close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Mégane 2005: Kachelunit

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: F4R 17, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

Ìk heb een probleem met de verwarming die doet het niet meer,dat is dus waarom ik de paravan weg wilde halen om te kijken of de afvoer ervan niet verstopt was.
Maar dat was dus wel het geval weerskanten verstopt stond een aardige laag water in de bak.
Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik die kachelunit eruit kan halen?
ALvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet Peer.

Geplaatst door

dually (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor zover ik weet moet dan het dashbord er uit , soms hebben handige knutselaars een alternatieve oplossing , deze zetten dat dan vaak op you tube , je zou daar eens kunnen kijken.

De vraag is hier wát er niet werkt aan je kachelunit: misschien hoeft die er helemaal niet uit en is het de ventilatormotor die niet werkt.
Als je parafaan-ruimte vol water stond, is de kans groot dat er (veel) water op de kachelmotor (ventilatormotor) is gekomen, waardoor die zwaar gaat draaien en de "Weerstand" is doorgebrand. In dat geval werkt de kachelmotor alleen nog op de hardste stand. Als de kachelmotor op geen enkele stand meer werkt, kan er een zekering zijn doorgebrand of de stekker tussen kachelmotor is uitgefikt, dat komt meer voor.
De belangrijkste vraag is nu dus eerst: werkt de kachelventilatormotor nog en werkt die nog op alle standen?

Heino4267 655

2 jaar

Nee de motor draait niet meer op geen van alle standen, en de parafaan ruimte stond redelijk vol met water. En de zekering heb ik ook gecontroleerd en die is nog heel,maar voor de zekerheid toch een nieuwe ingezet.Er komt wel warme lucht uit het systeem maar dat is van de rijwind,ik zit zelf ook te denken aan de weerstand of een relais,en misschien toch wel de .kachelmotor

dually 0

2 jaar

Dan denk ik dat je niet de kachelunit moet verwijderen, maar dat je in de buurt van de kachelmotor moet zijn. Zit die bij jouw auto boven de voeten van de bijrijder? Dan zou je om te beginnen de kachelmotor eens moeten demonteren, daar 12 Volt en massa op zetten om te kijken of de motor nog draait en meteen ook de aansluitstekker bekijken of die nog in orde is. De "kachelweerstand" zit vaak vlakbij de kachelmotor gemonteerd.

Heino4267 655

2 jaar

Hey die Heino alleerst bedankt voor alle info die je mij heb gestuurd.
Ben jij toevallig een Renault monteur?Ik in iedergeval niet,even een vraag ik heb vandaag de hele voorkant vanconsole afgehaald maar dan kan ik nog nergens bij,de unit zit bij mij midden in de auto en ik weet bijgod niet hoe ik daarbij kan komen.Ik heb aan de rechterkant een klein gedelte die ik weg kan halen en aan de linkerkant een wat groter gedeelte hoe kan ik nu het beste te werk gaan volgens jou?
Alvast bedankt voor de moeite Peer

dually 0

2 jaar

Heb je zoals mijn eerste post al op you tube gekeken ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.