hallo allemaal,
kwam laatst een behoorlijk probleem tegen een koelvloeistofslang was kappot gegaan deze vervangen.
koelvloeistof bijgevuld heeft een week gereden zo bleek weer dat deze koelvloeistof lekte dat kwam door de slang die naar de radiateur gaat van af de thermostaathuis. deze opnieuw aangesloten stuk van afgesneden zat een scheurtje in dat kwam door de slangeneklem . en tot 2x aan toe de slang er van af geschoten. de anwb laten langskomen die zij tegen mij hij bouwt veelste veel druk op dit is gewoon niet normaal. hij adviseerde is het blok na te kijken op lekkage binnenin?
de anwb heeft weer het koelvloeistof bijgevuld en toen zagen we dus dat het niet echt wou circuleren maar er kwam alleen maar water weer uit het resourvaar. toen was in 1x al het water weg weer bijgevuld kwam alles weer omhoog zetten er was toen geen lekkage echt vaag.
nou moet ik eerlijk zeggen er kwam witte rook uit de uitlaat toen die slang er af lag en bij de motorblok ook.
geen enkel lampje waarschuwde mij. maar goed wat kan dit zijn ? de koppakking? of iets anders?
heb de auto nu net een maand met al deze problemen word je niet vrolijk van.
dus zou iemand mij kunnen helpen ??
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een koelslang ingekort? Daarom zal hij er wel steeds afspringen. De slang is nu te kort en kan de kanteling van de motor niet opvangen , omdat de radiateur vast zit. Dus bij optrekken (gasgeven) zal de slang er dan wel weer afschieten. De witte rook kan komen, doordat de koelvloeistof, die er dan uitspuit, op de hete uitlaat terecht komt. Als er geen temperatuurlampje heeft gebrand, dan lijkt mij de koppakking nog heel. Zit er een temperatuurmetertje op het dashboard?
Heb je tijdens het vullen de ontluchtingsnippels opengezet?
Het niet circuleren van de vloeistof klinkt als een probleem met de waterpomp.
De thermostaat zou ook een boosdoener kunnen zijn. Dan zit het ontluchtingsnippeltje in de thermostaat misschien vast en kan er in 1 deel geen vloeistof komen, alleen als de thermostaat dan open gaat. Dan is de vloeistof ook in 1 x weg.
Als het blok echt te veel druk op bouwd, dan zou je met gesloten expansievat en warme motor , de koelslangen ook niet meer kunnen 'inknijpen'.
Ik zou eerst weer even de normale lengte slang monteren en de thermostaat even controleren.
heej cliodennis,
ik heb inderdaad een tempratuur lampje op m,n dashbord deze is niet aangegaan ????
of deze is kapot of het lampje is kapot word nog nagekeken.
ik hoop dat de motor niet overhit is geweest want dat zou dan betekenen dat je de cilinderkop moet laten vlakken toch ? en de koppakking aan vervanging toe is ? En dat over die slang dat is inderdaad wel een goeie dat zou het wel is kunnen zijn dat deze niet door de druk weg schiet maar inderdaad door beweging van de motor nooit zo over nagedacht wij dachten ach er zit nog genoeg ruimte in haha maar dat was dus niet echt slim :P
ojah de thermostaat hebben we laatst al vervangen want de kachel wou niet warm worden nu wel dus denk dat dat wel goed zit. maar we moesten wel met vloeibare pakking de thermostaat huis insmeren want hij lekte wat nu niet meer. maar goed morgen heb ik de nieuwe slang en dan weer eens kijken hoe het dan gaat.
naja iedegeval bedankt voor de reactie.
vr grt johan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar