Goedendag, Mijn Kangoo 1.5 DCI uit 2004 (165.000 km) gaf op de snelweg een grote rookwolk en wilde daarna niet meer starten.
Blijkt dat één van de verstuivers staat te spuiten. Verstuiver gewisseld, maar bij starten blijkt er een tweede verstuiver met hetzelfde probleem. Ook deze gewisseld en de auto start keurig. Bij het eerste rondje rijden, na 2 kilometer, grote rookwolk en auto start niet meer.
Blijkt er weer een verstuiver kapot te zijn!
Heeft iemand voor mij een oplossing of kan zeggen wat er verkeerd gaat?
Nu al 900 euro verstuivers achteruit, maar nog geen rijdende auto.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sreeds dezelfde?? of nu 3 van de 4???
Weer een lektest uitvoeren.
Zal niet de eerste zijn waar alle 4 de verstuivers de geest begeven.
Het is steeds een andere. Nu dus drie van de vier die de geest gegeven hebben.
Kan het komen omdat ermee gereden is voordat ze zijn ingelezen?
Maandag gaat nummer drie vervangen worden, ben benieuwd wat er dan gebeurd.
12 jaar
Ooit in het verleden benzine getankt???
Hebben de auto nog niet zo lang. Wij hebben er 20.000 mee gereden en nooit benzine getankt.
12 jaar
In de winter doet de benzinemaatschappij zelf wel benzine door de diesel heen.
@Cor, vroeger misschien, tegenwoordig is benzine in een diesel echt no go, dan MOET je ALLES vervangen Beginnen bij de vulhals, eindigen bij de verstuivers en alles wat er tussenzit!!!
Benzine is funest voor het systeem.
Zoals renaultmonteurtje zegt je komt dan het complete systeem aan het vervangen wil je garantie geven op de reparatie.
De vraag is natuurlijk nu de vorige eigenaar misschien?
Je kunt het brandstof filter is open maken en kijken of daar metaaldeeltjes aanwezig zijn.
Zoja dan weet je genoeg.
[quote=Renaultmonteurtje]@Cor, vroeger misschien, tegenwoordig is benzine in een diesel echt no go, dan MOET je ALLES vervangen Beginnen bij de vulhals, eindigen bij de verstuivers en alles wat er tussenzit!!![/quote]
En hoe brengen ze nu de diesel op winterkwaliteit.. (gehejm???) of toch benzine en een extra smeermiddel?
Probleem gevonden! Het blijkt dat de Delphi pomp het probleem veroorzaakt: metaaldeeltjes in het filter! Of het komt door benzine, weet ik niet. Ik heb overleg gehad met Renault en het is een algemeen probleem bij de Delphi pompen tot productienummet R9042A070A.
Bij auto's tot 120000 km neemt Renault een deel van de kosten voor zijn rekening. Hij was nu bezig met een clio; totale kosten 5800.- euro en Renault neemt 30% voor zijn rekening.
Voor mij dus geen oplossing. Ik ga op zoek naar een schade auto om zo alle onderdelen over te kunnen bouwen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar