Renault Clio: start heel wel maar met een lage toeren

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

vraagje me motor draait soms 600 toeren schommelend eigenlijk als ik rijd en is warm bv staat hij op 900 toeren.
als de motor koud is dan start hij ook zo laag en moet hem drie keer starten en gas geven een beetje
wat zal de oorzaak zijn

berend25

Geplaatst door berend25 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

mogelijk TPS (gaskleppositie) sensor defect, als die er inzit.

berend25 (0), 17 jaar geleden

zal het niet weten wel een stappenmotor

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

wel een stappenmotor dan ook een regelcircuit. De TPS is dan de sensor die de stand van gasklep vaststeld.
Zit ook te denken aan je temperatuursensor. Controleer die eerst eens. Geeft die op het dashboard wel goed aan?

berend25 (0), 17 jaar geleden

staat meestal iets over de helft de tempratuur

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Op zich lijkt de temperatuurmeter en ook tempsensor dan goed, in ieder geval bij warme motor. Maar staat die tempmeter bij koude motor helemaal onderin en duurt het dan 5-10 minuten voordat je de tempmeter langzaam omhoog ziet komen?

Stel dat sensor een te warme motor ziet dan heb je bij koude motor te mager mengsel waardoor slecht starten.

berend25 (0), 17 jaar geleden

ja staat rond 500 toeren maar valt wel uit direct moet wel gas bij geven

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Ik bedoelde de stand van de temperatuurmeter. Voor de duidelijkheid nog even aangepast.

berend25 (0), 17 jaar geleden

dat hij omhoog komt duurd nooit zo lang denk een minuut of 2 dan staat hij precies in het midden

ilker (0) PRO, 17 jaar geleden

barend,controleer eens de bougie kabels.als ze vochtig zijn kunnen ze bij koud afslaan tijdens gas geven.
bij koude start even wat water sproeien op de kabels.misschien slechte weerstand.

berend25 (0), 17 jaar geleden

ja doe ik ilker kom altijd bij je in de garage ben die ene met die clio de motor steun en die bedrading van de stuur bekrachtiging

berend25 (0), 17 jaar geleden

hey ilker wat kosten de kabels bij jullie trouwens vandaag zat ik aan de bobine kabel kreeg een tering klap toen ik eraan zat

ilker (0) PRO, 17 jaar geleden

ik hoor het wel van je

ilker (0) PRO, 17 jaar geleden

bel morgen voor de prijzen

berend25 (0), 17 jaar geleden

ok dan hoor ik het wel

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

[quote=berend25]dat hij omhoog komt duurd nooit zo lang denk een minuut of 2 dan staat hij precies in het midden[/quote]
Berend, da's niet goed. Da's veel te snel. Als je motor zoals nu s'morgens koiud is en je temperatuurmeter staat na 2 minuten gelopen te hebben al in het midden is of de sensor of de meter niet goed. Ik verdenk de sensor. Zou deze eens vervangen.

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

[quote=berend25]hey ilker wat kosten de kabels bij jullie trouwens vandaag zat ik aan de bobine kabel kreeg een tering klap toen ik eraan zat[/quote]
Da's nou niet abnormaal. Afblijven als die loopt :-)

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

In je andere topic spreek je over overdruk in je blok. Zit niet je hele inlaatstuk onder de olie?
Gasklep reinigen al geprobeerd?

berend25 (0), 17 jaar geleden

heb er cab reiniger gebruikt helemaal schoongemaakt ... maar dit is even voor latere zorg waar ik me nu druk om maakt is . als ik me stuur helemaal naar links zet en de straat wil keren beetje vlot...
lijkt wel of me wiel eraf wiel vliegen rammelt helemaal net of die aanloopt...
mensen op straat zei dat me wiel als een debiel klappert

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Lekker auto heb je gekocht !
vlug een andere zoeken met al die kwaaltjes lijkt mij !!

Zijn je stabilisatorrubbers nog goed? Of stuurbekrachtigingsolie niveau te laag. Dat geeft ook 'n schurend geluid.

berend25 (0), 17 jaar geleden

ben bij me garage geweest me aandrijf as komt uit de bak denk te kort maar hij zeg eerst even de baksteun en boven steun vernieuwen

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hoogfrequent][quote=berend25]dat hij omhoog komt duurd nooit zo lang denk een minuut of 2 dan staat hij precies in het midden[/quote]
Berend, da's niet goed. Da's veel te snel. Als je motor zoals nu s'morgens koiud is en je temperatuurmeter staat na 2 minuten gelopen te hebben al in het midden is of de sensor of de meter niet goed. Ik verdenk de sensor. Zou deze eens vervangen.[/quote]
Dit is perfect. Harstikke mooi als motor snel op temperatuur is. Als ie maar niet heter word.

Overigens is het signaal naar de ECU en naar de meter apart. Dus je kan niet ana de meter zien of de ECU een juist signaal krijgt!

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

[quote=Riel][quote=hoogfrequent][quote=berend25]dat hij omhoog komt duurd nooit zo lang denk een minuut of 2 dan staat hij precies in het midden[/quote]
Berend, da's niet goed. Da's veel te snel. Als je motor zoals nu s'morgens koiud is en je temperatuurmeter staat na 2 minuten gelopen te hebben al in het midden is of de sensor of de meter niet goed. Ik verdenk de sensor. Zou deze eens vervangen.[/quote]
Dit is perfect. Harstikke mooi als motor snel op temperatuur is. Als ie maar niet heter word.

Overigens is het signaal naar de ECU en naar de meter apart. Dus je kan niet ana de meter zien of de ECU een juist signaal krijgt![/quote]
Riel, Het is absoluut onmogelijk dat een brandstofmotor na een koude start met 2 minuten op temperatuur is! "

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.