft geen info daarover.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
16.000 km en dan een drijfstang naar buiten is wel apart. Wat zegt Vege?
Is de drijfstang gebroken?
Drijfstang breekt niet zomaar. Moet je bij die VEGE motoren electronische componenten zoals verstuivers etc overzetten van je oude blok ?????, ik vermoed namelijk dat je een slechte verstuiver hebt, waardoor de zuiger kapotloopt.
Ligt het probleem niet bij de bestuurder ? Maja 4x....
Het gebeurt ook als je op de snelweg terug schakeld naar de 3 ipv de 5, ik zeg maar wat..
14 jaar
Volgens mij hebben deze last van los lopende moeren van de drijfstang geloof ik. Komt vaak voor bij de espace's want ik heb het wel vaker gelezen. Staat ook wel hier op de site.
14 jaar
Normaal heeft een 2.2 dci een levensduur van circa 150.000-200.000 km, soms gaan ze al bij 80.000 kapot. Allemaal problemen met de drijfstang.
Wat ik weet is een revisie van een drijfstang niet voldoende, ik heb gehoord, enigste om een 2.2 weer goed te krijgen voor een bepaalde tijd is een nieuwe drijfstang en niet een gereviseerde stang. Deze loopt op korte termijn weer kapot.
14 jaar
Allen,
De omstandigheden waaronder de motoren stuk liepen waren eigenlijk gelijk, namelijk 120km/u op de cruise control, auto leeg, geen belasting.
geen aanleiding die problemen aankondigde, geen olieverbruik, geen temperatuur/koelproblemen en het brandstofverbruik rond 1:13/14.
Drijfstang is van de zuiger afgebroken en door het carter geslagen.
Heb inmiddels van meerdere specialisten gehoord dat er problemen zijn met de koeling van de drijfstanglagers( te krappe oliekanalen) en dat er eigenlijk helemaal niets aan deze motoren te modificeren is zodat het
probleem niet meer kan optreden???
Hoe VEGE deze motoren weer opbouwt weet ik niet, ze gaan deze motor onderzoeken en dan ben ik benieuwd wat er uit komt.
Wat ik probeer in te schatten is of dit nu gewoon domme pech is, of dat deze motoren gewoon echt slecht zijn want dan weet ik wat ik met de auto ga doen...
14 jaar
Als je 4 motoren nodig hebt om 200.000 km te doen is dit geen pech meer. Er is ofwel iets mis met deze mtoren ofwel met je rijstijl, maar dat kan je enkel zelf beoordelen. Als ik het goed begrijp, ben je een eerder rustige chauffeur, dus ...
Mijn auto heeft nu 225.000 km met de eerste motor en die is nog nooit open geweest. Maar het is geen 2.2DCI van Renault. Het olieverbruik is 1 l op 5000 km. Ik hoop zo de 300.000 te halen.
Dus, tenzij je veel geld hebt en dat ook in deze auto wil blijven investeren, is het wel duidelijk wat op termijn de voordeligste oplossging zal zijn.
14 jaar
Maar de 2.2 dci is echt een troubel motor, het is pech hebben met de auto. De vraag blijft van mij staan, wordt den as vervangen voor een nieuwe of gereviseerd.
14 jaar
Ik zou de auto een grote schop geven en een ander zoeken.
14 jaar
Wat p11zegt is in mijn ogen de enige oplossing........... Jammer maar helaas.
ja, dat kan, laat hun een nieuwe motor erin zetten en weg ermee. Ruil hem in, maar breng hem niet na een particulier, want die heeft dezelfde problemen dan.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar