close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Kachel wordt niet warm, Dti.

Bouwjaar: 2000

Goeiemorgen,
Wij hebben hier een Scenic van 2000 met een F9Q-motor, 72kW Dti.
Normaal was de kachel na 10 km rijden warm. Van het ene op het andere moment bleef de kachel koud.
Thermostaat + kachelradiateur getest, zijn goed.
De gloeispiralen in het koelsysteem worden niet aangestuurd, het relais krijgt geen massa-aansturing.
Suggesties???????????????
Alvast bedankt, Traction.

Geplaatst door

durk (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Worden de slangen ook warm? Hoe is het met het interieurfilter? Als dat dicht zit, komt er ook nauwelijks (warme) lucht binnen.

RoelV 0
badge

19 jaar

Hallo, Roel.
Slangen worden niet echt warm.
Maar wanneer ik de gloeispiralen spanning geef en de motor 5 min. laat draaien wordt de kachel wel warm.
Gr. traction.

durk 0
badge

19 jaar

heb je wel circulatie in het koelsysteem? denk aan niet werkende waterpomp of afgebroken vin van waterpomp.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

die gloei spiralen in je koel systeem werken volgens mij pas onder de 5 graden maar dat zou ik op moeten zoeken

abc 0
badge

19 jaar

Storingscodes uitgelezen, geen storing. Systeem parallel uitgelezen, geen storing. Thermostaat nogmaals getest = goed.
Doorstroming kachelradiateur gemeten = goed.
Interieurfilter verwijderd, maakt geen verschil.
Klant een bontjas verkopen............

durk 0
badge

19 jaar

soory, verhaal neit goed gelezen, komt er toch op neer dat de gloeispiralen in het koelsysteem niet werken ? Volgens traction werken de gloeispiralen wel als je er direct spanning op zet. Dus volgens mij mis je de spanning op de gloeispiralen bij normaal gemonteerde toestand. Ben geen automonteur, maar volgens mij kun je 2 kanten op: 1 kabelbreuk oid zodat er geen spanning op de gloeispiralen komt
2 Je mist ergens een stuursignaal om de spanning op de gloeirelais in te schakelen. (bv kapotte temp sensor) Succes.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

De gloeistiften worden door de ECU gestuurd en de sturing is afhankelijk van motortoerental en opbrengst van de dynamo. Zoek hier eens in.

Groeten,
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.