close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Espace 2.2 Dci - injector probleem + kapotte draad?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

hallo,

Mijn broer is met zijn Espace tijdens een reis naar Bretagne lelijk in de knoei geraakt. Het was al tijdje dat hij de indruk had dat de motor bij het terugschakelen soms niet goed opnam. Op snelheid leek er niets aan de hand. In de buurt van Rennes liet hij het ineens helemaal afweten.
De plaatselijke Peugeot garage sleepte hem af en deed een eerste onderzoek. Bij het uitlezen leken één of meerdere injectors niet in orde. Ik vond het persoonlijk vreemd dat in één ruk meerdere injectors het laten afweten (zoals het ook niet logisch is dat meerdere bougies in een benzinemotor sneuvelen).
Ondertussen kwam mijn broer met een huurwagentje naar huis. Na enkele dagen was de Espace hersteld. Blijkbaar had men toch beroep moeten doen op een Renault dealer. Met veel moeite werden de injectoren gedemonteerd, waarbij er 2 werden vervangen. Vervolgens bleek ook de stuurdoos defect. De hele grap kostte ong. 2.400 euro.
Na een viertal dagen kon de Espace worden opgehaald. Het verhaal is echter niet ten einde.
Ter hoogte van Duinkerke, een knal en de motor begint op 3 poten te lopen. Exit autostrade.
Wat blijkt: de tweede injector is losgekomen en staat zo'n 5 centimeter hoger dan de rest. Eén boutje ligt nog boven bij de kop. Onderaan blijkt er wat aluminium te zitten (de onderste 4 à 5 toertjes). Niet interessant dus.
De wagen wordt afgesleept naar huis, naar een officiële Renault dealer.
Daar blijkt dat een kabelbundel bij de airco lichtjes doorgewreven is en bij het schudden van de motor wellicht een kortstondige kortsluiting geeft (vandaar het schokken van de motor?).
Wat moet er nu gebeuren met de kapotte draadeinden, van de 2 injector? Wellicht is ook het aluminium in de kop ter hoogte van de injectoren beschadigd. Dienden er geen nieuwe (rek)boutjes te worden gebruikt bij de montage van de injectoren?
Wie weet raad voor dit probleem?
Alvast dank!
beste groeten
Soef

Geplaatst door

Soef (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja,dit is een geval van domme pech,probeer maar garantie te gaan verhalen op de garage die het gerepareerd heeft.
Onbegonnen zaak waarschijnlijk.
Ik weet wel dat je in dit soort auto's een goed gevulde portemonnee moet hebben,want met een reparatiepost van 2400 euro zou ik failliet zijn.
Plus met wat er nog gaat komen.

primera p11 0

14 jaar

toch even een late update. De wagen werd uiteindelijk hersteld bij een officiele dealer in Brugge. De initiële oorzaak bleek te liggen in de bekabeling naar de stuurdoos. Deze was bij één van de koplampen gedeeltelijk doorgeschuurd door het wrijven tegen de carrosserie. Op zich dus vrij banaal. Wat isolatieplaklint en het probleem was opgelost. Zonde. De technieker van dienst wist onmiddellijk de vinger op de tere plek te leggen, hij had het dus nog voorgehad.
Alvast dank!

Soef 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.