Hallo allemaal,
Ik heb een clio met een kachel probleem, zoals vele.
De kachel wordt niet echt warm en ook was de vloeistof erg roestig, heb deze vervangen voor water met een reinigingsmiddels en goed gespoeld en daarna nieuwe koelvloeistof erin (afgekort KVS)
Heb systeem ontlucht op de slang van de kachelradiateur tot er KVS uitkwam en daarna op de gewone radiateur, het nippel rechtsboven. De motor laten draaien tot de ventilator een paar keer aansloeg en dus ook de thermostaat goed open is geweest. Maar zonder een beter resultaat.
De slang die van de kachelradiateur komt en naar de waterpomp gaat (achter het blok langs) wordt niet echt warm.
Kan het zijn dat er toch nog ergens een ontluchtingsnippel zit?
Of is er een ander euvel waarom de slang minder warm wordt en hierdoor de doorstroom naar de kachelradiateur niet goed is?
Verder is de motor temperatuur constant en niet overdreven koud of heet, mooi in het midden.
Heb er verder niet meegereden, alleen maar in mijn garage met stationair draaien en op toeren.
Ik hoop op reacties zodat ik dit kan afwerken en de auto weer kan afleveren.
Alvast hartelijk dank voor alle reacties.
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als zeker is dat de koppakking in orde is dan is het met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid de kachelradiateur die verstopt is.
Een veel voorkomend probleem bij deze modellen, helaas moet voor vervanging het hele dashboard gede- en monteerd worden, c.a. 5 uur werk.
Kachelradiateur in de automaterialen handel c.a 25 ex.
Hallo John
heb jij een goede oplossing gehad.
Ik heb namelijk het zelfde probleem.
Zit al van alles nieuw in ook kachelradiateur en nog van alles.
Een hoop geld kwijt en nog geen verwarming!!!!!!!!!!!!!!!
Maken mij van alles wijs omdat ik er geen verstand van heb.
Ben benieuwd.
groejes
14 jaar
Hoi Nelke,
Bedankt voor je reactie. Ik sta op punt te vertrekken en zal komende week reageren op je reactie.
Ik zag dat je een nieuw probleem hebt geplaatst en zal daar eveneens een oplossing voor geven.
Ik hoop dat je daarom nog even geduld hebt.
John
14 jaar
Heb in de koelvloeistof een oplosmiddel gedaan zoadt het systeem reinigd en daarna goed doorgespoeld met water, ook in de kachelradiateur zelf.
Een heel karwei bij renault om goed te ontluchten.
Na diversen pogingen is het niet gelukt om de kachel goed heet te krijgen.
Inmiddels is de auto verkocht.
Bedankt voor de inzet ,
John
13 jaar
[quote=John007]Heb in de koelvloeistof een oplosmiddel gedaan zoadt het systeem reinigd en daarna goed doorgespoeld met water, ook in de kachelradiateur zelf.
Een heel karwei bij renault om goed te ontluchten.
Na diversen pogingen is het niet gelukt om de kachel goed heet te krijgen.
Inmiddels is de auto verkocht.
Bedankt voor de inzet ,
John[/quote]
Hay John ik heb van alles laten doen. Ik heb de auto ook inmiddels verkocht.
Nog bedankt voor je reactie .
Groetjes Nelke
13 jaar
Hoi Nelke,
Sorry voor mijn zeer late reactie.
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, ook bij twingo.
Ik heb nog niet veel gehoord over de juiste oplossing.
John
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar