Megane coupe 2.0 16v tce 180 2010. 70.000km. Bij het loslaten van het rempedaal (vooral als je het pedaal wat abrubt loslaat) klinkt er een metaal achtig, mechanisch geluid tussen hoofdtemcilinder en rembekrachtiger. Remdruk en dergelijke is goed. Het is geen piepen of kraken, maar een "harde KLOENK" als het pedaal helemaal los is. Dus rem intrappen, rem loslaten en net voordat je voet van het pedaal (de vrije slag is aan z'n einde) gaat, klinkt het: KLOENK . Dit is bij elke rembeweging, ongeacht pedaal diep of ondiep intrappen.
Iemand ooit zoiets gehoord of weet wat dit zou kunnen zijn?
Geplaatst door Cliodennis (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Zou toch eens de wielen loshalen, en controleren of er een remzadel los zit ?? Het gaat wel om je remmen, en andermans gezondheid......
Cliodennis (0), 9 jaar geleden
Zit 'm niet in de klauwen of blokken. Het geluid komt tussen rembekrachtiger, pedaal en hoofdremcilinder uit. Of er een veer ofzo tegen een aanslag schiet.
kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden
Dan zou ik eens de afdekking bij de pedalen weg halen en er eens onder kijken of je iets afwijkens kunt waarnemen.
Van hieraf is dat lastig.
oompiekoerier68 (0), 9 jaar geleden
waarschijnlek zit er een braam of de plunjer kantelt iets in je hoofdremcylinder,als je het pedaal intrapt en weer loslaat komt je rembekrachtiger wel terug en even later je hoofdrempomp?.vandaar het kloenk geluid waarschijnlek hoofdrempomp vervangen.
voyager (0), 9 jaar geleden
Staat het pedaal dan niet iets hoger dan de rest?Zo niet, het zou in de rembekrachtiger kunnen zitten.Dat Ding is hol en kan dergelijk geluid produceren.Mogelijk loopt de zuiger van hoofdremcilinder niet zoals het hoort en sprint op dat laatste punt tegen begrenzing met het kloenk geluid als gevolg. Dat betekent remcilinder nalopen/vervangen. Evt kan het geluid komen van de rempedaal veer die dan op zijn scharnierpunt niet lekker draait.