Wil ik vanochtend met de auto naar het werk, heeft een of andere onverlaat het kleine zijruitje aan de achterkant ingeslagen. Niet wetende dat juist dat achterportier niet meer opengaat. Hele auto onder het glas en overal troep. Gelukkig had ik niets kostbaars in de auto laten liggen en stonden alle 'vakjes' open. Geen idee wat die idioot dus überhaupt in mijn auto te zoeken had.
Carglass gebeld en zij kunnen mij vanavond behulpzaam zijn. Kosten: ruim boven de 200.
Kosten voor het ruitje 40. Kleine rekensom leert mij dat ik door zelf te knutselen ongeveer 160 kan uitsparen.
Ik heb een vermoeden dat de gehele zijruit eruit moet voordat ik aan het kleine ruitje kan beginnen.....?
Bonodigdheden: Ruit, kit, lijm????
Wie heeft tips??
M.vr.gr.
Kevin Claessen
[url=http://imageshack.us][img]http://img201.imageshack.us/img201/530/k...[/img][/url]
Geplaatst door k_claessen (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
kevin
niet casco verzekerd ? doen man, kost op jaarbassis slechts een paar tientjes meer.... ''nu zul je denken HAD ik het maar gedaan''
paul,
k_claessen (0), 17 jaar geleden
Bedankt Paul, maar daar heb ik nu natuurlijk niets aan!!!!
Het 'had ik maar'-syndroom is mij niet vreemd, maar ik ben vooral benieuwd in practische tips!
Gr,
Kevin
adinsx (0), 17 jaar geleden
Ik heb bij me R19 (1990) ooit is het linker achterportierraam ingeslagen omdat ik de sleutels erin had laten zitten en nogal haast had. (anders was ik wel met ijzerdraadje aan het vissen gegaan)
de clio heeft het zelfde systeem.
Je moet inderdaad de andere ruit er eerst uithalen.
Pas daarna kun je de geleiding weg halen en de nieuwe ruit erin zetten.
Hier is verder geen kit voor nodig, deze zit gewoon ingeklemd tussen de rubberen raamlijsten.
Niks moeilijks aan eigenlijk.
Wel zit de binnenbekleding van de deur vast met een soort van kit.
Echter als je het er netjes afhaalt druk je het hele spul er zo weer op.
Werkwijze wordt dus:
- Binnenbekleding loshalen
- De portierruit loshalen van het frame en onderin leggen. (wel aftekenen waar die zat!)
- tussen raamlijst kun je nu losschroeven (1 boven en onder dacht ik)
- alle glasresten goed verwijderen ook onder uit de deur etc.
- Nieuwe ruitje erin drukken
- Middengeleider weer monteren
- portierraam weer monteren op afgetekende plek
- Even nog wat bijstellen.
- bekleding en hele zooi weer op de deur zetten
- klaar :)
Succes
k_claessen (0), 17 jaar geleden
Adinsx,
Het is geregeld, koste alles bij elkaar (er was nog wat extra schade aan het slot) ongeveer 75,-
In ieder geval beter, sneller en bijna de helft goedkoper dan carglass.
Bedankt!
Gr,
Kevin