Renault Kangoo: kangoo 15 dci 70 slaat niet meer aan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15 dci

motor wil niet meer aanslaan
brandstof tot aan de hogedrukpomp
leiding aan de hogedruk losgekopeld en starten
komt geen druppel uit
is de hogedrukpomp gesneuveld op 81000km
moet hiervoor de distributieriem los of kan je de pomp eraf schroeven en het tandwiel vastzetten

zwartepiet

Geplaatst door zwartepiet (65) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

hebben vandaag de hoge fruk pomp rechtreeks met een slang en trechter brandstof gegeven
maar helaas er komt geen drup uit de hogedrukleiding
gaan maandag op zoek naar een andere pomp

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Werkt de IMV klep (op de pomp met bruine stekker)nog wel? Die pompen gaan niet zo gauw kapot.

asx (0) PRO, 13 jaar geleden

niet snel stuk? iets andere ervaring
haal het tankelement er eens uit en kijk of er veel ijzerschilfers in de tank liggen
anders spoelen, spoelen en spoelen(eigenlijk tank en leidingen vernieuwen) filter pomp en verstuivers vervangen
dbriem moet inderdaad los, denk erom spieloos krukaspoely

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

als ik de nokkenas blokkeer met een boortje en onderan merkteken zet
de riem ontspan ,dan de pomp vervangen terug de riem erop en de speling wegnemen op de nokkenas door de drie boutjes los te zetten
of is dit een groot risico
heb d borgpin niet voor de krukas te blokkeren
hoe controoleer je die ivm sensor? kost op internet een goede 100 euro
heb de pomp opgegoten via slang en starten ,spuit niets uit de hogedrukrail

asx (0) PRO, 13 jaar geleden

zo grrot is het risico niet; motor loopt maar een keer in de soep
je zult de poely toch los moetyen nemen voor bij de spanner te kunnen

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

hij heeft toch geen pomp in de tank ? of heeft hij een balg om te ontluchten

asx (0) PRO, 13 jaar geleden

ee in de pomp zit geen elektrische tank, alleen een balg vooraan om te ontluchten.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dat is nieuw dan zeker een elechtrische tank in de pomp dan heeft u dus een grote pomp!!!!!

asx (0) PRO, 13 jaar geleden

tja iets anders bedoeld geen pomp in de tank

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

en als je nu tijdens starten in het balgje knijpt ? komt er wel brandstof door het balgje tot aan de pomp

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

heb een handpompje aan de filter
op knijpen geeft brandstof in de leidingen met veel luchtbellen
een hoge drukleiding afgekopeld en starten ,komt geen drupje uit
leiding met trechter rechtreeks op de hoge drukpomp aangesloten en starten,geen drupje uit de pomp
met een beetje startpilote start de motor,maar slaat dan terug af,geen brandstof

ik denk dat de pomp overleden is

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan is er iets anders aan de hand als je in het balgje knijpt moet je brandstof krijgen zonder luchtbellen, gooi je tank eens helemaal vol! volgens mij zuigt hij ergens lucht aan, nogmaals met balg aan zuigen mag er geen lucht te zien zijn

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

deze avond een electrische benzinepomp aangesloten op de hohedrukpomp en een kan brandstof
pomp op druk ,gloeien starten en niets,
komt geen drup uit de hogedrukrail
beetje startpilot en draait enkele telletjes en stil

asx (0) PRO, 13 jaar geleden

en al eens in de tank gekeken voor metaal schilfers?

't garagistje (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik ben niet zeker dat dit geldig is voor uw wagen maar
sommige brandstofleveranciers doen additieven bij de brandstof die niet altijd goed 'overeenkomen' met de hogedrukpomp. Binnen in de pomp kan door klontering een klep toe blijven staan waardoor je geen druk krijgt op de rail. Het toevoegen van een reinigingsadditief aan de pomp kan deze weer vrij krijgen.
Kan je misschien eens proberen voor je de pomp vervangt.

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

motor draait terug
2 handspomp gekocht van een schademotor bij de renault dealer
paspen geleend om de krukas tegen te zetten
boortje van 8 in de nokkenas,tandjes geteld van merkteken nokkenas en inspuitpomp
riem eraf,pomp eraf met 3 boutjes,alles terug gemonteerd
brandstof opgepompt en starten
motor sloeg aan
nog even laten uitlezen en de fout gewist raildruk te laag
in de filter lag geen ijzervijlsel

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je iets kunnen zien aan de oude pomp?
IMV klep misschien kapot of as gebroken, of iets anders?
Raildruk wordt nl. bepaald door sturing van de hoeveelheid brandstof die de pomp ingaat en dit doet de IMV klep.

zwartepiet (65), 13 jaar geleden

heb de filter eens opengezaagd;niets van metaal ingevonden met magneet gecontroleerd
pude pomp moest terug gegeven worden
hoe kan je weten of die bruine sensor werkt of niet werkt
is dit een afsluitklep of iets

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat is een zeer gevoelige regelklep. De werking kan je alleen controleren met uitleesapparatuur.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.